باقی سمندر

10 جنوری 2008-01-10

 

بازهم  خبر تکاندهنده و استخوان سوز

 

  

  "اخراج تعدادی دیگر از مهاجران افغان از ایران "

را خواندم و نمیتوانم خاموش باشم.

به نظر من همه افغانهای شرافتنمد در سراسر دنیا باید به این امر اخراج مهاجران افغانی که امر بسیار ضد انسانی است؛ اعتراض نمایند.

نوشتن من و نوشتن شما  در ذات خود یک  نوع اعتراض است و نا نوشتن یک نوع محافظه کاری !

من بخاطر دارم که در جریان جنگ چند ساله ایران وعراق از ده ها هموطن ام شنیده بودم که میگفتند "

 
 "در ایران میگویند که:

" راه بهشت از کربلا می گذرد " و " هر روزه در کوی وبرزن ای که افغانهای مهاجر زندگی داشتند ، علاقمندان راه بهشت را جلب وجذ ب میکردند و به گردن شان یک کلید را می آویختند و میگفتند که کلید بهشت است و تعداد زیادی در جنگ  رفتند و هرگز برنگشتند "

اینک تهران برای هموطنانم کلید دوزخ را در میان برفها به پاهای  سرد و یخ زده هموطنانم می بندد و همه را راهی گورستان مینماید تا مخالفین خود را در زمینه سیاسی به تنگنا بگذارد.

 این ماکیاولیسم شرقی با استبداد آسیائی گره خورده و استفاده از هر وسیله را برای رسیدن به هدف تقدیس مینمایند.

از خود می پرسم که این همه داد وبیداد بخاطر خدا ( ج) و محمد ( ٌص ) وعلی کرم الله وجه که از بام تا شام و در هر نماز جمعه گوش فلک را کر میکرد و میکند چه شد ؟

 در این شکی نیست که هموطنانم سالها پیش از ظلم ظالم فرار کرده و به دیار ایران سراسیمه شده وسرگردان اند اما همه بخاطر حشمت وجاه نه بل از روی اجبار و جنگ های فرسایشی سی ساله اخیر به  هرگوشه دنیا فرار کردند و ایران یک نمونه آنست.

در ایران تقریبا حد اکثر افغانها در صد ها و هزار ها کارخانه ها و مزارع  مشغول کار و تولید بوده و ملیون هاملیون تومان را در پروسه انباشت سرمایه به کارفرمایان خورد و کوچک ایران سود به معنی اصلی کلمه اقتصادی رسانیدند اما حالا بحران سیاسی و اقتصادی گریبانگیر ایران شده است و این اخراج افغانها در ظاهر امر نشانه قوت دولت ایران است اما در واقعیت امر حکایت از بحران عمیق و بیکاری و بی روزگاری در جامعه ایران دارد. دولت جمهوری اسلامی ایران تصور میکند که با بیرون انداختن صد ها و هزار ها افغان از ایران ممکن بحران سیاسی و اجتماعی را از ایران بکاهد و افغانستان را در عمق بحران فروبرد اما این عملکرد ضد انسانی جمهوری اسلامی  ایران هرگز نخواهد توانست بقای رژیم استبدادی را تضمین نماید.

من یکبار دیگربه همه عزیزان ای که نبشته ام  را میخوانند فراخوان میدهم که :

بخاطر دفاع از بیچاره ترین انسانها که در سرما بسوی گورستان زمستان فرستاده میشوند دست به اعتراض بزنیم.

تمام سایت ها، روز نامه ها ، هفته نامه ها  و رادیو ها و تلویزیون ها که داعیه دفاع از انسان وحق  انسان را دارند بایست دست بکار شده و در سراسر جهان برضد جمهوری اسلامی ایران اعتراض نمائید. فرستادن این نبشته و نبشته های دیگر برای سایت ها و انتشار مجدد آنها صفوف اعتراض را گسترده تر میسازد. بویژه به سایت های عزیزان ایرانی بایست هرچه زود تر فرستاد و در تمام وقت ممکن دست بکار شد.

در پایان من نشانی برقی و تیلیفون های  وزارت داخله ایران را برای شما درج مینمایم وبا فرستادن نامه های اعتراضی از سراسر دنیا بر ضد جمهوری اسلانمی ایران اعتراض نمائید .

 

•  مديريت پايگاه اطلاع رساني

88955827-84863007

 

coi@moi.ir

 

•  دفتر روابط عمومي

84863027

88960912

خيابان فاطمي-وزارت كشور-طبقه 10- دفتر روابط عمومي

ravabetomomi@moi.ir

 

•  دفتر فن آوري اطلاعات وآمار

88951281

88951282

خيابان فاطمي-وزارت كشور-طبقه 9-دفتر فن آوري اطلاعات و آمار

it@moi.ir

 

 

•  تلفن گويا 138

تلفن گويا 138

 

به سازمان اطلاعات و خبرکشی ایران اعتراض کنید و هزار ها ورق اعتراضی و نامه های برقی را در 24 ساعت به دستگاه جمهوری اسلامی ایران گسیل دارید!

در سراسر دنیا در برابر سفارت خانه ها و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران اعتراض نمائید !

اگر یک پناهنده ایرانی را از یک کشور دنیا اخراج میکنند هزار ها انسان بر ضد آن اعتراض میکنند و به حق هم اعتراض میکنند.

 بایست هوشیار بود و برضد اخراج پناهنده ها ی افغانی از ایران هرچه زود تر و  به اسرع وقت اعتراض نمود.

بایست رئیس شورا یا پارلمان افغانستان  آقای محمد یونس قانونی  و رئیس سنای افغانستان آقای صبغت الله مجددی در کابل کنفرانس مطبوعاتی دایر نمایند ولو در رخصتی هم اگر باشند وموقف شورا و سنای افغانستان را برضد این عملکرد جمهوری اسلامی ایران بیان دارند ومانع اخراج افغانهای مهاجر گردند .

 

در پایان جزئیات خبر را از رسانه بی بی سی بخوانید !

اخراج تعدادی دیگر از مهاجران افغان از ایران

مقامات افغانستان می گویند که ایران تعداد دیگری از پناهندگان "غیر قانونی" افغان را اخراج کرده است.

به گفته مقامات افغانستان این اقدام ایران علیرغم درخواستها مبنی بر توقف اخراج پناهندگان در شرایط بد آب و هوایی صورت گرفته است.

به گفته مقامات محلی در هرات در غرب افغانستان روز پنجشنبه (10 ژانویه) 170 پناه جوی افغان از ایران اخراج شده اند.

روز چهارشنبه (9 ژانویه) ایران ۱۶۰ تن از مهاجران افغان را اخراج کرد و آنها را در هوای سرد و برفی، به مرز فرستاد.

وزارت خارجه افغانستان گفته است که چنین اقدامی نبایستی در شرایط بد آب و هوایی و در زمستان صورت گیرد.

به گفته مقامات وزارت خارجه افغانستان ادامه اقدامات مشابه از سوی ایران می تواند روابط دو جانبه را تحت تاثیر قرار دهد.

پیشتر نیز رئیس اداره مهاجرین هرات گفت: "ما انتظار چنین اقدامی (اخراج مهاجرین در هوای سرد و برفی) را از جمهوری اسلامی ایران نداشتیم، به خصوص این عمل در حالی صورت گرفته که ما با دولت ایران روابط دوستانه و نزدیکی داریم."

این مقام محلی دولت افغانستان از مقامات ایرانی خواست تا از این پس شرایط جوی را نیز در نظر بگیرند و در شرایط خطرناک و هوای سرد مهاجران را اخراج نکنند.

دولت ایران اوایل ماه جاری میلادی (12 جدی / دی ماه) اعلام کرد که یک و نیم میلیون مهاجر فاقد اسناد قانونی اقامتی را، در صورتی که از ایران خارج نشوند، تا پنج سال زندانی می کند.

وزارت خارجه افغانستان از ایران خواسته است تا پایان فصل سرما، به مهاجرین افغان فشار نیاورد که از آن کشور خارج شوند.

ایران تاکنون واکنشی به این درخواست نشان نداده است.

'روابط دوستانه'

اخراج مهاجران غیر قانونی افغان از ایران، در حالی صورت گرفته است که سرمای شدید و سرازیر شدن برف کوچ (بهمن) در غرب افغانستان، دست‌کم ده کشته برجای گذاشته است.

اخراج گسترده پناهجویان افغان از ایران، بحران سیاسی گسترده ای در افغانستان ایجاد کرد و به استیضاح وزیران خارجه و مهاجران آن کشور انجامید.

افغانستان پیشتر اعلام کرده است که هنوز آمادگی پذیرش صدها هزار مهاجر اخراجی را ندارد و در صورت هجوم آنها، یک فاجعه در انتظار کشور خواهد بود.