جمع آوری شک وتردید ها در مورد قاتلین بی نظیر بوتو

باقی سمندر

30 دسامبر

 2007-12-30

 

دوسیه قتل بی نظیر بوتو

 

http://www.digischool.nl/kleioscoop/bhutto,benazir.htm http://www.solarnavigator.net/geography/pakistan.htm 

 

شک ها و تردید ها در مورد قاتلین بی نظیر بوتو

بلاول زرداری (پسر خانم بوتو) بر سر جنازه نخست وزیر سابق  بلاول بوتو

 

 

 

خواننده های عزیز و ارجمند !

ببخشید  از این  که در پایا ن سال 2007 ویک شب پیش از حلول سال نوین میلادی شمارا بازهم به  خواندن دوسیه قتل بی نظیر بوتو دعوت میکنم.

در مورد کشته شدن خانم بینظیر بوتو از نخستین لحظات میان خبرگذاری ها تفاوت هائی قابل دیدن وشنیدن بود ند. گزارشهای دیداری یا تصویر ی با شنیداری یا سمعی  آنچنان ازهمدیگر فرق داشتند که تصویر از یک حادثه بیان میکردو صدا و تبصره خبر نگار  نمیتوانست تصویررا بیان دارد و لحظه های بعدی وزارت داخله پاکستان خواست تا با تبصره هایش تمام رسانه هارا گویا سمت وسو داده و در خبر و خبرگزاری ها نفوذ سیا سی را دیکته نماید. خبر وزارت داخله پاکستان حتی گزارشهای دکتوران را در بیمارستان به هوا چرخ داده و از آن چیزی دیگری ساخت.

در گزارش های تصویری دیده میشود که خانم بوتو از پله های زینه پائین میگردد. درجریان سخنرانی در اجتماعی صدای انفجار شنیده میشود. خانم بی نظیر بوتو از محل فرارکرده و به موتر سوار میشود. تا آنوقت او هنوز زخم کاری ای نخورده که منتج به مرگش گردد، اما  در وقت سوار شدن است که میگویند گلوله ای به او اصابت کرده است.

حالا این وظیفه کریمنا ل لوژی است تا تحقیق کند و نتایج را اعلان دارد ووظیفه طب عدلی است تا سر و جمججمه را ادوپسی نماید و نتایج هردو را بیان دارد.

من وقتی اخبار رادیدم و شنیدم با شک وتردید نوشتم که :

 " من بنوبه خود قاتلین و کشته گران بی نظیر بوتورا از ژرفای دلم محکوم مینمایم و برای خانواده ،حزب و همه طرفداران بی نظیر بوتو تسلیت میگویم و آرزو دارم تا هرچه زود تر قاتلین اصلی بینظیر بوتو پیداشده و به کیفر اعمال شان برسند. "

من با شک وتردیدی که داشتم واژه اصلی را پسوند قاتلین ساختم تا  صدای خودم را ازصداهای وزارت داخله پاکستان تفکیک نموده باشم وبیان بدارم که تاهنوز قاتلین اصلی  را پنهان میدارند.

همچنان من نوشتم که :

بر نیروهای ملی دموکرات افغانستان است تا با بسیار هشیاری در مورد انگیزه های این کشتار بی رحمانه و عواقب آن بیاندیشند وپادزهر آن را آماده سازند.

حالا بازهم مینگارم :

هرگاه درمورد انگیزه های  ای قتل بی نظیر بوتو و نتایجی که از این قتل بدست می آورند درست و دقیق نیاندیشیم ، با خوشباوری شاید چنان پنداریم که همه رسانه ها گویا راست میگویند و یا وزارت داخله پاکستان راست میگوید.

شما بخاطر دارید که ضیا الحق را به قدرت رسانیدند و ذوالفقار علی بوتو را کشتند ودر تمام چهارراهی ها انسان هارا شلاق میزدند.

در آنوقت ها  سازمان های دفاع از حقوق بشر و دیدبان حقوق بشر در دوران جنگ سرد چه گزارش میدادند؟

از این رو من شمارا به شک کردن دعوت مینمایم.

عده ای زیادی شاید بخاطر داشته باشند که در جریان بحران کوبا و سخنرانی خروشف در ملل متحد و کوبیدن بوت خروشف در روی میز ملل متحد در آن هنگام و اختلافها  و نظر های مختلف  میان کندی و  مکنامارا  و دیگران در مورد جنگ ویتنام و سر انجام  کشته شدن جان آف کنیدی و کشته شدن بعدی جک روبی در همان روز وکشته شدن فرد دیگری و محاکمات فرمایشی پرده ساتری بودند و تا سالها قاتلین کندی در پرده ابهام ماندند . د ر دهه گذشته یک سینماگر بسیار برجسته  هالیوود  کی وین کست نر   یک فیلمی ساخت تا با بازنگری فیلم ها ی آن زمان وگزارش ها ی  مستند بتواند گره ای از گره های قتل کنیدی را باز نماید.

من در حین دیدن و شنیدن خبر مرگ بینظیر بوتو شصت سال از پیدایش پاکستان را پیش چشمم داشتم و در باره آن می اندیشیدم و همچنان بازی های سیاسی را بخاطرم می آوردم.

هنوز بخاطر دارم که نقش جنرال ضیا الحق در سپتامبر سیاه چگونه بود و چطور فلسطینی ها را بخاک وخون کشانیدو چگونه اورا باز به پاکستان آوردند و چطور ذوالفقار علی بوتو را به کشتار گاه فرستاد.

اینکه رژیم  ذوالفقار علی بوتو در افغانستان چه مداخله ای داشت وچطور از گلبدین حکمتیار و برادران همفکر اش استفاده کرد وتاهنوز هم  آنها مورد استفاده قرار دارند ، در این مورد نوشتم و همچنان از این تناقض بیان کردم .

همچنان شما بخاطر دارید که زن ایرا در زمان حاکمیت طالبان  در ستادیوم کابل به گلوله می بستند و بینظیر بوتو در اریکه قدرت لم داده بود و مدافع طالبان بود.

همچنان یک خانم که  نماینده رسمی پارلمان اروپابود ، در کابل و در وقت حاکمیت طالبان  مورد لت وکوب قرار گرفت . آن وقت هم بی نظیر بوتو در حاکمیت پاکستان قرار داشت. آن وقت هم رژیم او مورد حمایه اروپا و امریکا قرارداشت.  شما بخاطر دارید که خانم اولبرایت وزیر خارجه وقت ایالات متحده امریکا در کمپ های مهاجرین رفت و با کودکان چارغووک مینمود .سیاست رسمی اروپا وامریکا آن وقت در آن سناریو چنان بود و حالا در ادامه آن سناریو شکل دیگری دارد که در خدمت یک مضمون واحد و از نا گسسته می توان آن را مطالعه کرد.

 کارخانه های فکر سازی فکر راتولید میکنند و ملیونها ملیون انسان افکار تولید شده  ای کارخانه های فکر سازی را روزانه به مصرف میرسانند.

من  به تمام عزیزانی که این جمله هارا  میخوانند هشدار میدهم  که بهتر است پیش از مصرف نمودن افکار تولید شده  ای با زاری وقت تولید فکر و کارخانه تولید فکر را یکبار مورد توجه قرار دهیم. گاهگاگی مصارف افکاریکه با زرورق ها و پوش های  طلائی و قشنگ عرضه میشوند اما سمگین اند ، زیانهای زیادی را به تن جان میرسانند.

امید آنهائیکه میکوشند تا بی نظیر بوتو را حامی دیموکراسی در افغانستان جلوه دهند ، به تناقضی حاکمیت در پاکستان بیاندیشند و بخاطر بسپارند که در روزی از خانه نواز شریف و حضور نمایندگان ایران وسعودی  صبغت الله مجددی را با وعده ووعید بکابل فرستادند و هشت ثور را بیاد داریم و همان وقت  قاضی حسین احمد و حمکتیار ومشاورین آی اس ای در چهار آسیاب بودند . همچنان محمد گل رییس آی اس آی  برهان الدین ربانی را مصروف ساخته بود.

امیدوارم که نخبگان تحلیل گر و کارشناس، دیپلومات و سیاست مدار  افغانستان  هم نخست بیاندیشند بعدا منافع ملی افغانستان را مد نظر داشته و قضایا را همانطور که است بیان دارند و نتیجه گیری نمایند. نه آنکه منافع ملی افغانستان را در دوران پرهرج ومرج گالوبالیزم از زاویه دید دیگران به تماشا بنشینند.

من هرگز ناگزیر نیستم تا هرچه را سازندگان افکار در اروپا وامریکا و یا زمامداران داخلی ومنطقه میگویند، بپذیرم. داشتن شک و تردید میتواند در همه زمینه ها ما را به شناخت عقلائی نزدیک تر سازد.

ببینیم که بی بی سی  دو نوع گزارش را بیرون داده است.

1-     وزارت داخله پاکستان از جان دادن در طی انفجار در اجتماع انتخابا تی گپ میزند

2-     بعدا وزارت داخله از در گذشتن در اتاق عمل در بیمارستان گپ میزند.

3-     به متن خبر در زیر توجه نمایید.

 

 "وزارت داخله کشور پاکستان اعلام کرد که بی نظیر بوتو، نخست وزیر  یا صدراعظم سابق این کشور طی انفجاری که در اجتماع انتخاباتی در شهر راولپندی رخ داد، جان باخته است.

انفجار دقایقی پس از سخنرانی خانم بوتو رخ داد، گزارشهای اولیه حاکی از زخمی شدن او بود اما وزارت کشور پاکستان اعلام کرده که وی در اتاق عمل در بیمارستانی در راولپندی درگذشته است. " بی بی سی

شما در زیر به ترتیبی هم شک ها و تردید ها  را در ماسکو، لندن ، برلین- کلن ، فرانسه وواشنگتن .. در مورد قاتلین  بی نظیر بوتو میخوانید.

 

 

 

|

1386 / 10 / 08

 

Print version

 

 

 "مسکو، 8 دی، خبرگزاری «نووستی»/ سازمان القاعده اعلام کرد که در قتل "بی نظیر بوتو" نخست وزیر اسبق  پاکستان و رهبر اپوزیسیون این کشور دست ندارد.

این خبر را روز شنبه "مولوی عمر" سخنگوی این سازمان طی تماسی تلفنی به خبرگزاری «رویتر» اطلاع داد. وی در مورد ترور بوتو گفت: این خبر را قاطعانه تکذیب می کنم. قبایل بومی سنت خود را دارند. ما به زنان حمله نمی کنیم.

پیش از این مقامات پاکستانی اطلاع دادند که تماس رادیویی ضبط شده گواه آنست که القاعده و طالبان در ترور بی نظیر بوتو مورخ 27 دسامبر دست داشته اند.

تلویزیون های غیر دولتی پاکستان روز جمعه گزارش دادند که "مصطفی ابو الیزید" فرمانده مشهور القاعده خبر دست داشتن در ترور بوتو را اعلام کرده است.

ابوالیزید طی تماسی تلفنی از افغانستان اعلام کرد: این خانم مطیع آمریکا بوده و قول پیروزی بر مجاهدین را داده بود و به همین خاطر به هلاکت رسید. "

 

 

  Bbc                                                                      14:39 گرينويچ - شنبه 29 دسامبر 2007 - 08 دی 1386
 "
حزب مردم پاکستان، توضیحات دولت درباره نحوه مرگ خانم بوتو را
رد کرده و آنرا صرفا برای پرده پوشی قصور دولت در حفاظت از جان خانم بوتو دانسته است.

یک سخنگوی حزب خانم بوتو توضیحات دولت درباره چگونگی کشته شدن وی را مسخره خواند.

در این توضیحات آمده است که علت مرگ خانم بوتو خوردن سر وی به سقف اتومبیل بوده است ولی سخنگوی حزب مردم پاکستان می گوید او جای گلوله را در گردن بی نظیر بوتو مشاهده کرده است.

این سخنگو افزود که هیچ دلیل قاطعی برای تایید اظهارات دولت که پیکارجویان اسلامی مسئول حمله بوده اند وجود ندارد.

یک سخنگوی بیت الله محسود، از رهبران طالبان که دولت پاکستان او را متهم به دست داشتن در قتل خانم بوتو کرده هرگونه دخالتی در این قتل را تکذیب کرده است. "

 

DW  موج المان یا دویچه ول لی

 "طلعت مسعود ، تحليل گر نظامي ويک جنرال بازنشسته پاکستاني دراين مورد مي گويد: " شايد برخي ازعناصر حکومتي دراين حادثه دست داشته باشند، زيرا اين همان چيزي است بهوتو خود ش هميشه مي گفت. وي اطلاعاتي از درون داشت که مي خواهند بکشندش . وي خودش مي گفت که براي آنها تهديدي مي باشد. روزگار بسيار نامطمئن و دشواري است."

 

 

جاويد اقبال چيما سخنگوي وزارت داخله پاکستان

بي نظير بهوتو دراثر اصابت مرمي و يا پارچه بمب نمرده است، بلکه پس ازآنکه سرش به ميله ترپال موتربهاري اش خورده دراثر آن جان سپرده است.

. چيما گفته است که " ما شواهد انکار ناپذيري داريم که القاعده و همکارانش مي خواهند پاکستان را بي ثبات گردانند".

تقريباً يک ساعت پيش ازاين چيما گفته بود که بهوتو توسط پارچه بمب کشته شده است و رئيسش ، يعني حامد نوازخان وزير داخله سرپرست پاکستان گفته بود که حمله کننده حتا تفنگش را شليک نکرده است.

داکترشفاخانه به دنيا اعلام کرده بود که بهوتو دراثر اصابت گلوله کشته شده است، وروز بعد وي درکنفرانس مطبوعاتي گفت استخوان طرف راست جمجه اش شکسته بود.

 

مقامات حزب مردم پاکستان به شمول کساني که همان روز درکناربهوتو نشسته بودند، اين ادعاهاي حکومت را رد نموده وآن را " مشتي دروغ " خواندند.

 

 

فرهاد الله بابر، يک سخنگوي حزب مردم پاکستان  گفته است:" کساني که مي خواهند اين احساس را به وجود بياورند که اين حمله توسط طالبان ويا القاعده صورت گرفته است؛ مطمئناً نمي خواهند افراد واقعي اي که درپس  اين حادثه قرار دارند، افشا گردند. آنها مي خواهند اين شايعات را پخش بکنند تا توجه عامه را منحرف بسازند".

 

کي مورد توجه قرار دارد؟

عايشه صديقه ؛ يک تحليل گر امور امنيتي ونويسنده کتابي درمورد نيروهاي نظامي پاکستان مي گويد:" چنين ارتباطاتي ... بين افراط گرايان مذهبي و وافراط گرايان سياسي وجود دارند. اين امکانات متعدد اند"

 

اياز امير يک تحليلگر سياسي براين نظراست که :

 

"طرح چنان بود که يک نوع حمايت مردمي درجنگ ضد ترور به حکومت مشرف داده شود...اما اکنون به نظر مي رسد که اين طرح درهوا منفجر شده است.""

 

RADIO  FRANCE

 

 

 "سخنگوی خانم بی نظیر بوتو به خبرگزاری فرانسه گفته است که نخست وزیر پیشین پاکستان در نتیجۀ اصابت گلوله به سر وی کشته شده است. آصف علی زرداری، همسر بی نظیر بوتو امروز خبر داد که وصیت نامۀ خانم بوتو و پیامی که وی برای حزب مردم پاکستان به ارث گذاشته فردا توسط پسر وی خوانده خواهد شد.

روزشنبه در شهر لاهور، ده هزار نفر به نشانۀ مخالفت با رئیس جمهوری پاکستان به خیابان ها سرازیر و خواستار برکناری او شدند.

در خشونت های به وجود آمده پس از قتل خانم بوتو تاکنون دستکم سی و سه نفر کشته شده اند. در کراچی نیز همۀ مغازه ها و جایگاه های توزیع بنزین امروز بسته بود و خیابان ها در کنترل سارقان و شبه نظامیان بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وضع در دیگر شهرهای مهم پاکستان از اسلام آباد تا راولپندی، از لاهور تا پیشاور، بهتر از این نیست. پرویز مشرف در جلسه ای با حضور رؤسای سرویس های امنیتی پاکستان، از نیروهای امنیتی کشور خواست که با شدت عمل با شورشیان و غارتگران برخورد کنند.


امروز باز هم نشریات فرانسه بخش عمده ای از مقالات خود را به وضعیت بحرانی پاکستان، به دنبال ترور بی نظیر بوتو اختصاص داده اند. در این میان روزنامه فیگارو در سر مقاله خود با عنوان "در پاکستان چه باید کرد؟" به بررسی آینده مبهم دولت این کشور می پردازد.

فیگارو می نویسد، خانم بوتو به تنهائی تمامی امیدهای غرب را برای پیشبرد دموکراسی در پاکستان به دوش می کشید و فقدان وی اکنون واشنگتون و دولت های غربی را بدون راه حل گذاشته است. در ادامه فیگارو می نویسد به قتل رسیدن خانم بوتو شکست بزرگی است برای دولت پرویز مشرف که اکنون از همه سو به باد انتقاد گرفته شده و در حالیکه از طرفی تشدید فشار اسلامگرایان افراطی روز به روز پایه های حکومتش را متزلزل ساخته، از سوئی دیگر قشر متوسطی که خواهان آزادی و دموکراسی هستند، به دنبال این واقعه دیگر به آقای مشرف اطمینان ندارند. 

 در بخشی دیگر فیگارو مقاله ای از برنار کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه پیرامون آینده پاکستان به چاپ رسانده. آقای کوشنر می نویسد، در وضعیت فعلی نباید جامعه بین المللی پاکستان را تنها بگذارد و باید تلاش کنیم تا خطر فرو پاشی این کشور را تهدید نکند. آقای کوشنر بر این امر تائکید دارد که اروپائی ها نباید تصور کنند مبارزه با تروریسم فقط به عهده دولت آمریکاست، همه ما باید در این مبارزه مشارکت داشته باشیم."

 

صدای امریکا   

 

ايالات متحده قتل بينظير بهوتو را محکوم کرد.


27/12/2007

 

 

 "جورج بش، رئيس جمهور ايالات متحده حملۀ امروزي را که بقتل بينظير بهوتو، رهبر مخالفين حکومت پاکستان منجر شد، محکوم کرده است.

President Bush makes remarks on the death of Pakistan opposition leader Benazir Bhutto,  in Crawford, Texas, 27 Dec 2007

جورج بش روی قتل بهوتو تبصره ميکند.

آقاي بش اين قتل را يک عمل جبونانه خوانده ميگويد مسؤلين آن بايد بعدالت کشانيده شوند.  او از پرويز مشرف، رئيس جمهور پاکستان تقاضا کرد تا بعنوان احترام به خانم بهوتو به اصلاحات ديموکراتيک در کشورش ادامه بدهد.

ايالات متحده پاکستان را يک متحد کليدي در جنگ عليۀ دهشت افگني ميپندارد و از سال ۲۰۰۱ باينطرف ۱۱ مليارد دالر، عمدتاً کمک نظامي به آن کشور اعطا کرده است.

بان کي مون، منشي عمومي ملل متحد بخاطر قتل خانم بهوتو اظهار خشم نموده گفت اين واقعه که حمله بر ثبات ميباشد، او را تکان داده است.  قرار است شوراي امنيت ملل متحد امروز تشکيل جلسه داده و قتل خانم بهوتو را مورد بحث قرار دهد.

من موهن سنگه، صدراعظم هند ميگويد مرگ خانم بهوتو ياددهاني است از خطر مشترک دهشت افگني که منطقه با آن مواجه ميباشد و بايد اين تهديد خطرناک را از بين ببرد.

Hamid Karzai

حامد کرزی 

حامد کرزي، رئيس جمهور افغانستان قتل خانم بهوتو را يک عمل جبونانه خوانده علاوه کرد که او خود را براي مردم و کشورش قرباني نمود.

در برتانيه گوردن برون، صدراعظم گفت خانم بهوتو در کوشش جهت بدست آوردن ديموکراسي در پاکستان همه چيز را بخطر انداخت.  او علاوه کرد که خانم بهوتو زني بود که شجاعت فوق العاده زياد داشت.

رومانو پرودي، صدراعظم ايتاليه گفت خانم بهوتو با يک سلاح واحد که گفت و شنود و مباحثات سياسي است، تا آخرين رمق جنگيد.

وزارت خارجۀ روسيه اين حمله را شديداً محکوم کرده و از مقامات خواستار شد تا ثبات را در کشور، مخصوصاً در جريان انتخابات، تضمين نمايد. "

 


 


 

 

 

 

 

Formularende

 

Formularbeginn

 

Formularende

روزنامه های امروز فرانسه

"من جانم را به خطر انداخته ام، زیرا میهنم در خطر است."

به قلم : سپیده فرخنده

تاریخ انتشار مقاله 28/12/2007 به روز شده 28/12/2007 13:38 TU

 

Benazir Bhutto, lors de son ultime meeting, le 27 décembre 2007, à Rawalpindi. A ses côtés, Makhdoom Amin Faheem, vice-président de leur parti (PPP).(Photo : AFP)

 "فاجعۀ ترور بی نظیر بوتو موضوع اصلی همۀ روزنامه های امروز فرانسه است : زنی که در ۳۵ سالگی نخستین رهبر زن درتاریخ کشورهای مسلمان شد و پس ازیک دوره تبعید طولانی برای بازگرداندن دمکراسی به کشورش به پاکستان بازگشت. جراید فرانسه جملگی در وصف او نوشته اند : بی نظیر بوتو با شجاعت و سرسختی بی نظیر به راه خود ادامه داد، هر چند پیشتر پدرش به دست دیکتاتور سابق پاکستان ضیاالحق اعدام شده بود و هر دو بردارش نیز به قتل رسیده بودند. پس از سوءقصد کراچی که به هنگام بازگشتش به پاکستان روی داد، بی نظیر بوتو خطاب به عاملان آن سوءقصد گفت : " من کسی نیستم که از داوطلبان آدم کشی بترسم. آیندۀ پاکستان در گرو پاسخ به این پرسش هاست : آیا نسل جدید راه اعتدال را برمی گزیند یا مسیر افراط را انتخاب می کند؟ آیا آموزش عمومی را برخواهد گزید یا به بی سوادی روی خواهد آورد؟ آیا نسل آینده دمکراسی را می خواهد یا دیکتاتوری را؟ مدارا را می خواهد یا خرافه گرایی مذهبی را؟ آیا این نسل به سوی صلح گام می نهد یا به سمت جنگ می رود؟ در پاسخ به همۀ این پرسش ها بی نظیر بوتو می گفت : من برای پیکار در راه آزادی و دمکراسی به پاکستان بازگشته ام. آیندۀ پاکستان را انتخابات آزاد و عادلانه رقم می زند. افراطی ها دست به هر کار خونباری می زنند تا آرمانها و آرزوهای دمکراتیک را بر باد دهند."

در واپسین لحظه های زندگی اش در سخنرانی که دیروز به مرگ او انجامید بی نظیر بوتو می گفت: "من جانم را به خطر انداخته ام، زیرا میهنم در خطر است. اگر چه مردم نگرانند، می توانیم کشور را از این بحران برهانیم."  اما، بی نظیر بوتو خود نتوانست از سرنوشت فاجعه بار خانوادۀ بوتو که انگار روایت خود پاکستان است رهایی یابد. لیبراسیون و فیگارو پرسیده اند : آیا ژنرال مشرف و دستگاه های اطلاعاتی پاکستان که می دانستند بی نظیربوتو هدف اصلی عملیات انتحاری بنیادگرایان اسلامی است به وظایف خود عمل کردند؟ این دو روزنامۀ فرانسوی به این پرسش مشترک پاسخ منفی داده اند. فیگارو به نقل از حسین حقانی استاد علوم سیاسی در بوستن و مشاور بی نظیر بوتو می پرسد : آیا مقامات ارشد ارتش پاکستان می دانند که با ترور بی نظیر بوتو همبستگی ملی پاکستان به خطر افتاده است؟ 

لیبراسیون می نویسد : در هفدهم اکتبر سال جاری بی نظیر بوتو در نامه ای به ژنرال مشرف از کسانی نام برده بود که قصد جان او را داشته اند. اما، در فردای ارسال این نامه او هدف یک سوءقصد تروریستی دیگر قرار گرفت. لیبراسیون می افزاید : تاریخ شصت ساله پاکستان با خشونت آمیخته است و حالا با ترور بی نظیر بوتو موجودیت پاکستان، کشوری که شصت سال است به دنبال هویت و ثبات می گردد، دستخوش تهدید شده است.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

سرمقاله نویس لیبراسیون نوشته است : بی نظیر بوتو، برغم همۀ کمبودهایش تنها بدیل دمکراتیک، لائیک و غیر نظامی در برابر خودکامگی  بسیارخشن پرویز مشرف بود. ژنرال مشرف که میان بنیادگرائی اسلامی و ارتش که خود دولتی در دولت است در نوسان است از ترور بی نظیر بوتو به سود خود بهره برداری سیاسی خواهد کرد. در این میان دولت آمریکا، به نام مبارزه با تروریسم، از پرویز مشرف حمایت می کند، حتی اگر او کشورش را به اوج بی عدالتی، عقب ماندگی و خشونت کشانده و یا دائماً حقوق بشر و آزادی های اساسی را نقض کرده باشد. با این همه، پرسش این است که آیا  قتل بی نظیر بوتو دست کم می تواند به غرب بفهماند که در انتخاب دوستان خود درایت بیشتری نشان دهد ؟  "

نگاهی به روزنامه های فرانسه

 

 

مشرف عليۀ شورش کنندگان اقدامات محکم را هدايت داد.


29/12/2007   صدای امریکا

 

 

"پرويز مشرف، رئيس جمهور پاکستان برئيس قواي امنيتي خود هدايت داده تا عليۀ کساني که به تعقيب قتل بينظير بهوتو شورش ميکنند اقدامات محکم نمايد.

Shopkeepers visit their shops gutted by angry protesters, in the troubled city of Larkana, 29 Dec 2007

نتايج شورش ها در قبال قتل بهوتو

آژانس خبرگزاري دولتي پاکستان  گزارش ميدهد که آقاي مشرف در جلسه اي بمقامات ارشد دولتي و امنيتي دستور داد که آنهائي را که چور و چپاول ميکنند نگذارند به بهانۀ احتجاج، خسارات مالي و جاني وارد نمايند و از مامورين خواستار شد تا به شورش ها خاتمه دهند.

از وقت مرگ خانم بهوتو بروز پنجشنبه باينطرف حد اقل ۳۸ نفر کشته شده اند و وزارت داخله امروز گفت شورش ها در سراسر پاکستان باعث ده ها مليون دالر خساره گرديده است.

در عين زمان، حزب مربوط خانم بهوتو توضيحات رسمي را در مورد مرگ او رد کرده و حکومت را بکوشش براي کتمان ناتواني در محافظت از بهوتو نموده است.

Pakistani troops stand alert in Karachi, 29 December 2007 <br />

عساکر پاکستانی در کراچی گزمه ميکنند.

مقامات ارشد حزب مردم پاکستان مربوط خانم بهوتو توضيحات حکومت را در مورد واقعه دروغ خواند.  شيري رحمن، يک مشاور ارشد بهوتو که در غسل ميت اشتراک کرده بود، به صداي امريکا گفت که در ناحيۀ سر صدراعظم سابق زخم مرمي وجود داشت.

حکومت پاکستان بروز جمعه گفت که خانم بهوتو وقتي کشته شد که قوت انفجار سرش را بدستۀ سقف موتر اصابت داد.

يک سخنگوي وزارت داخله گفت آنچه حکومت ميگويد چيزي جزء حقايق نيست.

Family members of Benazir Bhutto visit her grave in Garhi Khuda Bakhsh near Larkana, 29 Dec 2007

اعضای خانوادهء بهوتو از مقبره اش ديدن ميکنند.

او گفت نتيجه گيري حکومت باساس گزارش هاي طبي و مدارکي صورت گرفته که از محل حمله بدست آمده است.  سخنگو گفت که حزب خانم بهوتو ميتواند جسد او را از خاک برون کشيده و کالبد شگافي را انجام دهد.

مقامات ميگويند دوکتوران بنا بدستور خانوادۀ بهوتو گالبد شگافي را انجام ندادند.

حکومت همچنان گفت که مخابرات بيت الله مسعود، يک رهبر القاعده که شنيده شده نشان ميدهد که او در عقب اين قتل قرار داشته است.

يک سخنگوي بيت الله مسعود دست داشتن او را تکذيب کرد.

در يک انکشاف مربوط، کميسيون انتخاباتي پاکستان ميگويد ادامۀ ناآرامي بعد از قتل خانم بهوتو بر آمادگي ها براي انتخابات پارلماني مجوزۀ هشتم جنوري تاثير سؤ افگنده است."

پایان  از صدای امریکا .

Benazir Bhutto: News & Videos about Benazir Bhutto - CNN.com

 

Image results for benazir bhutto



 

News results for benazir bhutto

 


Canada.com

Bhutto's party to decide successor - 7 hours ago

The political party of Benazir Bhutto, the late Pakistani opposition leader, is meeting in southern Pakistan to choose her successor and decide whether to ...

Aljazeera.net - 5361 related articles »
Bhutto's Party To Decide On Successor - Guardian Unlimited - 2339 related articles »
Bhutto's party meet to discuss successor - Irish Times - 1687 related articles »

Benazir Bhutto - Wikipedia, the free encyclopedia

Benazir Bhutto was born to Begum Nusrat Ispahani, and Zulfikar Ali Bhutto of a prominent Shia Muslim family of Larkana , in Karachi, Dominion of Pakistan on ...
en.wikipedia.org/wiki/Benazir_Bhutto - 172k - Cached - Similar pages

BBC NEWS | South Asia | Obituary: Benazir Bhutto

Benazir Bhutto was feted as a symbol of modernity and fought a long battle against corruption allegations.
news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/2228796.stm - 58k - Cached - Similar pages

Benazirbhutto.org - The Official Website of PPP Chairperson ...

The Official Website of PPP Chairperson Mohtarma Benazir Bhutto. Sitemap · free web tracker.
www.benazirbhutto.org/ - 4k - Cached - Similar pages

Benazir Bhutto

Benazir Bhutto, the eldest child of Zulfiqar Ali Bhutto, was born on June 21, 1953, at Karachi. She attended Lady Jennings Nursery School and then Convent ...
www.storyofpakistan.com/person.asp?perid=P024 - 18k - Cached - Similar pages

Benazir Bhutto Biography -- Academy of Achievement

Benazir Bhutto was born in Karachi, Pakistan to a prominent political family. At age 16 she left her homeland to study at Harvard's Radcliffe College. ...
www.achievement.org/autodoc/page/bhu0bio-1 - 44k - Cached - Similar pages

WIC Biography - Benazir Bhutto

On December 2, 1988 Benazir Bhutto was sworn in as Prime Minister of Pakistan, becoming the first woman to head the government of an Islamic State. ...
www.wic.org/bio/bbhutto.htm - 3k - Cached - Similar pages

BBC World Service - Women in Power

In 1977 Benazir Bhutto returned to Pakistan intending to begin a career in the Foreign ... Benazir Bhutto became the focus for his followers and, from jail, ...
www.bbc.co.uk/worldservice/people/features/wiwp/dyncon/bhutto.shtml - 28k - Cached - Similar pages

benazir bhutto biography,benazir bhutto

Benazir Bhutto spent the next eighteen months in and out of house arrest as she struggled to rally political support to force Zia to drop fallacious murder ...
www.famousmuslims.com/benazir%20bhutto.htm - 34k - Cached - Similar pages

To access IIS Help

Under Construction. The site you are trying to view does not currently have a default page. It may be in the process of being upgraded and configured. ...
www.benazirbhutto.net/ - 2k - Cached - Similar pages

Benazir Bhutto: News & Videos about Benazir Bhutto - CNN.com

The Pakistani government has no problem with officials from Benazir Bhutto's political party exhuming the slain opposition leader's body if they see a need ...
topics.edition.cnn.com/topics/benazir_bhutto - 112k - Cached - Similar pages

 

News archive results for benazir bhutto

 

1990 » 

Bhutto's Government Dismissed in Pakistan; Emergency Declared; New Elections … - Subscription - Washington Post

 

2007 » 

Devotion and Hope Await Bhutto in Ancestral Home - Washington Post

 

2007 » 

Bombs Hit Convoy as Bhutto Returns - Washington Post

 

 

 

 

 

 

 

 

Blog posts about benazir bhutto

The BBC Censored Benazir Bhutto's Reports that Bin Laden Has Been ... - The Existentialist Cowboy - 4 hours ago by Len Hart
OSC: Urdu Press Roundup on Reaction to Benazir Bhutto Assassination - Informed Comment - 10 hours ago by Juan Cole
Who Killed Benazir Bhutto? - Truthdig: Drilling Beneath the Headlines - 28 Dec 2007 by editor@truthdig.com


 

 

 

 

   شک و تردید هنوز بی پایان است . باید شک کرد.

 

 

 

اگر وقت داشته باشید بحث من را که یک و نیم سال پیش با تن چند از کارشناسان داشته ام در زیر ببینید و بشنوید.

 

   RealMedia-Stream (Diskussion auf englisch)

   RealMedia-Stream (Diskussion auf deutsch)

"Violence in Afghanistan — The Return of the Taliban?" bzw. "Aufruhr in Afghanistan — Rückkehr der Taliban?"
Deutsche Welle-TV-Diskussion mit Dr. Andrew B. Denison, Eckhart Lohse, Baqi Samandar