چند سطری در باره  توضیحات  آقای  فقیری

 

خواستم تا چند سطری در باره  توضیحات  آقای  فقیری در قسمت " سوالات غیر مسلمانان در باره اسلام و جوابات آن" که از زبان آقای داکتر ذاکر نایک به دری بر گردانده اند  به عرض برسانم.

.

 از توضیحات آقای نایک چنین برداشت می شود که  یا در باره موضوع  معلومات کامل ندارند یا قصدآ کوشش کرده اند تا معلومات نادرست ارایه بدارند.

آقای فقیری از قول ذاکر نایک می گویند که اسلام یگانه دینی است که یک زنی را دستور می دهد.  و همچنان می گویند که همه ادیان دیگر چند زنی را جایز شمرده است.

من نمی خواهم در قسمت ادیان دیگر صحبت نمایم ، چون معلومات کافی در باره آنان ندارم، اما این را می دانم که در اروپا،  امریکا، هندوستان و اسرائیل یک مرد اجازه گرقتن چند زن را ندارد.

اما اینکه آقای ذاکر نایک  آنقدر معلومات در این ادیان و کتاب های شان دارد قابل تقدیراست  و ضمنآ  تعجب آور  هم است،  چون از نوشته آقای  نایک  چنین برمی آید که  ایشان از قرآن معلو مات کافی ندارند.

آقای نایک می نویسند که " قرآن یک زنی را دستور داده". و برای اثبات گفته خود آیه های را از قرآن ذکر نموده .حالا ببینیم آیات که آقای نایک ذکر کرده چه پیامی را برای ما می رساند.

سوره نسا، آیه سوم:

" با زن مورد پسند خود ازدواج کنید ، دو، سه، چهار ولی اگر می ترسید که نتوانید بین شان عدل کنید، پس فقط با یکی ازدواج نماید"

  آقای نایک  اضافه می نماید که " دین مقدس اسلام اجازه ازدواج  با چهار زن  را داده ، ولی به شرطیکه بین  زنان خود عدل و مساوات را بر قرار نماید".

ایشان آیه ذیل را برای اثبات قول خود شان مثال می آورند.

سوره نسا آیه 129 "

".... شما هیچ گاه قادر نخواهید بود که بین خانم های تان عدل و مساوات را بر قرار نماید.....".

حالا آقای نایک  این برداشت را از آیات فوق کرده اند  که دین اسلام  صرف ازدواج با یک زن را تاکید نموده است، چون آیه 129 سوره نساء از قول الله می فرماید که "شما در صورتی می توانید بیش از یک زن داشته باشد که عدل و مساوات را بین شان بر قرار نماید".

سوال من از آقای نایک/ فقیری  این است که اگر مسلمانان تکیه بر  آیه 129 سوره نسا نماید که می گوید "  شما هیچگا قادر به عدالت بین زنان تان نخوهید شد"،  پس ضرورت به نزول  آیه 3 سوره نسا چه بوده؟

این هم به آن می ماند که دولتی در قانون جزای کشور دزدی را قانونی بداند، به شرطی که صاحب مال موافقت داشته باشد. و بعدآ در بند دیگراز قانون  بگوید که هیچ شخصی  موافقت به دزدی شدن مال خویش نخواهد داشت.

 

 هرگاه  از اسلام علم کافی داشته باشیم  درمیا بیم که  اسلام نتنها داشتن چهار زن را مجاز و قانونی اعلام کرده بلکه برای مرد ها اجازه عام و تام داده که با زنانی غیر از همسران خویش هم می توانند روابط جنسی داشته باشند.  حتمآ  آقای نایک و آقای فقیری  به این موضوع در  قرآن بر نخورده اند.

صرف نظر از صد ها حدیث که از پیامبر اسلام در این باره وجود دارد، من در این جا صرف آیاتی از قرآن مثال می آورم ، چون قرآن مورد پذیریش همه مسلمانان است.

حالا ببینیم که قرآن کریم در این باره چه می گوید.

سوره مومنین، آیه 5-7

" و آنان که  فروج و اندامشان را از عمل حرام نگاه می دارند (6) مگر بر جفتهای شان یا کنیزان ملکی متصرفی آنها هیچ گونه ملامتی در مباشرت این زنان بر آنها نیست. (7) و کسی که غیر از این زنان حلال را به مباشرت طلبید البته ستمکار و متعدی است".

این آیه و ده  ها  آیه دیگر  به صراحت نشان می دهد که مردان به غیر از چهار زن شان،  اجازه دارند با کنیزان خود هم  روابط جنسی داشته باشند.

 

در باره قوانین هندوستان خیلی موضوع جالب را نوشته اید.:

 "مطابق قانون اساسی هندوستان تنها اتباع مسلمان این کشور می توانند دارای بیشتر از یک خانم باشند و این کار برای غیر مسلمانان در این کشور غیرقانونی تلقی می شود. در اوایل این ماده در قانون اساسی هندوستان وجود نداشت بلکه در سال ۱۹۵۴ در آن ګنجانیده شد و در حال حاضر این قانون اساسی است که مانع تعدد زوجات در هندوها می شود نه دین هندویزم".

سوال ما از شما این است که چطور امکان دارد که قانون هندوستان برای مسلمانان اجازه چند زن گرفتن را بدهد، اما برای هندو ها که اکثریت کشور را تشکیل می دهند این موضوع غیر قانونی باشد، در حالیکه  همه می دانیم که دین رسمی هندوستان هندویزم است؟. اگر واقعآ  چند زنی در اساس دین هندویزم موجود می بود پس  این موضوع  اصلا غیر قابل تصور می باشد که دولت هندوستان برای  هندو ها  آن را منع قرار بدهد اما برای مسلمانان، که در اقلیت هستند، این موضوع را قانونی بداند.

این که  چرا دولت هندوستان  برای مسلمانان اجازه داده که چند زن داشته باشند، دلیل اش احترام به   عقیده  دینی  مسلمانان کشور  می باشد . لذا  این استثناء را  برای شان قائل شده است.

 

آقای نایک موضوع جالب دیگری را در قسمت  مردان همجنس باز در امریکا ذکر کرده  است که خود نشانده قضاوت یکجانبه شان می باشد. ایشان چنین نوشته اند.

 

"حدود یک سوم مردهای شهر نیویارک همجنس باز هستند که این رقم در کل ایالات متحده فراتر از ۲۵ ملیون است .این بدین معناست که این تعداد افراد نمی خواهند با زن ها ازدواج نمایند ."

شاید این گفته آقای نایک درست باشد که "یک سوم مردان شهر نیویارک همجنس باز هستند"  اما موردی را که فکر میکنم فراموش کرده اند  این است که در آمریکا زنان همجنس باز هم وجود دارند. شاید تحقیقات آقای  نایک صرف در قسمت  مردان همجنس باز بوده باشد.

 

 

 

 با احترام

زمانی

دسمبر 2007