ناديه فضل

07.11.07

 

        تکه تکه  درد شدم و قطره قطره آب           

  بغلان!   

                            

برای همه سوگواران و در خاک و خون نشسته گان همدیارم که آسمان و زمین ولایت بغلان در آتش درد آنان شعله ور است ، نمیدانم با کدام توان اظهار تسلیت و همدردی نمایم؛ وقتی به لبخندنازفرزندان آنان میاندیشم که دیگر در کلبه ی بی آب و نان ایشان خورشید وار نخواهند تابید وهنگامیکه تن لرزان  مادران ، پدران ،  خواهران ، برادران و همسرانی در بغلان  را شکسته و خاکستر شده میبینم...

سالهاست که سرزمین من و خاک تو همدیار عزیز من! به زیست گاه جنایتکاران مبدل گردیده و در هیچ کجایی این زمین آلوده هم دستی نیست که به این زخم ها التیامی گذارد .

 

ولی بیایید کمی با هم بیاندیشم ؛ گره مشکل را دریابیم و دست به دست هم مرهم گذار شویم .

سالهای جنگ و پیامد های آنرا به دقت از نظر بگذرانیم و اندکی به ناتوانان بیاندیشم .

به دور نمیروم ... هرچند گذشته چراغیست در عبورگاه آینده .

 

اما ناگذیر به چند سال حکومت کرزی و دستاورد های آن مثکی باید کرد ؛ با آنکه دستانم میلرزد و مرا درد به خون خفته گان شهر بغلان شکنجه میکند .

 

در گام نخستین شکل گیری دولت در افغانستان به کمک نیرو های نظامی 37 کشور جهان با آنکه زیاد نوید بخش نبود اما بازهم به تناسب کشتارگاه طالب زیر نام دولت یا امارت اسلامی  با سیاست زمین سوخته ی آنان  ، میشد به این دولت یعنی کرزی و کابینه اش  هم دلخوش نمود.

اما دیری نگذشت و جناب کرزی که تا چندی پیش آدمی نبود در کارزار سیاست ؛  صورت اصلی اشرا برای همگان واضح نمود . به این مفهوم که با طرح طالب میانه رو و همسویی با قوم گرایان و قبیله پرستانی مثل افغان ملتی منفور احدی و همراهان شیونست وی چهره اصلی قوم گرای خویش را برای همگان نشان داد.

 

 دلیل نشان ندادن واکنش از جانب دیگران و برخورد محافظه کارانه در قبال این مسآله و ترانه ی مضحک وحدت ملی سردادن ها در کجاست ؟ آیا کافی نیست اینهمه روز تا روز قتل و کشتار بیگناهان و کودکان در سرزمین من و شما ؟ کرزی با همصدایی با همکاران خون آشامش مثل حکمتیار ، ملا عمر ، احدی ، اتمر ، مقبل و...نه تنها بی کفایتی و ناکار آیی سیاسی اشرا به اثبات رسانید بلکه مهر تثبیت خیانت را بر جبین زد و با فتخار بازهم دنبال گسترش حاکمیت قومی و قبیلوی  اشرا رها نکرد. احساسات بشر دوستانه آقای کرزی زمانی شعله ور میشود که فرد متعلق به قوم و سخنگو به زبان خودش باشد  . وی نه تنها گستاخانه بروی مردم ناتوان و خسته از جنگ افغانستان خاکستر میپاشد بلکه در بسیاری اوقات وقاحت قبیله گرایانه اشرا با رسوا ترین وجهه ممکن  نشان میدهد . از طرح طالب میانه رو کرزی و باندش  تا همسویی با حکمتیار و شکل مضحک کابینه نابکار و غیر حرفوی اش همه نشان گر قیافه یک خاین زیر پوشش مافیای دینی و قبیلویست. مثال بسیار ساده.

وقتی آقای کرزی ، جنایت کار نوجوان به اصطلاح 14 ساله ی جان فدا را از اهل وزیرستان جنوبی همین امسال پس از گرفتاری میبخشد و با تمتراق برایش آینده درخشانی را هم در عرصه ترور و دهشت افگنی آرزو میکند این بیان گر چه میتواند باشد؟ بدیهیست که جان فدایان هم تبار آقای کرزی دیگر هراسی ندارند ، و نباید هم داشته باشند.

با عملیات وحشیانه ی ایشان یا جان صد ها بیگناه را میگیرند و ترس و وحشت را حاکم بر فضای دود آلود افغانستان میکنند، و یا هم در صورت گرفتاری با پاداش و لطف پدر بزرگوار ایشان کرزی به خانه بر میگردند .

من به صراحت میگویم که خون تمامیی بیگناهان ایکه در طول تمام حملات افراد کثیف و جهنمی جان فداها به خاک تیره ی نیستی ریخته است از سر و صورت کرزی و باند جنایتکارش فواره میکشد . ما سیاست سر بریدن های پدر های کرزی ها که بنام بابای ملت و کاکای ملت خون مردم را مکیدند و ده ها بار تمام افغانستان امروز را که زمانی افتخار شرق بود با این و آن معامله کردند ، را میشناسیم ؛ که برگهای کتاب های تاریخ سیاه و سنگین از ننگ آنان است .

احمد شاه درانی با خون و قتل و غارت تاریخ ساز این بابا های خاین شد و امروز فرزند زبونش از هیچ جنایتی هراس ندارد ونقش سر جوال گیر را با مهارت بازی میکند .

من ازشما تمام وطندارانم! التماس میکنم تا از همه جا با هم و همصدا به امداد برخواسته و دست باند شیونیست کرزی را از آشامیدن خون کودکان من و شما کوتاه سازید.

از جامعه جهانی امداد بخواهید اینکه : کرزی و اعضای کابینه ی خاینش با طالب طلبان جانی اش همراه فورآ سبک دوش شوندو سرنوشت مردم را به خود ایشان بسپارند.

بیشتر از این سبب آبرو ریزی وطن من خراسان کهن سال  یا افغانستان 260 ساله نشوند.

 

هموطن عزیزمن ! آیا هنوز هم زمان آن فرا نرسیده است که با تشکل قوی و صادق افسانه سرایی ها را کنار گذاشته وارد کارزار شویم؟

 

آیا خون صدها انسان که تنها همین امسال ریخت اگر فرزند من و شما نبود ارزشی ندارد ؟

 

آیا هنوز هم باند شیونسیت و قبیله گرای کرزی را میتوانید ببخشید ؟

هم میهن من !

تمام پول های امدادی جهان برای افغانستان چه شد ؟

 فقط باییست افغان ملتی های کثیف تمویل و نگهبانی شوند با پول ایکه، برای ناتوان و بدبخت همدیار من و شماست ؟ چرا با این همه پول تا حال نشد که دست کم پولیس و دستگاه امنیتی خود کفایی داشته باشیم ؟

 جا ندارد که وزیر نا بکار امور داخله سبک دوش گردد ؟

با فقط کمی توجه جای هیچ تردید نمی ماند اینکه :  

این همه جان فدا بازی ها فقط نمایش قبلی یک بازی شوم است و بس. آنهم حضور مجدد ریش و پشم طالب در بدنه دولت مرکزی کرزی و باند افغان ملت کرزی ـ  احدی  .

اینها همه از برنامه های خود فرزند بابای ملت کرزی است تا برادران شبشی اشرا، رهبران امارت اسلامی طالب را

بر استخوان های ناتوان مردم حاکم نماید و همین .

 یکی دو نمونه :

تابستان همین امسال  چپاول کوچی ها بر هزاره جات .

در جریان سال جاری حملات جان فدا های خبیث در تمام افغانستان .

ناله کشیدن کرزی برای همراهی با ملا عمر آدم سوز و زمین سوز و گلبدین خون آشام .

معامله کردن های بار بارش با سران قومی آنسوی مزر.

اینها فقط شمه ایست ...

 

مردم من ! بیدار شوید و یک لحظه خود تان را در حال مادران و ناتوانان تنها همین حادثه اخیر (بغلان) قرار دهید .

با من بدون هیچ تردیدی همصدا خواهید شد که کرزی و دستگاه افغان ملتی اش باید استعفا بدهند و در نهایت  سرنوشت مردم را به خود آنان بسپارند .

ما ندار و بدبخت نیستیم بزرگان زیادی داریم که دلسوزانه به امداد ناتوانان خواهند شتافت .

از کرزی و باند افغان ملتش بپرسید اینکه :

آیا پول ها ییکه در این سالها با بهای  خون ناتوانان کمایی کرده اند و با تمام اندوخته های بابای کبیر دیگر ایشان ظاهر خاین که با آن  زنجیر های شیونیزم را در گلوی مردم ما حلقه کرده اند برای ایشان کافی نیست ؟ . آیا از خون ریخته به خاک کودکان و نوجوانان و مردمان بیگناه ، تنها در جریان همین امسال و در نهایت فاجعه بغلان امروز ششم نوامبر هم حیایی در قیافه های ننگین شما اگر هم بسیار کمرنگ ، وجود ندارد ، برای یک استعفای نسبتآ شرافتمندانه ؟

 

هموطن من هم خانه و همخاک من !

بیایید با هم نمونه ی باشیم برای نسل ها و آینده گان مان ؛ که مثل من و شما با تاریخ لجن 260 ساله ی جنایت و پدر و برادر کشی در وطنش ، شانه هایش خمیده و شکسته نباشد. فرزند من و شما  باییست با سر بلند انسانیت را و فرهنگ والای بشر دوستی و نوع پروری را نمادی باشد.

 

یک بوسه و هزار قطره اشک برای سوگواران فاجعه ی بغلان از من نادیه فضل.

 

www.nadiafazel.persianblog.ir

nadia_fasel@hotmail.com