باقی سمندر

ساعت هفت و سی صبح

روز سه شنبه دوم اکتوبر2007-10-02

بیستم رمضان

دهم میزان1386

دستان جنایت کاران از سر مردم کابلستان وافغانستان کوتاه باد !

 

 امروز صبح بازهم گویا یک تن ای خود فروخته  وجنایت کار بنام انتحاری در موترسرویس سر نشینان وزارت داخله – پولیس در حصه چهارراهی قمبربه نزدیکی های افشار به موتر کارمندان داخل شده و انفجار شدیدی موتر و سرنشینانش را به هوا پرانده است.مردم عادی که درکنار سرک روان بودند نیز به شهادت رسیده اند.

بازهم زنها بیوه شدند ، مردان بیوه شدند ، کودکان یتیم و یسیر شدند و در این روز بیستم رمضان سر نشینان  یک سرویس موتر به شهادت رسیدند.

جنایت کاران که همه شستشوی مغزی دیده اند ، در تصور رفتن در باغ بهشت و درکنار حور وغلمان اند اما واقعیت اینست که خود انتحار کننده هم به توته خاکستر تبدیل شده است.

از خود بایست پرسید که چرا جنایت کاران دست به این جنایت میزنند ؟

امروز روزسوم فاتحه شهدای سینمای بهارستان است و دها عابر ورهرو ویا کارگران که در روی سرک ها مینشستند تا کار یابند ، هم در این انفجار ها از بین رفته اند.

یادهمه شان گرامی باد !

واقعیت اینست که سخن در مورد جلسه با طالبان در اسلام آباد جریان دارد و از سفارت امریکا تا ملل متحدو صبغت الله مجددی و اطرافیانش  و سران جرگه قومی منطقوی در صدد شریک ساختن طالبان در قدرت سیاسی کابلستان و افغانستان اند.

دولت پاکستان و طالبان و شرکای پشت و روی پرده خواهان امتیاز گرفتن در میز مذاکره اند و کشتار بخاطر امتیازدر قدرت سیاسی ادامه داردو در سه روز دو انفجار.

حضور قوای ناتو و ائتلاف بین المللی به پشتیبانی ریاست جمهوری کرزی در افغانستان و رسیدن به اهداف دراز مدت وکوتاه مد ت خود شان در این مسابقه بزرگ نوین جهانی رقبا را هم آرام نگذاشته و مانع پیشروی ایالات متحده و متحدین ناتو در کوهپایه های هندوکش میگردند.

شهادت واسلام به مثابه بهترین ابزار و وسیله به دست مخالفین مسلح بوده و نامردها یا کاندید های رفتن به بهشت هر روزه در مدارس طالب پروری در پاکستان و در داخل افغانستان با چشمان سرمه کرده در صف ایستاده اند و ایستاده میشوند.

کابلستان را بغداد میسازند. در درون دستگاه دولت حامد کرزی هم علاقمندان برهم زدن همین حالت موجود کم نیستند. ماکیاولیستها میخواهند خود را آرایش بیشتر داده و برای شریک شدن با طالبان آماده تر سازند.

در این میان بازهم مردم کابلستان قربانی اند.

تفسیر این اوضاع را به مفسرین و گویا کارشناسان میگذارم ولی برای همه نیروهای ملی – دموکرات افغانستان یکبار دیگر اعلام میدارم که باید از نیروی از خود به نیروی برای خود تبدیل شد.

باید بیشتر از پیشتر متشکل گردید و نگذاشت که یکبار دیگر در بازار کشتار گاه کارد به گلوها برسد.

باید هوشیار تر گردید.

کم نیستند کسانیکه جنایت کاران را در کنار خود دارند و خواهان سهیم ساختن عده دیگری از جنایت کاران در قدرت سیاسی اند، اما نمیتوان خاموش نشست.

باید نگذاریم که کابل را بغداد دیگر بسازند.

باید از زندگی شرف و وجدان مردم هردم شهید کابلستان بپا خیزیم.

هنوز دیر نشده است. فقط تصمیم بایست گرفت وبس. صف ها روشن تر میگردند.

دیروز موتر کارمندان وزارت دفاع را به هوا پراندند، امروز از وزارت داخله را. پریروز مراسم جنازه را به هوا پراندند و چند روز پیش بودا و مینار چکر ی ر ا.

در شمالی کابل قتل عام را براه انداختند و درخت وتاک را سوختند و اینک در عمق استراتیژی پاکستان بازهم دست به جنایت میزنند.

بایست هوشیار تر گردید و منسجم شد.

به خورده کاری ها نقطه پایان گذاشت و برای دفاع از انسان وساختن جامعه انسانی

بازهم رزمید.