اعلامیه

کمسیون ملی تماس  

 

اول سپتمبر2007

 

تآسیس " کمسیون ملی تماس " در بُرهه ای رسمآ اعلام میگردد که هنوز هم کار های انباشت شده ولی انجام نشده ی فراوانی مارا بسوی خویش میخواند ، طی سه دهه ی اخیر،آتش جنگ و طوفان بربادی ، نسل روشنفکر ملی  ومردم افغانستان را بر لبه ی آتشفشان نگه داشته است ، وگروه های خلا ء پُرکن ومیدان دار و مطرح سیاسی همان هایی بوده و هستند که به علت فقدان ظرفیت ِ چاره ساز وتشدید نابالغی های فکری ، که با خزیدن در زیر چتر تبار گرایی ومنفعت جویی و همسایه پرستی ... و قاچاق ... و با ایجاد تجارب خونبار و فساد دوامدار ، مسبب بحران  ساختاری  ِ سیاسی و نظامی کشوربوده وآنرا بجای تآمل و تعزیه ، جشن میگیرند .

   در چنین وضعیتی ست که طرح  کمسیون ملی تماس  در اثر تلاش های متراکم و رنج سالیان  ، بلاخره درکنفرانس بین المللی  " استقرار ثبات و راه های حل " ( دسامبر2006 منعقده ی هالند ) ، که در آن از یکسوسهم جدی وفعال نمایندگان جامعه روشنفکری و ملی افغان از تمامی قاره ها منعکس بود، از جانب دگر اشتراک نمایندگان جامعه ی عدالتخواهِ جهانی را نیز متجلی میساخت، ایجاد وکارتشکیل کمسیون ملی تماس آغازشد.

  هویت سیاسی – تشکیلاتی کمسیون در حال حاضر ، نه حزب است و نه جبهه ، این حرکت در قالب و فرم  کمسیون ، جایگاه سیاسی – تشکیلاتی زنده ایست برای اجرای گفتمان و تولید فکر، اعتماد سازی ، نقادی ، نزدیک سازی ، کشف شخصیت ها واستعدادها، ملت باوری ، تآمل و تحمل سازی  ..... تا بعد از آزمونهای صادقانه و ایثارگرانه  کمسیون بتواند هویت مرحله ی بعدی خود را مطابق ماحصل فکری وظرفیت بدنه یی ، در فرم دگر بیاراید.

   دارالانشای مؤقت کمسیون ملی  تماس ،  از دسامبر 2006 تا لحظه های جاری ، به این باور است که کمسیون خود را در گام نخست ، بمثابه ی فرُومی برای ایجاد گفتمانهای سالم وسازنده ودر مراحل عملی تر چتر کارآ وشکوهمندی را برای تجمع همه نیرو ها و شخصیت های ملی، ترقیخواه و دلسوز روشنفکری  ،  آماده میسازد .

   خوشبختانه با وجود فضای مرگبار بی اعتمادی ، عده ای از عزیزان  تبعیدی در خارج از کشور به عضویت کمسیون پیوسته اند و از آن جایی که حرکت  های نجاتبخش هماره بر شانه های زخمی روشنفکران داخل میهن زیب میدهد ، جای بشارت است که در سیزدهم ماه اگست 2007 ، بعد از مذاکرات چند ماهه ، بخش داخل کشوری رهبری مؤقت کمسیون ملی تماس در کابل ، طی اجلاس عظیمی با شرکت عده کثیری از صاحب نظران فعال ، ایجاد گردید .

  دارالانشاء و رهبری مؤقت کمسیون ، برنامه دارد که تا تشکیل کنگره، با تمام نهاد های مدنی ، گروه های سیاسی ، شخصیت های مستقل ، سرمایداران ملی در داخل و خارج کشور تماس حاصل نموده و باب گفتمانهای سالم را بگشاید.

   بدین وسیله رسمآ اعلام میداریم که کمسیون تماس ملی ، فکرآ و عملآ در خط قومگرایی و شمشیرگرایی نیست ، هر شهروند افغان که به استقرار ثبات، قانونیت،  دموکراسی و تآمین عدالت،  در خویش  نیازاحساس میکند ، میتواند انرژی مادی و معنوی خودرادر کمسیون بکارگیرد.

بیایید به مردم عدالتخواه جهان ثابت کنیم که درکشورما هنوز نیروها وشخصیت هایی موجوداند که با دست پاک ووجدان شفاف زیسته و قادرند با برداشتن گامهای حساب شده و استوار ظرفیت خودرا درایجاد ثبات سیاسی وفراهم ساختن زمینۀ تحقق حاکمیت ملی نمایش  بدهند. مؤفقیت کمسیون ملی تماس ، به حمایت اصیلانه ی شما و همه ی کسانی که به نیاز های واقعی  و فرا- آرمانی ِ مردم می اندیشند ، بستگی دارد.

 

دارالانشاء

آدرس های تماس :

                                                                            

                                                                      sn_wahdat@hotmail.com

 

dahati@alice-dsl.de

 

arfaquiri@hotmail.com

 

ajansherzad@gmail.com

 

mfarhoed@hotmail.com

 

 

 

 

 

 

_____________________________________________________________________________________

NLC Secretariat, P.O. Box 707, 2300 AS Leiden, The Netherlands.