انجمن افغان های مقیم امستردام واطراف آن وانستیتوت تحقیقاتی ومعلوماتی افغانستان

 

افغان ها در هالند چه می اندیشند؟

 

انجمن افغان های مقیم امستردام واطراف آن وانستیتوت تحقیقاتی ومعلوماتی افغانستان نوین در سال جاری در هالند همکاری با دیگر نهاد های افغانی

 یک سلسله بحث هاراپیرامون : 

    

1 -موجودیت نیروهای نظامی ا ئتلاف بین  المللی در افغانستان    10 جون    2007

   2 -جوانان وموقعیت آن ها در جامعه هالند   15    جولای    2007

3.  نیروهای خارجی در افغانستان 26 اگست    2007

 4 -  زنان و موقعیت شان در جامعه هالند        23          سپتمبر              2007

 5 -   جوانان ومشکلات اجتماعی    21    اکتبر    2007

6-     زنان ، آزادی و مشکلات اجتماعی      18    نوامبر    2007

 

راه اندازی مینماید.

هدف از بر گذاری این بحث ها آنست تا علاقمندان در یک فضای بازبدور از تعصبات قومی ، مذهبی، لسانی و تبادل نظر نموده تا زمینه را برای تفاهم بیشتردر میان افغان ها ایجاد نمایند.چون سه دهه جنگ علاوه بر نابودی زیر ساخت های کشور روان انسان های جامعه ما را نیز خدشه دار ومتضرر ساخته است .یکی از اساسی ترین مشکلات امروز جامعه مااینست که بی اعتمادی وعدم درک یکد یگر، سرتاسر جامعه را فراگرفته وهیچ قشر جامعه چه تحصیل کرده ها ، روشنفکران ، فرهنگیان ، سیاست مداران ومردم عادی ازآن مبرا نیستند . گرچه درظاهرهمه از تفاهم ، وحدت وهمکاری صحبت مینمایند ، اما وقتی پای عمل در میان می آید با ز هم حد س وگمان و بی اعتمادی بر فضا چیره گردیده و بر آن غلبه مینماید. امید واریم این بحث ها زمینه ای باشد برا ی تفاهم نزدیکی وگفتگوهای سازنده میان افغانها

از جمله بحث های متذ کره نخستین بحث آن، تحت عنوان ذیل صورت میگیرد.

 

   نیروهای ائتلاف در افغانستان و نقش آن در تامین صلح و دموکراسی

 

بعد از حادثه 11 سپتمبر و فروریختن برج های امریکا توجه جامعه جهانی به افغانستان معطوف گشت وائتلاف ضد تروریسم به رهبری دولت  امریکاحمله بر  طالبان را آغاز نمود که بعداز مدتی رژیم طالبان سقوط نمود.بعداز سقوط طالبان جامعه جهانی تحت عنوان مبارزه با تروریسم ، صلح وبازسازی داخل افغانستان گردیدند و ائتلاف ضد تروریسم و قوای ناتو تا اکنون در افغانستان حضورنظامی دارند .     

از تاریخ متذکره تاکنون جنگ ها به اشکال گوناگون وجود دارد. طبق گزارش های دیده بان حقوق بشر در این جنگ ها بیشترین تلفات را مردمان غیر نظامی ومظلوم افغانستان متقبل میشوند .همچنان از آغاز حمله نیروهای ائتلاف تا کنون بیش از پنج صد سرباز خارجی در افغانستان کشته شده است و طالبان هم تلفات زیادی را متقبل گرد یده اند.یکی از نیروهای که در چوکات قوای ناتو در افغانستان حضور نظامی دارند نیروهای دولت هالند میباشد. بنأ برای افغان ها دور از دلچسپی نخواهد بود تا در این رابطه اظهار نظر نمایند که آیا نیروهای متذکره نقش سازنده در قضایای دا خل افغانستان دارند یا بحران آفرین میباشند   .

به این لحاظ به اطلاع هم میهنان وعلاقمندان بحث های آزاد رسانیده میشود تا جهت اشتراک شان تیلفونی و یا از طریق ایمیل با انجمن در تماس شوند .  

 یکشنبه  مور خ 10یونی 2007 روز  : نخستین بحث    

:1 بعد از ظهر    ساعت      

  ختم          : 5 عصر

Wereldpand

Mercatorplein   17

1057  BZ    Amsterdam

VAAO@wereldpand.nl

Tel:020-6077877:               

   

www.wereldpand.nl

VAAO@wereldpand.nl