بخاطر یادآوری از بیست ونهمین

سالروز کودتای خونین هفت ثور

 

 

بياييد، جنايتکاران را به محاکمه بکشانيم!

 

تاريخ افغانستان طی دوصدسال اخير و تا اکنون شاهد جنايات سنگينی توسط حکام و زورمندان هرزمانه است. تیل داغ کردنها، حلق آويز کردنها، کله مناره ساختن ها، قتل های دستجمعی، تجاوز به مال و ناموس مردم بيگناه کشور و سربريدنها از گذشته های دور شروع شده و هنوز هم ادامه دارد. ولی آنچه که جنايات زمان حکومت خلقی حفيظ الله امين و دار و دستهء جنايت کار وی را سنگين تر از جنايات قبلی و بعدی ميسازد چند مسئله است:

اول اينکه همه اين جنايات از نام "خلق" و به اصطلاح بخاطر" دفاع از منافع مردم!" بقای "انقلاب!" و توسط حزب "پيشاهنگ طبقهء کارگر!" صورت ميگيرد.

دوم اينکه اين قربانيان نه از صحنهء نبرد مسلحانه با حکومت وقت، بلکه بدون آنکه مخالفتی و يا عملی برخلاف حکومت آنزمان کرده باشند، از خانه، دفتر کار، از روی سرک و از بالای مزرعهء شان گرفتار شده وسر به نيست گرديده اند.

سوم اينکه ان قربانيان بدون هيچ نوع محاکمه و حتی پرسش و تحقيق و بدون آنکه خود از گناه ناکردهء خود خبر ساخته شوند؛ اعدام شده اند.

چهارم اينکه اعضای اين باند جنايتکاران حرفوی که اکثر ايشان هنوزهم زنده اند؛ ازگذشتهء جنايتبار خود درسی نگرفته و از عمکردخود نه تنها پشيمان نيستند، بلکه از آن بيشرمانه دفاع نيز ميکنند.

در تاريخ خونين افغانستان هيچ رژيمی به اندازهء رژيم خلقی روشنفکر نه کشته است. اين باند جنايتکار بيش از دوصدهزار از بهترين روشنفکران و داشمردان و فرهيختگان کشور را نابود ساخت. رژيم امين نه تنها يک نسل کامل روشنفکران کشور بلکه ثمرهء يک قرن رشد اجتماعی- فرهنگی کشور را بربادکرد.

اگر امروز در کشور جنگ خونين ادامه دارد و به قحط الرجال مواجه هستيم، قبل از هر کس ديگری باند تبهکاران "وطنپرست!" مسئول آن اند.

قرار اظهارات برخی از آگاهان در ولايت بدخشان که از جمله عقب نگه داشته ترين ولايات کشور است؛ در زمان حکومت ترکی- امين بيش از بيست هزار متعلم ، معلم، مامور دولت و در مجموع روشنفکران، بزرگان قوم، علمای دينی و مذهبی، و دهقانان اعدام گرديده اند. حالا خوانندهء محترم شما خود قضاوت کنيد در ولايت دورافتاده يی چون بدخشان در ظرف کمتر از يک ونيم سال بيست هزار تن از بهترين فرزندان آن نابود ميگردند، برای آن ولا چه باقی ميماند؟ هزار آفرين برفرهنگ و همت بلند بدخشانيها که هنوز هم قامت بر ميافرازند.

کشف گورهای دسته جمعی در فيض آباد مرکز ولايت بدخشان خاطره آن سالهای هولناک را يکبار ديگر در اذهان مردم آنولا زنده ساخت. ولی بايد بخاطر داشت که اين اجساد بخش کوچکی از اعدام شدگان اند، بخش

عظيم قربانيان بدخشانی در کابل، در کندز و حتی در تخار و بغلان اعدام گرديدند و برخی هم زنده با دستان و چشمان بسته از هليکوترها در دریاهای کوکچه و آمو ريخته شدند.

تظاهرات اخير مردم بدخشان سرآغاز خوبی برای شناسایی و به محاکمه کشانيدن جنايکاران است. البته شناسايی و بپای ميز محاکمه کشانيدن جنايتکاران صرف به دوران و "باند امين" خلاصه نميشود. بايد همه جنايتکاران قبلی و بعدی شناسايی ودر نهايت به پای ميز محاکمه کشانيده شوند. ولی حتی محمتر از آن تثبیت هويت قربانيان است تا نسل آيندهء کشور هم جنايتکاران را بشناسد و بر آنها نفرت بگويد وهم قربانيان را بداند و بر آنها افتخار کند و رحمت بفرستد.

بياييد تا با نوشتن خاطرات و چشمديد های خود در به محاکمه کشانيدن جناتکاران همديگر را ياری کنيم.

هزاران نفرين بر همه جنايتکاران و تبهکاران و بخصوص به حفيط الله امين و باند قاتلان و جنايتکاران حرفوی اش!

*********

ويبلاگ رستاخيز ملی به همه دوستان و وطنداران که اعضای فاميل، دوستان و عزيزان و همسنگران خود را از دست داده اند؛ اولآ تسليت ميگويد و ثانيآ تقضی مينمايد تا ما را در ترتيب فهرست اعدام شدگان و اعدام کنندگان ياری رسانند.

ما به سهم خود وعده ميسپاريم که همه ياداشتها، خاطرات، نوشته ها، چشمديدها و لستهای ارسالی شما عزيزان را بدون کم وکاست و بدون هيچ نوع تصرفی جهت آگاهی هموطنان عزيز به نشر ميسپاريم.

يــــــــــــــــــــآ هــــــــــــــــــــــــــــــــــو

 آدرس ويبلاگ رستاخيز ملی:

www.kabulzameen.persianblog.com