پاسخ هیئت تحریریه گفتمان دموکراسی برای افغانستان  به انتقاد آقای نجیب ثاقب .

 

نویسنده محترم آقای نجیب ثاقب،

 

سایت گفتمان اصولاً خود را ملزم به دامن زدن به گفتگوها و مباحثات نظام مند پیرامون آن موضوعاتی می داند که برای نهادینه شدن و قوام یافتن دموکراسی در افغانستان از اولویت برخوردار اند. مباحثات و مقالات دیگر نیز پس از آن مطرح بوده می توانند.دعوا و دفع دعوا پیرامون قتل مرحوم محمد هاشم میوندوال نیز از این قانون مستثنا بوده نمی توانند.

 

در مورد اینکه چرا گفتمان نوشتهء آقای صمد ازهر را پیرامون چگونگی قتل مرحوم محمد هاشم میوندوال انتشار داده است، باید بگوییم که:نخست دیدگاه های که در آن آقای صمد ازهر متهم به دست داشتن در قتل مرحوم میوندوال شده بود، در این سایت انتشار یافت. از نظر ما در یک دعوای حقوقی باید مدعی و مدعی علیه هر دو از امکانات لازم برای ابراز مواضع شان برخوردار باشند. با آنکه ما باور مندیم مرحوم میوندوال در شرایط دهشتناکی مورد استنطاق قرار گر فته اند و مر گ ایشان بر اثر اتهامات مبالغه آمیز و رفتار خشونت بار

مسؤولان امنیت آن وقت صورت گرفته است، این امر مانع آن نمی شود که ما خلاف مواضع قاتلان مرحوم میوندوال در نشرات خود همه اصول محاکم منصفانه و عادلانه را رعایت کنیم. امیدواریم چنین موضع گفتمان برای همه خوانند گان این سایت قابل درک باشد.

با احترام

هیئت تحریریه گفتمان دموکراسی برای افغانستان

16-02-2011