باقی سمندر- سرباز ازادی

سنبله 1389

15 سپتامبر 2010-09-15

 

کابل هر دم شهید را بخاک  و خون نکشید  !

 

 

سلام به همه انسانها

سلام به همه مومنان

سلام به همه هموطنانم در افغانستان ودر هر گوشه ای دنیا

هنگامیکه اخبار امروز را در باره کابل دیدم وشنیدم خواندم ، از شما چه پنهان نمایم که لحظه ها به فکر عمیق فرورفتم . از میان ده ها خبر فقط خبری را باهم میخوانیم که بی بی سی منتشر نموده است. خبر را باهم میخوانیم :

  "در جریان تظاهرات خشونت آمیز در کابل که در اعتراض به برنامه سوزاندن نسخه های قرآن در آمریکا - برنامه ای که قبل از اجرا متوقف شد - حداقل 9 نفر زخمی شده اند.

پلیس کابل برای متفرق کردن صدها نفری که تایرها(لاستیک ها) را به آتش کشیده و به ترپاب سنگ شروع کردند، اقدام به شلیک هوایی کرد.

یکی از شاهدان عینی به بی بی سی گفت که در این خشونتها، دو نفر کشته شدند، اما این گزارش از سوی مقامات پلیس تائید نشده است.

یک کشیش در ایالت فلوریدای آمریکا، اعلام کرده بود که همزمان با گرامیداشت از سالروز حملات یازدهم سپتامبر، نسخه های قرآن را به آتش خواهد کشید، اما این برنامه قبل از آنکه اجرا شود، متوقف شد.

با این حال، تظاهرات اعتراضی نسبت به این تصمیم، در چندین کشور اسلامی، از جمله افغانستان، ادامه داشته است.

در تظاهرات روز چهارشنبه در کابل، پلیس از پیشرویی تظاهرکنندگان به سوی مرکز کابل جلوگیری کرد اما تظاهرکنندگان راه ها را بستند و تایرهای ماشین را به آتش کشیدند. خبرنگاران می گویند تظاهرات وسیع بوده و معترضان بیش از نصف این شهر پنج میلیونی را تعطیل کرده بودند.

تظاهرکنندگان شعارهای "مرگ بر آمریکا" سر می دادند .

معاون فرمانده پلیس کابل به خبرنگاران گفته است پلیس برای اینکه مانع از پرتاب سنگ از سوی تظاهرکنندگان شود، در شلیک هوایی کرده است.

این مقام پلیس همچنین گفته است که برخی از "اعضای طالبان" در میان تظاهرکنندگان حضور داشته و بسوی پلیس تیراندازی کردند.

در جریان تظاهرات مشابهی که هفته گذشته در افغانستان صورت گرفت، دو نفر کشته شدند.

تظاهرات امروز در حالی صورت می گیرد که سه روز دیگر به برگزاری انتخابات سراسری در افغانستان باقی مانده و دولت به شدت تلاش می کند امنیت انتخابات را تامین کند "

انسانهای شرافتنمد سر زمین به خاک وخون کشییده افغانستان !.

من به مثابه یک ذره از میان ششهزار ملیون انسان در کره زمین ، کره ای  که خود ذره ای در میان ملیونها کهکشان شمار میگردد ، به نوبه خودم   نظریه وادعای سوختاندن قران عظیم الشان را توسط یک پیشوای یک کلیسا در ایالات متحده امریکا از ژرفای قلبم محکوم مینمایم. شما بهتر میدانید که کتابسوزی را در پیش از جنگ دوم جهانی و در جریان جنگ دوم جهانی فاشیستهابی هتلری به نمایش گذاشتند و هزاران جلد کتاب زمینی را سوختاندند. اینک یک پیشوای کلیسای چند نفره میخواهد مردم امریکا وهمه کسانیراکه مسلمان نیستند از یک طرف و مسلمانان را از طرف دیگر تحریک نمایند و جنگ دینی ومذهبی را دامن بزنند. اینها همان کاری را انجام میدهند که جورج والکر بوش در یازدهم سپتامبر 2001 بیان کرد. جنگ صلیبی.

طرفدران جنگ و تداوم جنگ و کشتار برای منافع کارخانه های اسلحه سازی  خدمت  می نمایند تا اسلحه شان بیشتر بفروش برسد.

تیوری و نظریه پرداز امریکایی بنام هانتیگنتون که سخن از چالش تمدن ها دارد و از کلاش د کلچر سخن میگوید ، مدتهاست برای اینکه اروپایی ها و امریکایی ها تصویری از دشمن داشته باشند ، دشمن تراشی مینمایند.

کارخانه های اسلحه سازی و جنگ و جنایت از دهه دوم قرن بیستم تا فروافتادن دیوار برلین و فروپاشی اتحاد شوروی یک دشمن داشتند، که انرا کمونیسم مینامیدند و برای مردم کشورهای شان هر لحظه کمونیسم را دشمن خانگی و جهانی معرفی میکردند. اینک آن دشمن حضور ندارد و باید دشمن دیگر را نشان بدهندو از میان هزاران نفر مسلمان چند صد نفر را بیابند تا انهارا مسلح ساخته و دشمن جهانی خود نمایش بدهند و اگر نه ، فلسفه وجودی ناتو و نظامیگری چه خواهد بود و چگونه توجیه خواهد گردید ؟

هموطنان عزیزم !

بیاد دارید که در دنمارک کارتون های پیامبر اسلام را رسم کردند و در هالند همچنان تنی چند به اسلام توهین روا داشتند ، اما میدانید ما در کابل چه کردیم ؟

دوست دیرینه ام صدیق افغان و من - باقی سمندر دست به اعتصاب  غذایی زدیم و بعدن روزه غرقه گرفته و در مدت بیشتر از یک ماه هزاران نفر از همه افغانستان نمایندگان شان را در میان خیمه های که صدیق افغان و من و بسیاری از هموطنان ما در اعتصاب پیوسته بودند ، آمدند و برای ساعت ها با ما  نشستند. ما اعتصاب را تا زمانی ادامه دادیم که سفیر دنمارک و بعدا سفیر هالند به نمایندگی از دولتهای شان در نیمه شب در خیمه ما امدند و نخست از طرف دولت دنمارک و بعدن هالند عذر خواستند.

شما شاهد بودید که امسال هالندی های قوای عسکری شان را از افغانستان بیرون ساختند

به نظر این هموطن تان داشتن قلب گرم و مغز سرد بسیار خوب است

همانطوریکه عساکر هالندی از افغانستان بیرون شدند ، بخاطر بسپارید روزی را که سایر عساکر اروپایی و امریکایی و از هر کشور دیگر از افغانستان  بیرون خواهند رفت اما ما و شما چه آمادگی داریم و یا گرفته ایم ؟

اِا افغانستان را صوبه پنجم پاکستان میخواهید ببینید

آیا میخواهید تا افغانستان را تجزیه شده ببینید ؟

بهتر است با داشتن ایمان قاطع به خدا و قران و اسلام برای حفظ و طن خود و استقلال و حریت وآزادی با مغز سرد بیاندیشیم.

من تا حال تمام کنش ها وواکنش ها را در افغانستان و منطقه و جهان خواستم ببینم و هیچ جمله ای در این مورد ننوشتم تا خونسردی ام را حفظ نموده باشم

قران سوزی را محکوم مینمایم. اما بیاد شما می آورم که چند هزار جلد کتاب رادر سرحد افغانستان وایران در دریا انداختند ؟

در هر ورق اول کتاب ها مگر بسم الله نوشته نشده بود؟

هموطنان عزیز من

بیایید  با محکوم نمودن کسانیکه کتاب ما یعنی قران کریم را میخواستند ، بسوزانند ، یکبار بخود بیاییم تا خانه و کاشانه خود را که در آن قران میخوانیم ، بدست خود نسوزانیم وبه دام افراد حیله گر نیافتیم.

خدا نگهدار قران است.

خدا نگهدارشما هم میباشد

خود را بهتر  بشناسیم تا بتوانیم خدا را خوبتر بشناسیم

همَ وطن تان

باقی سمندر