به جنايتکار بودن اسدالله سروری شهادت دهیم

 

 

هموطنان عزیز ورنج کشیده،

قرار است به زودی محاکمه اسد الله سروری رییس « اگسا » یا دستگاه استخبارات مخوف رژیم خونخوار «حزب دموکراتیک خلق افغانستان» در افغانستان برگزار شود. اسدالله سروری که متهم به کشتار و شکنجه دهها هزار افغان بی گناه هست، در دور اول محاکمه اش به اتهام توطیه علیه «دولت اسلامی افغانستان» که منظورحکومت تنطیمها به ریاست برهان الدین ربانی بعد ازسقوط رژیم دست نشانده شوروی داکترنجیب الله می باشد، محاکمه شد. در حقیقت محاکمه اسدالله سروری رو پوشی بود که کوشش می شد بر روی معاملات پنهانی حکومت تنظیمی به ریاست آقای ربانی و سران «حزب دموکراتیک خلق» کشیده شود. گویا این اسد الله سروری بوده است که مدعی شده بود بی جهت او را در نظارت نگهداشته اند. محکمه استیناف نظامی اسدالله سروری رئیس اگسا را روز چهارشنبه اول عقرب 1387 هـ ش به 19 سال حبس محکوم کرد. تصمیم قبلی بر جدا دانستن محاکمه سروری از جنایات ضد بشری و کشتار انسانهای بی گناه موجب آن شد تا شمار بسیار اندک شهود قتلهای بیرحمانه «اگسا» در محاکمه حضور بهم رسانند.

 

هموطن ارجمند،

این بارتو که در جریان ای بی عدالتیها بوده ای و یکی از عزیزان خود را از دست داده ای، می توانی با شهادت منصفانه تحریری از طریق خانه پری و ایمیل کردن داد خواستی که در همین صفحه انتشار یافته است به تحقق عدالت کمک کنی. در صورت اعلام دقیق تاریخ محاکمه سروری تو با حضور در محکمه نیز شهادت داده می توانی لطفاْ دادخواست خانه پری شده را به این آدرس ایمیل کنید:

 

webmaster@goftaman.com

مسائل مرتبط

 

 

متن داد خواست

 

 

 

شماره

تاريخ

نام

کشور

چرا شما امضأ می کنيد؟

1

16.01.10

نعمت الله ترکانی

مسوول سایت افغان موج

 

 

من یکی از دوستان فرهیخته و سیاست مدار مردمی امرا به نام داکتر هادی بختیار در زمان حکمروایی نورمحمد تره کی که رئیس سازمان جهنمی آن به نام اگسا و در راس آن شخص اسدالله سروری بود در سنبله سال 1357 از دست دادم. روان آن مبارز نستوه شاد باد. به اینترتیب اسدالله سروری نه تنها قاتل هادی بختیار بود بلکه قاتل پدر و مادر پیرش هم بود که این درد شهادت فرزند شانرا تحمل نکرده و در طی یکسال جهان فانی را ترک کردند و کانون خانوادۀ عزیز شان چنان به هم پاشید که دیگر نشانی از برادران و خواهرانش نیست و هر کدام شان راه دیار مهاجرت را پیش گرفتند. من در حالیکه اقدام نیک شما را به دیدۀ قدر مینگرم. از محاکمۀ عادلانۀ اسدالله سروری در دستگاه قضایی ضد اسلامی و ضد انسانی دولت کرزی مأیوس ام و والله علم که اسدالله سروری بپاداش گناهانش توسط این دستگاه برسد

2

16.01.10

داکتر عبدالحنان روستائی

آلمان

برای اینکه جنایت محکوم گردد و از حقوق انسان، مخصوصاً آنهائیکه به دست سروری به شهادت رسیده اند، دفاع صورت گیرد.

3

16.01.10

اسد الله الم

آلمان

سه تن از اعضای فاميل ما، هر يک محمد حسين مجدود، داکتر عبدالرشيد و انجنير محمد ظاهر در ماه حوت 1357 بدون هيچگونه دليلی دستگير شدند و در ماه ثور 1358 بدست جلادان حزب دموکراتيک خلق بدون يک کلمه تحقيق مظلومانه به شهادت رسيدند.

 

4

16.01.10

شکرالله شيون

فرانسه

 

5

16.01.10

داکتر رسول رحيم

آلمان

 

6

16.01.10

معراج اميری

آلمان

جنایات حزب دیموکراتیک خلق در زمان حاکمیت شان بی حساب است .

دوست من شاه آقا راشد در تابستان 1357 زندانی شد و بعد ازماه قوس همان سال دیگر سراغی از او نیست نظر به اظهارات سایر زندانیان در یکی از شبهای اواسط ماه قوس او را با عده ای دیگری از زندانیان از سلولش برده و بدون هرگونه محاکمه اعدام نمودند.

انجنیر خلیل در بهار سال 1357 دستگیر و بدون محاکمه اعدام شد.

سمیع دریور ملی بس در یکی از صبح های زمستان 1357 در میان سرویس دستگیر و بدون محاکمه اعدام شد.

7

16.01.10

داکتر عبدالعلی لعلی

آلمان

پدرم عبدالکريم لعلی، برادرم عبدالقيوم لعلی و پسر مامايم تيمور شاه لعلی در ماه سرطان سال 1358 زندانی شدند. تنها برادرم تصادفی آزاد شد، اما از پدر و پسر مامايم تا امروز نمی دانم که ظالمان با آنها چه کرده اند و آنها را چگونه وچرا شهيد کرده اند. من و خانواده ما عدالت می خواهيم.

8

16.01.10

سنگين طاهری

آلمان

من دو بار در زمان حاکم حزب خلق زندانی شدم و شاهد هزاران جنايت بدست آنها می یاشم

9

16.01.10

رفيع نعيمی

آلمان

من بياد دارم که در ولايت فراه بيش از 600 نفر در حوت 1357 دستگير و اکثر آنها شهيد گرديدند

10

16.01.10

مير کريم شاه

آلمان

 

11

16.01.10

غلام رسول

آلمان

برادرم محمد نعيم ازهر در زمان حاکميت حزب دموکراتيک خلق دستگير و شهيد گرديد

12

16.01.10

انجير احمد شيرزاد

هالند

در زمان ریاست اسد سروری هزاران افغان هم به صورت انفرادی و هم بصورت دستجمعی اعدام و از حق زندگی محروم گردیدند.

13

16.01.10

باقی سمتدر

افغانستان

 

14

16.01.10

داکتر لطيف طبيبی

کانادا

 

15

16.01.10

ناجيه طبيبی

کانادا

 

16

16.01.10

کاوه آهنک

آلمان

مامای من مير علی احمد شامل و کاکايم محمد يونس مهدوی در زمان حاکميت تره کی در ماه سرطان سال 1358 دستگير و شهيد گرديدند

 

17

16.01.10

لونا ولی فرهود

 هالند - لاهه

 من به حیث یک شاهد زنده بیان مینمایم که دوکاکایم هریک شهید ظفر و شهید سمندر که از مبارزین سرفراز جنگ مقاومت افغانستان بودند ، بوسیلۀ جلادان اگسا به شهادت رسانده شدند . اسدالله سروری که قاتل هزاران هزار انسان بیگناه و مبارز افغانستان است باید خودش و حزب دموکراتیک خلق اش جواب خون های ریختانده شده را پس بدهد.

18

16.01.10

محمدشاه فرهود

 هالند - لاهه

 من که 12 سال به جرم آزادی خواهی و مبارزه علیه تجاوز شوروی در پشت میله های زندان پلچرخی نشانده شده بودم ، هزاران چشمدید و هزاران قصه از جنایات  اگسا، کام و خاد در سینه وحافظه دارم، اینک که محاکمۀ رییس اگسا در پیشگاه مردم به خون نشسته و مادران سیاهپوش ، پیهم تدویر میگردد ، آرزو میرود که لااقل بشکل نمادین با جنایات حزبی حزب دموکراتیک خلق افغانستان برخورد صورت پذیرد .

19

16.01.10

ولی جان لاهو

 هالند

 چندین نفر از اعضای فامیلم را اگسا و خاد به شهادت رساندیده اند .

20

16.01.10

 سیلاب لاهو

 هالند

 

21

16.01.10

 رشتینه لاهو

 هالند

 

22

16.01.10

 حمید حسن زاده

 هالند

 

23

16.01.10

 فرشته حسن زاده

 هالند

 

24

16.01.10

 احمد جبرییل

 هالند

 

25

16.01.10

 لیمه ولی

 هالند

 

26

16.01.10

مسکا فرهود

 هالند

 

27

16.01.10

بی بی ساعقه

 هالند

 من به حیث یک مادر غمدیده، تمام زندگی  ام را از دست خاد و اگسا چادر سیاه پوشیده ام و همیشه دربدر، ولایت به ولایت و کشور به کشور مهاجرت کشیده ام .

28

18.01.10

ظاهر دیوانچگی

فرانسه

سه تن از اعضای خانواده ما حفیظ صارم، عزیز دیوانچگی (معلم)، کریم یورش – یار و رفیق گرانقدر ما هادی بختیار بدست جلادان خلقی - پرچمی شهید شدند. بجز از صارم، جسد سه شهید دیگر را هرگیز به خانواده نه دادند تا بازماندگان،اشک اندوه را بر روی خاک عزیزان شان بریزند.

29

18.01.10

انجينير هادی پويان

آلمان

شهادت جمعي از هم صنفي هايم از جمله انجينير حسينعلي جاغوري

30

18.01.10

داکتر اسدالله حیدری

 

سدنی

ازهدف عالی به محاکمه کشیدن عادلانه اسدالله سروری این جنایتکار و خونخوار بی نظیر تاریخ افغانستان و سایر همکاران شان کاملاً حمایت می نمایم.

اسامی یکتعداد دوستان، رفقای بسیار صمیمی و اقارب نزدیکم که در وقت ریاست "اگسای"این بی خدا به ناحق گرفتار و جام شهادت نوشیدند، قرار ذیل است:

۱ - استادان پولی تخنیک کابل که رفقای بسیار صمیمی و نزدیکم بودند، داکتر محمد علی صمدی استاد بسیار لایق و ورزیدهء دیپارتمنت الکتروتخنیک، انجنیر محمد رؤف حسینی استاد دیپارتمنت رسم تخنیکی، انجنیر میر سکندر شاه استاد دیپارتمنت تکنالوجی فلزات، انجنیر لطیف محمودی استاد دیپارتمنت ریاضی، انجنیر حسن استاد دیپارتمنت رسم تخنیکی.

برعلاوه محمد صدیق برادر داکترعلی صمدی را که تجارت آیینه فروشی داشت نیز گرفتار و به شهادت رسانیدند.

از جملهء شاگردان و کارمندان پولی تخنیک نیز یک تعداد زیاد را به شهادت رسانیدند.

 ۲-ازاقارب نزدیکم حاجی علی محمد که شغل تجارت داشت و انور حسین شمس را که تازه از فاکولتهء ادبیات پوهنتون کابل فارغ گردیده بود به شهادت رسانیدند.

از جملهء ااستادان و کارمندان پوهنتون کابل شمار زیاد بی کناهان و وطن پرستان را مانند داکتر ضامن علی خان جاغوری و داکتر هاشم استادان فاکولتهءطب و داکتر شجاعی استاد فاکولتهء اقتصاد را بیرحمانه به شهادت رسانیدند.

راجع به جنایات این حیوانات درنده اگر کتابها نوشته شود هنوز کم خواهد بود

 

31

19.01.10

پیکار پامیر

کانادا

در شب و روزیکه اسدالله سروری بحیث رییس دستگاه مخوف " اکسا" مشغول دستگیری، شکنجه کردن و قصابی فرزندان صادق، آزاده، مبارز و وطنپرست کشور ما بود، یکی از دوستان فرهیخته، دانشمند و مبارزم بنام ( عبدالله عازم) استاد لیسه حبیبیه را از منزلش واقع آغه علی شمس کابل دستگیر و بدون اندکترین جرم یا جنایتی، به شهادت رسا نیدند. پس از شهادت استاد عبدالله عازم، همسرش بیوه، فرزندانش یتیم و خانواده اش ازهم پاشید. علاوه ازین اگرعدالتی هنوز در افغانستان سراغ میشود و قضات با وجدانی در آنجا هستند، هزاران سند، مدرک و شاهد مبنی بر کشتار های بی امان اسدالله سروری وجود دارد.

32

19.01.2010

لطیف کریمی استالفی

اتریش

بیشتر از ده نفر از استادان بسیار عزیز و همصنفانم را در زمان اسدالله سروری از دست دادم، روح شانرا شاد میخواهم و برای اسدالله سروری آروزمندم که به اعدام محکوم شود .

33

19.01.2010

نصرالله امينی

فراه، افغانستان

مامای من حبيب غازی در زمان تره کی بدون هيچ سند و مدرکی دستگير و اعدام شد

34

19.01.2010

عزیز احمد

فراه، افغانستان

پدرم وکيل گل احمد در زمان تره کی بدون هيچ سند و مدرکی دستگير شد و ما تا امروز از سرنوشت او اطلاعی نداريم.

35

20.01.10

سید روح الله یاسر

آلمان

گذشته ازاین که شماری از اقوام و خویشاوندان من توسط رژیم استبدادی دموکراتیک خلق در زندان افگنده شده و تا اکنون اثری از آنها به دست نیامده است، برای اجرای عدالت این برگه را امضا می کنم و بخاطرکه هزاران انسان بی گناه  توسط شخص خود این سروری شکنجه و کشته شده است.

36

20.01.10

سید فاروق فارانی

افغانستان

اکنون آلمان

برای محاکمه اسدالله سروری جنایتکاری که در چارچوب یک رژیم جنایتکار بصورت سازمانیافته و آگاهانه به جنایت گروهی ضد بشری، ضد ملی و ضد دموکراسی پرداخته است.

37

20.01.10

مریم فریاد

فرانسه

من خودم در زمان حکمرانی این جنایتکاران تازه به دنیا آمده بودم، و بعد  به سن خورد سالی همراه با فامیل ام کشور را ترک نمودم. اما چندین دوست پدرم در زمان این وطن فروشان بجرم وطن دوستی شهید شدند.

38

20.01.10

علی محمد زهما

اتريش

بخاطر شکنجه، در دورۀ حاکمیت رژیم «حزب دموکراتیک خلق افغانستان» جنایاتِ دولتی گسترده ‌یی در سرتاسر کشور صورت گرفت. آن رژیم تمامیت خواه را باید همچون یک سیستم در نظر داشت که در آن افرادی زیادی در جنایاتِ گونه گونی شریک بوده‌اند. اسدالله سروری یک مأمور در این سیستم بود و امروز دهها «جانی پشت میز» آن رژیم در امن و«آسایش» بسر می‌برند. به همین دلیل نباید به محکمۀ یک جانی نام‌ آور بسنده کرد.

بررسی دقیقِ آن دورۀ تاریخی در افغانستان یک ضرورت سیاسی و اجتماعی است تا همه افرادی که بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم در جنایاتِ دولتی شریک بوده‌اند در برابر میز محکمه قرار گیرند.

39

22.01.10

محمد داود ملکزاد

فراه، افغانستان

پدرم محمد حسين مجدود و برادرم انجنير محمد ظاهر در ماه حوت 1357 دستگير و بدون هيچ تحقيق و سندی شهيد شدند

40

22.01.10

نثار احمد

فراه، افغانستان

پدرم محمد حسين مجدود و برادرم انجنير محمد ظاهر در ماه حوت 1357 دستگير و بدون هيچ تحقيق و سندی شهيد شدند

41

22.01.10

سيد يعقوب نويد

جرمني

بعد ازكودتاه ثور محروم سيد تيمورشاه سروري كاكا ايم كه درقواي هوايي آن زمان مصروف بود تا به امروز نا پديد شد و تعداد زياد از دوستان ديگر ما بخصوص رهبران مذهبي اهل تشيع همه بدستور اين خاين (سروری) وبي محكمه اعدام شدند

42

22.01.10

نجیب الله داوری

کاناد


 
پسر خاله پدرم به اسم محمد یاسین فهید که یک شخصیت دانشمند، ادیب، بسیار مهربان و درآنوقت کارمند وزارت مالیه بود ؛ د رماه حوت 1357 ذریعه دستگاه جهنمی اگسا دستگیر و بدون اثبات هرگونه جرم ومحمکه شهید شد. خون یک ،یک از شهدای بیگناه وطن که درهنگام رژیم طاغوتی امین -تره کی ذریعه اسدالله سروری منیحث سردسته دستگاه آدمکش اگسا شهید شده اند؛ باید مورد باز خواست قرار گیرد

43

24.01.2010

کمال هاشمی

 

سویس

 

پسر عمه، پسرکاکا و باقی اعضای فامیلهای ما در دورۀ  دستگاه مخوف اگسا توسط اسداله سروری ناپدید شده اند که تا اکنون لادرک اند.

 

44

24.01.2010

س.روشنگر

آلمان

اسداله سروری یکی از مهره های رژیم مزدورو جنایتکار خلقی- پرچمی است که دستش به خون هموطنان بیگناه وبیدفاع ما آلوده است وباید محاکمه شود و به جزای اعمالش برسد.

 ولی من باور ندارم رژیم موجود که خود ترکیبی از جنایتکاران ومزدوران اجنبی در سه دهۀ اخیر است ویا اربابان خارجی اش قادر باشند ویا بخواهند، جنایتکاران هم پیمان و همدست خویش را محاکمه کنند.

 اخر مگر همین حالا کشتار مردم مظلوم ما بدست رژیم مزدور موجود واربابانش جنایت و تدام کار سروری ها ورژیم شان نیست؟ چگونه میتوان از حاکمیت استعمار وایادی آن که در حال انجام جنایت هستند خواستارمحاکمۀ جنایتکار دیگری شد؟؟؟ این خواست درپاکیزه ترین وجهش بیان نفرت واحساسات است که من هم خودرا در آن شریک میکنم.

45

24.01.2010

حمید سیماب

اوتاوا، کانادا

کتاب جنایات ح.د.خ.ا. را بمفهوم حقیقی این گفته «آب بحرکافی نیست که ترکنم سرانگشت و صفحه بشمارم»، ولی فقط منحیث سطری ازین کتاب ننگ و نفرین برخلقی ها و پرچمی ها بحکم وجدان باید ازچند تنی نام ببرم که در طی چند ماه تصدی آقای سروری در اگسا و کام در سالهای ۱٣۵٧ و ۵٨ از فاکولتۀ طب کابل به سفر بی برگشت برده شدند و جان شان را زیر شکنجه از دست دادند. ما در سال ۱٣۵٣ که در پی سی بی (سال اول) بودیم حدود ۱٧٠ شاگرد از فاکولتۀ طب بودیم، اما در سال ۱٣۵٩ که فارغ شدیم از آن عده فقط در حدود ٧٠ تن از شر این گرگ مزور ح.دخ.ا زنده مانده بودیم یعنی فقط از همدوره های ما حدود ۱٠٠ تن نابود ساخته شده بودند. نام های آنهمه ستم کشته های نامراد بیادم نیست و اگر هم باشد تنها آن نامی بیادم است که با آن نام آنها را صدا می زدیم، مثلاً ضیا، مسافر، علی احمد ... ولی اگر فقط داد خون میرحسین شاه کندهاری، آن غریب بچۀ سراپا شرف، سراپا استعداد و از آغاز تا انجام زندگی زادۀ رنج از قصاب اگسا گرفته شود داد همه گرفته شده خواهد بود. روان استادان شهید سیدظاهر زربان، اعظم دادگر و صادق علی یاری شادباد، کدام یک ستم کشتۀ ح.د.خ.ا. را زودتر بیاد بیارم و نام بنویسم؟      

46

24.01.2010

هما سیماب

اوتاوا، کانادا

سروری دشنۀ خونریزی در دست جنایتکار حزب دموکراتیک خلق، این مجمع وطنفروشان بود و نباید محاکمۀ سروری بمثابۀ یک فرد جنایت کار جانی اصلی و عامل اصلی جنایت و خیانت یعنی حزب وطنفروش و کلیت اعضای آن، چه خلقی و چه پرچمی را از نظر دادخواهی بپوشاند. من برادرم فیاض فقیری را در آخر سال ۱٣٦٠ در زیر شکنجۀ دژخیمان خاد از دست دادم و علیه همه اعضای ح د خ ا، چه خلقی، چه پرچمی، اقامۀ دعوا دارم.

47

24.01.2010

شهریار سیماب

اوتاوا، کانادا

خلقی ها، پرچمی ها، سروری محاکمه می شود اما آیا شما برائت دارید؟ من مامایم فیاض فقیری را ندیدم ولی سال ها انتظار مادر کلانم را بیاد دارم که تا آخرین لحظۀ حیات منتظر فیاض بود. به چه گناهی او را کشتید؟ از شما جواب می خواهم.

48

24.01.2010

شهرزاد سیماب

اوتاوا، کانادا

من بخاطر قتل مامایم، فیاض فقیری، از فرد فرد خلقی و پرچمی می پرسم: به چه گناهی او را کشتید و جنازه اش را چه کردید؟

49

24-1-2010

معشوق رحیم

هالند

شهادت میدهم که سروری و همراهانش کشوری را به نام افغانستان به خاکستردانی مبدل کردند، ملتی را گرفتار جنگ سی ساله کردند و کشور شان را برایشان به دوزخ مبدل کردند،  هزاران هزار انسان این سرزمین را به خاطر داشتن عقیده اش در محلی به نام زندان پلچرخی زنده به گور کردند و یا هم به اثر شکنجه های جسمی و روانی  به امراض گوناگون مبتلا ساختند. من همه این قربانیان را عضو خانواده خود میدانم ومیخواهم که سروری و همدستان اش جواب این جنایات خود را بدهند.

50

24.10.2010

نادرنورزائی

آلمان

جنایتکاران خلقی دوست عزیز و فرهیخته ام هادی بختیار را که آخرین سال دوره طب را سپری می کرد کشتند. امیدوارم که سروری به جزای اعمالش برسد. کرچه به عدالت در حکومت کرزی بسیار شک دارم.

51

24.10.2010

داکتر کبير ميری

آلمان

چندين فرد از خويشاوندان ما منجمله آقای فضيلت، يوسف بينش و فرزندش محمد در سرطان 1358 دستگير و شهيد گرديدند.

52

24.10.2010

توردیقل میمنگی

 

دنمارک

 

من خود یکی از زندانیان وشکنجه شدگان تصادفاً زنده وشاهد کشتار های بی رحمانه وغیر انسانی پاکترین انسانهای میهنم با دست های کثیف آن جنایتکاران مزدور، و دنباله روی هستم که با دستان کثیف سروری و یاران جنایتکارش در دوران حاکمیت  وحشیانه و مزدور حزب دموکراتیک خلق طی چهاده سال در کشور ما به انجام رسید و دنبالۀ آن، هنوز هم در وجود جانیان میراثخوار دیگری از نهادهای دنباله رو و آیدآلوژیکی دیگر در وابستگی به ابر جنایتکاران جهان ادامه دارد . همۀ آن قربانیان بی گناه و پاک صرف نظر از هر نوع تعلقی که دارند برادران وهم میهنان من و تو اند، که ارواح پاک ایشان تا ابد منتظر تحقق عدالت در قبال اعمال این جنایتکاران باقی خواهد ماند . گذشت  و سهل انگاری در قبال جنایات انجام شده توسط این جلاد بی رحم، خود جنایت نا بخشودنی دیگر در حق آن جان باختگان مظلوم در نهایت پاکی و بی دفاعی خواهد بود 

 

53

25.01.10

کمال هاشمی

 

سویس

 

پسر عمه، پسرکاکا و باقی اعضای فامیلهای ما در دورۀ  دستگاه مخوف اگسا توسط اسداله سروری ناپدید شده اند که تا اکنون لادرک اند.

 

54

27.01.10

خالد میرزامیر

 

اوتاوا کانادا

اسدالله سروری، این سرکردۀ باندهای تروریستی خلق و پرچم، باید از مدتها قبل به جزای اعمالش میرسید. محاکمۀ این جنایت کار قرن بیستم اندکترین مرهم به زخمهای صدها هزار بیوه، یتیم، پدر، مادر، خواهر و برادری می باشد که عزیزان خود را بیدون هیچ نوع جرم توسط این جنایت کار از دست داده اند.

 

حکومت مجاهدین که خود را وارث خون یک ونیم ملیون شهید افغانستان میدانیست به دلیل مشکلات داخلی که داشت نتوانیست تا این قاتل هزاران هموطن بی گناه افغان را مجازات نماید. ولی بعد از تشکیل ادارۀ کنونی افغانستان که خود را دولت مشروع و منتخب میداند ملت افغانستان جهت به محاکمه کشانیدن این جنایت کار که همین اکنون در قید زندان است وده ها جنایت کاران دیگر همانند سلیمان لایق، جنرال تنی، جنرال علومی، حبیب منگل، گلابزوی و غیره بیشتر از پیش لحظه شماری میکنند. گرچه از ادارۀ کرزی که یک ادارۀ غرق در فساد و بی عدالتی است چنین توقع غیر اصولی می باشد ولی باز هم امیدواریم که حکومت کرزی که در مبارزات انتخاباتی خویش تعهد نموده بود که عدالت انتقالی را در کشور راه اندازی می نماید حد اقل بتواند اسدالله سروری رئیس ادارۀ آدم کشی اگسا را به اشد مجازات (اعدام) محکوم نماید، تا لحظاتی در چشمهای وارثان شهدای افغانستان اشک شادمانی جاری شود.

پدر بزرگوارم مولوی میرزامیر رحمت الله علیه که یک شخصیت دانشمند، عدالتخواه و یکی از متنفذین ولایت پنجشیر بود در سال تولد بنده ( 1358) ذریعۀ دستگاه جهنمی و تروریستی ح.د.خ تحت ادارۀ اگسا اختطاف و تا به امروز نا پدید گردیده است، بنده علیه اسدالله سروری، این جنایت کار و قاتل اقامۀ دعوا دارم.

55

27.01.10

جبران خلیل مهدوی

کانادا

هشت نفر از اعضا فامیل ما هم در دوران این جنایتکارن زندانی و به شهادت رسیدند که از آنجمله از پدرم محمد یونس مهدوی دو مامای جوان و نامرادم علی آغا رشیدی و غلام نبی رشیدی میتوان نام برد
 

56

27.01.10

شاداب عزیزی

 المان

 

در سال 1357 جلادان خلقی و پرچمی پدرم حمیدالله پوپل را بیرحمانه به شهادت رسانیدند. شهادت پدرم قبل از تولد من بودومراتا اخیر عمر این جلادان از نعمت پدر داشتن محروم کردند. آیا من حق نداشتم تا حد اقل یکبارمرا پدرم در آغوش پر محبت خود میگرفت؟

 

57

27.01.10

همايون عاکفى

هالند

 

58

27.01.10

محمد نسیم رهرو

هالند

سکوت و بی تفاوتی در مقابلِ کوهوارۀ جنایات سروری و سروری ها به معنای ناسپاسی در برابرِ خیزابِ خون عزیزانِ مان و سر افگندگی در پیشگاه تاریخ است.

 

59

27.01.10

داکتر عمر پوپل

جرمنی

جلادان حزب وطن فروش خلق پدرم حمید پوپل را در اواخر سال 1357 بدون هیچ گونه دلیلی دستگیر کردند ودر ماه حمل1358 در زیر شکنجه های وحشیانه او را به شهادت رسانیدند. من در حالیکه بیشتر از 3 سال نداشتم باید این درد را مانند سایر فرزندان شهدا تحمل میکردم .زمانیکه نوکران روس جا عوض کردند وپرچمی ها را بر سر کار آوردند 2 سال مرا از نعمت سواد محروم کردند وبه بهانه نداشتن تذکره در هیچ مکتب پذیرفته نشدم و مادرم را نیز از کار اخراج کردند. ومادرم مجبور به ترک کشور گردید و من در 9 سالگی در خارج از کشور شامل مکتب گردیدم. من به محاکمه سروری و هیچ یک از جنایتکاران خلقی و پرچمی باور ندارم و این چند سطر بیان و تجسم نفرت بی پایان من و فامیلم  در مقابل جنایتکاران خلقی و پرچمی و متحدین شان اخوانی ها است

 

60

28.01.10

ناديه فضل

آلمان

 

61

28.01.10

منیژه نادری

افغان باشندۀ کشور هالند

در دوران ریاست اسدالله سروری شمار زیاد دانشمندان، شاگردان دانشگاه و صدها هموطن بیگناهم به جرم همگام و همراه نبودن با وطنفروشان و خودفروخته گان خلق و پرچم روانۀ زندان شدند و شمار زیاد شان به شهادت رسیدند.

62

28.01.10

عتیق الله فقیری

افغان باشندۀ کشور هالند

اسد الله سروری از زمرۀ همان جنایتکاران خلق و پرچم است که به حکم او شمار زیاد هموطنان بیگناه  مان در زندان و بیرون از زندان در افغانستان از بین رفته اند.

63

28.01.10

سید جان میرزامیر

کابل افغانستان

محاکمۀ این جنایت کار اندکترین مرهم به زخمهای صدها هزار بیوه، یتیم، پدر، مادر، خواهر و برادری می باشد که عزیزان خود را بیدون هیچ نوع جرم توسط این خاین ملی و رفقای حزبی دیگرش از دست داده اند.

پدر بزرگوارم مولوی میرزامیر (رح) که یک شخصیت دانشمند، عدالتخواه و یکی از متنفذین ولایت پنجشیر بود در سال (1358) ذریعۀ دستگاه جهنمی و تروریستی ح.د.خ تحت ادارۀ اگسا اختطاف و تا به امروز نا پدید گردیده است، بنده علیه اسدالله سروری، این جنایت کار و قاتل اقامۀ دعوا دارم.

 

64

28.01.10

گل آغا میرزامیر           

کابل افغانستان

محاکمۀ این جنایت کار اندکترین مرهم به زخمهای صدها هزار بیوه، یتیم، پدر، مادر، خواهر و برادری می باشد که عزیزان خود را بیدون هیچ نوع جرم توسط این خاین ملی و رفقای حزبی دیگرش از دست داده اند.

پدر بزرگوارم مولوی میرزامیر (رح) که یک شخصیت دانشمند، عدالتخواه و یکی از متنفذین ولایت پنجشیر بود در سال (1358) ذریعۀ دستگاه جهنمی و تروریستی ح.د.خ تحت ادارۀ اگسا اختطاف و تا به امروز نا پدید گردیده است، بنده علیه اسدالله سروری، این جنایت کار و قاتل اقامۀ دعوا دارم.

 

65

28.01.10

فضل الله میرزامیر

تهران ایران

محاکمۀ این جنایت کار اندکترین مرهم به زخمهای صدها هزار بیوه، یتیم، پدر، مادر، خواهر و برادری می باشد که عزیزان خود را بیدون هیچ نوع جرم توسط این خاین ملی و رفقای حزبی دیگرش از دست داده اند.

پدر بزرگوارم مولوی میرزامیر (رح) که یک شخصیت دانشمند، عدالتخواه و یکی از متنفذین ولایت پنجشیر بود در سال (1358) ذریعۀ دستگاه جهنمی و تروریستی ح.د.خ تحت ادارۀ اگسا اختطاف و تا به امروز نا پدید گردیده است، بنده علیه اسدالله سروری، این جنایت کار و قاتل اقامۀ دعوا دارم.

 

66

28.01.10

نصرالدین احمر

کانادا

درزمان حکومت(حزب دموکراتیک ) خلقی پرچمی که سروری رئیس اکسا بود مدت یکسال را بد ستور اسدالله سروری درزندان جهنمی پلچرخی تحت بدترین شرایط  ضد انسانی سپری کرده ام ازمجموع کسانیکه  نامهای ایشان را به حافظه دارم که بدستور اسدالله سروری وهمرهان ایشان بناحق بدون جرم شباهنگام شهید گردیده و ناپدید شده اند عبارت اند:از شادروان صفرجان نورستانی جنرال نظامی –شاد روان استاد واحد بشردوست استاد لیسه حبیبیه کابل-شادروان استاد نعیم خان استاددر لیسه تجارت کابل –شاد روان استاد سمع الله خان استاد درلسیه تجارت کابل –شادروان استاد علی حیدرلهیب استاد درلیسه تجارت کابل- شادروان ذکریاخان استاد درلیسه تجارت کابل-شادروان استاد شاهپورقریشی استاد درلیسه  تجارت وهیت تفتیش وزارت معارف-شادروان استاد معراجالدین للندری- شادروان جبیب الله تکانه یی وکیل خبازان کابل-وشادروان حسین خباز.

 

67

28.01.10

سیما احمر

کانادا

 

68

28.01.10

آرش احمر

کانادا

 

69

28.01.10

محمد ابراهیم رهین

کانادا

بخاطر اقامه دعوا علیه  اسد الله سروری

شوهر خواهرم سید علیشاه تاجدار و همسایه خانه ام شیخ محمد محسن ساکن برناباد هرات به اتهام عبادت و ختم قرآن در مسجد به دستور ریاست اگسا دستگیر و به امر اسد الله سروری رئیس اگسا در ماه حوت 1357 به شهادت رسانیده شده اند، روان  شان شاد باد.

 

خودم و یکی از همکارانم در وزارت معادن و صنایع به دستور اگسا و به همکاری انجنیر سرور مدیر عمومی سروی جیولوژی در سال 1357 مجبور به ترک کار و مخفی زیستن شدم ، زیرا حکم دستگیری ما از طرف اگسا صادر شده بود که بوسیله یکی از نزدیکان خویش از آن آگاهی یافتیم و در عین زمان منزل ما مورد جستجو و بازرسی قرار گرفت و پس از مدتی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود گردیدم.

 

به تعداد 14 نفر از همکارانم در وزارت معادن و صنایع به دستور ریاست اگسا دستگیر زندانی و پس از شکنجه های ظالمانه به امر اسد الله سروری جنایتکار به جوخه های اعدام سپرده شده اند.

 

لست اسمای آنها قرار ذیل است:

1. انجنیر عبدالحی آمر گروپ جیالوژی کابل 

2. انجنیر فاروق مجددی- کارمند گروپ هایدروجیولوژی ازشهر کابل.

3. انجنیر یحیی آذرخش از مدیریت سروی معدن از مزار شریف.

4. انجنیر عبدالغفار - سروی معدن قندهاری.

5. انجنیر  وهاب از مدیریت سروی معدن از غزنی.

6. انجنیر سید محمد عمر از مدیریت سروی معدن - شمالی.

7. انجنیر قدوس از مدیریت سروی جیولوژِی هراتی.

8. انجنیر فضل احمد از مدیریت سروی جیولوژِی - هراتی

9.انجنیر محمد داود از مدیریت سروی جیولوژِی - لغمانی

10. انجنیر عبدالحق از مدیریت سروی جیولوژِی -هراتی

11. انجنیر محمد اکبر از مدیریت سروی جیولوژِی از شمالی

12. انجنیر میرا جان از مدیرعمومی مطالعات از کابل

13.انجنیر عزیز- هایدروجیولوژی کابل

14. دین محمد محمودی از مدیریت عمومی مطالعات- کابل.

با ارائه شواهد کافی ، طالب تطبیق عدالت اجتماعی بوده و حد اعلی مجازات را به سروری جنایتکار و جنایاتکاران  دیگر خواهانم.

 

70

28.01.10

فریده صاعد

کانادا

بخاطر اقامه دعوا علیه اسد الله سروری

1-   کاکایم داکتر کاظم دادگر استاد فاکولته طب (طب عدلی) کابل .

2-   برادرم سید حشمت الله صاعد محصل صنف سوم داتشگاه پولی تخنیک کابل.

3-   شوهر عمه ام سید امیر کارمند رادیو- تلویزیون کابل

پس از کوتاه شوم هفت ثور بدون داشتن کدام جُرم و گناهی زندانی می شوند و بوسیله دستگاه خوشنتبار ضد انسانی اگسا بریاست سروری سفاک بعد از شکنجه و آزار به شهادت می رسند و تا کنون اثری از ایشان بدست نیاورده ایم.

 

71

28.01.10

 اکرم آذرخش

کانادا

بخاطر اقامه دعوا علیه اسد الله سروری

من در حالیکه دولت کنونی را مدافع  منافع و حقوق انسانی مردم افغانستان نمیدانم و عملکرد این نظام را در مخشوش کردن اذهان مردم در ارتباط به محکمه اسد الله سروری محکوم می کنم .

ولی اقدام نیک و مسوولانۀ گردانندگان سایت گفتمان را قابل احترام و قدردانی دانسته و به پاس ادای حُرمت به شهدا و بخاطر محکوم نمودن این جنایتکار سفاک در کنار جانیان دیگر در پای این سند بعنوان شاهد عینی صحه می گذارم.

من نه تنها خودم شاهد سفاکیهای این حزب نابکار بوده و از کشور آبائی بیرون رانده شده ام ، بلکه دو برادر ارجمند و با شهامت خود را در اوائل کودتای شوم، سیاه و ننگین دولت خلقی – پرچمی (حزب دموکراتیک! خلق) در جنب دیگر همکاران و دوستان خود از دست داده ام.

Ø    برادرم یحیی آذرخش که در آنزمان بحیث انجنیر در معدن مس عینک کار می کرد.

Ø    برادرم فاروق آذرخش که بحیث داکتر در شفاخانه جمهوریت وظیفه داشت.

هر دو بدست سفاکان زمان زیر رهبری دستگاه جهنمی اگسا بریاست اسد الله سروری به شهادت رسیدند.

 

72

28.01.10

سید ولید صاعد

فرانسه پاریس

بعد از کودتای ننگین هفت ثور به رهبری باند های خائین خلق و پرچم فضای کشور ما آغشته از غم و اندوه گردید.

از بین هزار ها فاجعه دردناک کودتا و پیآمد اندوهبار آن که بر دوش ملت ناتوان و صبور پیشه ی ما تحمیل گردیده بود قتل عام هزاران انسان بی گناه ما در زیر بمباردمان ها و در زندانهای قرون وسطائی رژیم مزدور می باشد . دولت سرسپرده که طوق مزدوری روس را به گردن آویخته بود هر گز نمی توانست موجودیت مردم آگاه ، شریف و وطنپرست را تحمل نماید . بناٌ دیری نگذشت که زندانهای رژیم مملو از انسانهای شریف ، روشن بین و آگاه  گردید .

در جمله هزاران انسان بی گناه دیگر برادر جوان، آگاه و با احساسم سید حشمت الله صاعد محصل پولیتخنیک نیز بدون جرم و گناهی به زندان کشانیده شد و تا امروز اثری از حیات و ممات آن انسان بی گناه در دست نیست. همچنان کاکای مبارز و دانشمندم داکتر سید کاظم دادگر به جرم اینکه مردم نادار و غریب را یاری میرسانید و رایگان تداوی می نمود زندانی و مفقود الاثر گردید. روح شان شاد باد 

73

28.01.10

داکتر تميم رحيم

آلمان

 

74

28.01.10

سيد عبد القيوم (صامت )

 

هند و ستا ن

دو ستم سيد حشمت ا للله (صا عد) همراه با ده ها تن از محصلين بولتخنيك كابل در سا ل 1357دستكير و بدون كدام جرم اعدام كرديد ند.

75

28.01.10

همايون عاکفى

 هالند

 

76

29.01.10

نجیب – شیون  

اتاوا ، کانادا

سلام برادر محترم! خداوند شما را با این اعمال انسان دوستانۀ تان اجر و خیر دهد.

نام من نجیب شیون است، خیلی خورد بودم که جانیان وحشت گستر به اصطلاح حزب دموکراتیک خلق به پیروزی رسید. این جریان ضد انسانیت، تنها از خانواده ما پدرم سردار محمد خان شیون، کاکایم نور الله خان، پسر خیلی جوان کاکایم ویس الله خان را بدون کدام جُرم از خانه ما بُردند و به روایتی پدرم را در زندان مخوف پلچرخی زنده بگور نمودند و کاکا و پسر کاکایم را در جای دیگری تیرباران کردند. البته برادر بزرگم را با سه پسر کاکایم نیز زندانی نموده بودند که به علت خوردی سن شان در آن وقت دوباره رها شدند و فراری گردیدند، به هر حال من به عنوان یکی از هزاران وارث خون شهیدی که توسط رژیم سفاک و آدم کُش خلق و پرچم که بیرحمانه به شهادت رسیده اند، خونخواه هستم و اسد الله سروری را از مهمترین سران تصمیم گیرنده، قاتل و کُشتار آن زمان میدانم.

بنده از دستگاه قضایی و حکومت آقای کرزی می خواهم در این راستا تالُل ننمایند، بگذارید حق و عدالت تأمین شود

77

29.01.10

صدیقه -  فیضی

آلمان

پدر مان حاجی رحمت الله مشهور به مولانا صاحب از قریه کلکان در 6 جوزای سال 1358 زندانی شد و بعداَ به شهادت رسید.

78

29.01.10

محمد اقبال-فیضی

آلمان

 

79

29.01.10

محمد مسعود

آلمان

 

80

29.01.10

آریا – فیضی

آلمان

 

81

29.01.10

مینه – فیضی

آلمان

 

82

29.01.10

داكتر قدرت نصرتي

كليفورنيا - امريكا

 گرچه اين محاكمه جز مضحكه اي بيش نيست بازهم  ياد دهاني خاطرات هزاران هزار انسان بيدفاع كه قرباني هوس هاي خاينين خلق و پرچم شدند ثبت تاريخ غمناك مردم افغانستان خواهد شد.

83

29.01.10

لطیفه پوپل

 

آلمان

من بپاس حرمت به خون شهدا  و بخصوص شوهر مبارز و انقلابی ام حمید پوپل که توسط دژخیمان خلقی ـ پرچمی

به شهادت رسیده اند بعنوان شاهد عینی در پای این سند صحه میگذارم

84

30-01.10

اکبر شهاب

المان

من میخواهمم شهادت زنده تاریخ را در باره جنایات حزب مزدور خلق پرچم وابسته به سوسیال امپریالسیم روس   به نمایندگی ان اسد الله سروری این قاتل هزاران هزار انسان شرافتمند و با احساس را به محکمه عدالت محکوم به مرگ نموده و به ننگ ابدی بسپارند

85

30-01.10

داکتر شکر الله کهگدای استاد سابق دانشگاه کابل

كليفورنيا - امريكا

 شادباد و شادزی مدافعان راستین مردم دردمند افغانستان که سالهای سال زیر چکمه های خونین جنایکاران کمونیست خلق و   پرچم درهم کوبیده شدند وهرشبه در زندان پلچرخی بهترین فرزندان این مزروبوم به شهادت رسانیده می شدند.
 
بنده که پنچ سال بهترین سالهای عمرم را عوض تدریس شاگردانم در دانشگاه کابل در زندان پلچرخی زیر سیطره حگکومت استبدادی ببرک - نجیب گذشتانده ام نه تنها شاهد گرفتاری های بی دریغ  شکنجه های بشمار و اعدامهای بی وقفه مردم بیچاره خود بوده ام بلکه داستانهای دردناکی از در مانده ترین مردمان سرزمین خود دارم که درکتابم بنام (افغانستان در چنگال خونین کمونیزم) در سال 2001 از طرف انتشارات ماهنامه کاروان درایالات متحده به چاپ رسید که از جمله حاوی داستانهای هولناکی از شبهای اعدام هموطنان مان در پلچرخی است.
 
یکی از همدوره های بنده در دانشگاه کابل جوانی بود بنام حیدرعلی لهیب اول نمره فارسی دانشکده ادبیات که هم نویسنده بود و هم شاعر وهم جوان باوقار و باادب. هنگامی که بنده در نظارت خانه صدارت زندانی بودم یکی از هم اتاقی هایش که بازهم زندانی شده بود بنام حکیم جان ده دانایی برام حکایت کرد که حیدر علی لهیب را در سال 1357 زندانی کردند و اسدلله سروری و اسدالله امین از وی تحقیق میکردند. لهیب به آنها گفت که بروند بادارهای شان را بیاورند که از وی تحقیق نمایند. همین که اینرا گفت آنها استادلهیب را با اتوی برقی در شانه و دستش سوختاندند و زبانش را بریدند که باثر خونریزی درهمان نظارت خانه صدارت شهید شد. پس برعلاوه هزاران مورد جنایت و خیانت همین اسدلله سروری رییس اگسا قاتل استادحیدرعلی لهیب استاد دانشکده ادبیات نیز است و باید هرچه زودتر به چوبه دار آویزان شود. این تنها نیست باید همه اعضای شورای انقلابی کمیته مرکزی شورای وزیران روسا و کارمندان اگساوکام وخاد ومنشی های حزبی وولایتی وقوماندانهای حزبی به شمول آنهایی که در داخل افغانستان بیشرمانه دسیسه میکنند بمانند سیدمحمدگلابزوی و شهنوازتنی وسلیمان لایق و نورالحق علومی و آنهایی که امروز در اروپا و امریکا لمیده اند همه به (دادگاه ملت) سپرده شوند و همانگونه که هزاران هموطن ما را گرفتار و شکنجه و اعدام کرده اند باید به دار آویخته شوند تا عبرتی باشد به دیگران.
  
بنده که ماهنامه کاروان را برای 15 سال در کالیفورنیای ایالات متحده امریکا به چاپ رسانیده ام درشماره های مختلف  کاروان طرح تشکیل (دادگاه ملت) رابرای به محاکمه کشانیدن جنایتکاران خلق وپرچمم براه انداختم که باستقبال بیمانند هموطنان درد رسیده روبرو شد ونخست آقای ذبیح الله عصمتی را بحیث رییس دادگاه ملت برگزیدم تا کارهای مقدماتی را سربراه بسازد چون آقای عصمتی کار تازه درافغانستان یافت بعدش قاضی عبدالرشید راشد را باین کار برگزیدم که وی نیز درافغانستان وظیفه یافت وکار پیشبرد دادگاه ملت درنیمه راه باقی ماند. درهمین میان در شماره های مختلف ماهنامه کاروان نامها و وظایف وسکونت فعلی اکثر مجرمان وجنایتکاران خلق وپرچم را به چاپ رسانیدم وعلیه همه شان اعلام جرم کردم.
 
حالااین مسولیت وجدانی وایمانی همه هموطنان با شهامت ما است که این صدای وجدان و مسلویت ایمانی را پیگیری نمایند ونگدارند سازش ها و قرابت های قومی وسیاسی وزبانی ومنطقه یی جلو به محاکمه کشانیدن ومجازات جنایتکاران را سد نماید  
 
بنده حاضرم علیه همه شان شهادت بدهم.

86

30-01.10

معلم عـبدالـرسول

کانادا

محاکمه جلاد مشهور اکسا وسایر جلادان، شکنجه گران وناقضین جقوق پایمال شدۀ انسانی خواست برجق و انصراف ناپذیر مردم ماست. من خودم به عنوان زندانی  شاهد جنایات هولناک حزب و رژیم انسان کُـش و جنایت پیشۀ دموکراتیک خلق هستم. من مدت پنج سال پس از شکنجه های جانکاه، درباستیل پلچرخی در اسارت رژیم مزدورو جنایتکار خلق- پرچم بوده ام و سلول سلول وجودم بر جنایات بیکران آن رژیم آدمخوار شهادت میدهد و آثار و یادگار شکنجۀ جلادان وحشی حزب دموکراتیک خلق را روی جلد و پا های دردمندم تا آخر زندگی باخود دارم. محاکمۀ جلاد مشهور اکسا وسایر جانیان، شکنجه گران وناقضین جقوق بشر امر خوبیست. ولی چگونه ممکن است که در شرایط فعلی مادام که جنایت کاران سه دهــۀ اخیر کشور یکدیگر را مورد عفو و بخشایش قرارداده اند، همدیگر را به محکمه بکشانند؟ گفتنی است که سروری ها و نجیب ها مهره های اجرایی سیاست ضد انسانی رژیم مزدور و وطن فروش خلق و پرچم و سوسیال فاشیســـم روس بوده اند. انتقام قربانیان جنایات بیکران حزب مزدور و انسان کُش دموکراتیک خلق و فاشیسم روسی ودر مجموع جنایات هولناک سه دهــۀ اخیر در حق مردم مظلوم ما نه با محاکمۀ سمبولیک سروری ها، بلکه به " سروری " رسیدن خلق ستمدیدۀ افغانستان میسر است و بس

 

87

30-01.10

نجیب ثاقب

کانادا

جنایات دستگاه های جهنمی اکسا، کام و خاد مربوط رژیم مزدور خلقی ــ پرچمی فزون از حد است  و جلاد اکسا نماد برجستۀ آن. به محاکمه کشاندن اسد الله سروری این نماد وحشت و جنایت خواست برحق مردم داغ دار ماست و باید اجرا شود

 

88

30-01.10

رئوف ثاقب

کانادا

محاکمۀ ولو نمایشی اسد الله سروری قصاب دستگاه مخوف شکنجه و سرکوب اکسا این یادگار رژیم جنایتکار خلقی ــ پرچمی یک ضرورت عاجل است و باید محاکمۀ شکنجه گران، جنایت کاران و وطنفروشان دیگر را در پی داشته باشد

 

89

30-01.10

عـبدالعظیم

کانادا

طومار جنایات حزب جنایت پیشه و مزدور دموکراتیک خلق بس طویل است و لست قربانیان و دادخواهان هم طولانی. به عدالت سپردن جانی مشهور اکسا و سایر جنایتکاران یک ضرورت تخطی ناپذیر است. از جمع قربانیان بی شمار اسد الله سروری من به چند مورد ازدستگر شدگان از ولایت پروان که  تا حال لادرک اند ذیلاً اشاره میکنم:

         ــ برادرم زنده یاد عبدالمتین که به تاریخ 26 حوت 1357 حین اجرای وظیفه در میدان هوایی بگرام دستگیر و در همانجا قرار مسموع همراه با 31 تن دیگر از افسران ضد رژیم جنایتکار خلقی زنده با چشمان و دستان بسته  در گوری دسته جمعی در ساحات قرنطینۀ داخل میدان دفن شد. حینیکه بولـــدوزر روی آنها خاک می ریخت، چون هنوز زنده بودند خاک شور میخورد.

         ــ زنده یاد معلم اکرام الدین

         ــ انجنیر قهار یگانه پسر خانواده

         ــ ملـنگ سعد الهی

         ــ قاضی پیر محمد

         ــ معلم رزاق خان

یاد همۀ شان گرامی باد! حال به مناسبت محاکمۀ این ابرجنایتکار( اسد الله سروری) باید فریاد دادخواهی رساتر و فهرست دادخواهان هرچه طویلـتـــر شود.

 

90

30-01.10

گل مکی

کانادا

جلادان خلقی در سال 1357 برادر جوانمرگم علیم را که صرف شانزده سال داشت از داخل صنف مکتب ربودند که تا حال لادرک است. اسدالله سروری باید جواب بدهد که گور بی نشان او اکنون در کجا است. در بهار 1358 جلاد مشهور به نام " عبدالله خلقی" که بعداً معدوم شد، شب هنگام پسر کاکایم ملنگ عمار را شهید ساخت و پدر و مادر پیر ملنگ در سوگ  پسر یگانۀ شان تا دم مرگ گریستند. اسد الله سروری این قاتل هزاران انسان بی گناه وطن ما باید مجازات شود.

91

30-01.10

پهلوان آغاشرین

کانادا

من شاهد بوده ام که جلادان ادارۀ اگسا ی رژیم  مزدور  منفور و آدم کش خلقی ــ پرچمی درتحت ریاست دژخیم مشهور " اسد الله سروری" انسان های آزاده و بی گناه ذیل را در پروان ربوده و سربه نیست کردند که در لست گمشده ها قرار دارند:

         ــ داکتر طب علی احمد فدایی

ــ  فیض محمد محصل فاکولته حقوق

ــ فیض الدین محصل فاکولته طب

ــ عبد الفتاح محصل فاکولته پولی تخنیک

ــ وحید کیوان محصل فاکولته ادبیات

ــ عبدالملک معلم. روان شان شاد باد!

اسد الله سروری سردستۀ قصابان اگسا مربوط رژیم سرتا پا جنایت دموکراتیک خلق باید اشد مجازات شود.

92

30-01.10

رحیم آذر

کانادا

...؟  من اسم افراد ذیل را به یاد دارم که در اوج جنایات اسدالله سروری  و در زمان سروری کاذب حزب جنایت پیشۀ و مزدوردموکراتیک خلق از هـرات دستگیر شده و شهید شدند:

         ــ  زنده یاد عبدالله رستاخــیـــز

         ــ  عبدالعزیز مردان

         ــ  حاجی ملنگ قنات

         ــ  وکیل محمد عمر جان

جانی اگسا اسد الله سروری مرتکب جنایات گستردۀ ضد بشری شده و مستوجب اشد مجازات است. ولی کجاست محکمه ای که جنایات او را به میزان عدالت بسپارد ؟ در کابل؟ رویهمرفته همین محکمۀ نمایشی او نیز رعشۀ مرگ را بر اندام شکنجه گران ، جلادان، جنایتکاران و وطن فروشان دنیا دار و دیندار می اندازد. با تحیۀ فهرست قربانیان جنایات حزب آدمخوار دموکراتیک خلق نام شان زنده میشود.

 

93

01.02.10

سید محمد تقی فضیلت

 

لام خدمت دست اندرکاران سایت وزین گفتمان دموکراسی با اظهار سپاس از شما که فراخوانی را جهت شهادت به جنایات اسدالله سروری به راه انداخته اید.
من هم خواهان محاکمه همچون انسانها در افغانستان هستم که خونهای زیادی را ریختاندند و جنایات فجیعی را مرتکب شدند که افغانستان و مردم انرا به سرنوشتی خرابی سردچار کردند، فرزندانی زیادی را یتیم ساختند، مادران زیادی را بی فرزند ساختند، خانم های زیادی را بیوه ساختند. پس هر نوع جنایتی که امکان داشت از ادرس باند های خلق و پرچم و مخصوصآ اسد الله سروری صادر گردید. و امروز هر بدبختی که ملت مظلوم افغانستان می کشند نتایج اعمال جنایت امیز انها است. پس باید محاکمه شود.

 

94

01.02.10

احمد محاسب

 

 

هموطنان سکوت در مقابل جنایات خلق وپرچم به معنای  پا گذاشتن بر خون شهدا وسازش با جانیان خلقی و پر چمی است. خون شهدا را پاس بدارید، کسیکه ریگ در کفش ندارد به دفاع از شهدا بر میخیزد و در پای این سند امضا میکند.

95

01.02.10

لطیفه پوپل

 

 

من بپاس حرمت به خون شهدا و بخصوص شوهر مبارز و انقلابی ام حمید پوپل که توسط دژخیمان خلقی ـ پرچمی به شهادت رسیده اند بعنوان شاهد عینی در پای این سند صحه میگذارم

 

96

01.02.10

احمد هدایت

بریتانیا

گردانندگان محترم گفتمان، سلام به شما!

تشکر از اینکه به من هم فرصت دادید تا به جنایت کاربودن سروری شهادت بدهم. سروری، این ضحاک سه سره باید به اشد مجازات محکوم گرددبخاطری که درتمام مدتی که رئیس˝اگسا˝ بود به دست یاری ابیلس (روس/ بلند پایه های باند خلق و پرچم) درهرروز فرمان ریختاندن خون صدها انسان رادرسراسرافغانستان برای تغذیه ״حزب دموکراتیک خلق افغانستان״  صادرمی کرد.

 درماه حوت سال1358 من به نمایندگی ازیک جمع فارغ التحصیلان صنف دوازدهم دررابطه به عریضه ای  بخاطرتداوم تحصیل درفاکولته طب کابل، بااسداله سروری که درآن زمان ״معاون رئیس شورای انقلابی״ بود، دردفترکارش درمنزل دوم قصرصدارت ملاقات داشتم. درجریان صحبت هایم با وی پیرامون موضوع عریضه، همینکه بدون فرجام اندیشی گفتم ״ اکثرعارضین می گویند متعلق به خانواده های  قربانیان باند امین هستند... ״، سروری شدیداً برافروخته شد وحرف های تهدید آمیزی به من زد. من ازبیم آنکه وی دست به ماشه نه برد یا مرابه خاد/ واد نه سپارد- چونکه بستن وکشتن پییشه آنهابود- ازبحث بیشتردرباره موضوع عریضه صرف نظرکردم.

بتاریخ 25 جنوری سال 2010 علی حسن مجید (معروف به علی کمیاوی)، پسر کاکای صدام حسین، بخاطرارتکاب جنایت علیه بشریت به دارآویخته شد. دولت عراق، باآنکه ازبسیاری جهات با دولت افغانستان هم سرشتی وهم سرنوشتی دارد، قضات دولت عراق با صدورحکم مجازات برای صدام وشرکای جرمش واخیرآ درموردعلی کمیاوی، استقلالیت شان را درتصمیم گیری وتطبیق عدالت نشان دادند. امید است که قضات افغانستان نیزدرمحاکمه ومجازات جنایت کاران بخصوص سروری عدالت را رعایت کنند وزیرتاثیرزروزورنروند.

97

01.02.10

محمد آصف نهان

استراليا

در زمان حاکميت ترور و پر اختناق حزب خلق همکاران من عبدالکريم مدير محاسبه شرکت کود کيمياوی افغان، برادرش علی اصغر مديرعمومی شرکت کود کيمياوی افغان در کابل و شير علم آمر مالی و کريدت شرکت کود کيمياوی افغان در کابل دستگير و شهيد گرديدند.

98

01.02.10

داکتر غفور بارز

استراليا

در اوايل حاکميت حزب جنايتبار حزب خلق برادرانم عبدالرزاق فارغ تحصيل رشته حقوق و عبدالقدير  فارغ تحصيل رشته اقتصاد دستگير و بدون تحقيق شهيد گرديدند.

99

02.02.10

کمال الدین

امریکا

اسدالله سروری یکی از افراد کلیدی در رهبری کودتای خونین ثور 1357 بوده که دارای معلومات دست اول از جریانات آنوقت میباشد.  ما تا حال موفق نشد ه ایم که راجع به عزیزترین عضو خانواده –جنرال محمد یونس خان-  معلومات دقیق بدست بیاوریم و با سایر هموطنان که عزیزان شانرا از دست داده اند رنج مشترک داشته و خواهان اجرای عدالت هستیم. جنرال محمد یونس خان  قومندان فرقه 11 ننگرهار همراه با والی ولایت محمد خالق رفیقی از همان روز اول کودتای خونین ثور 1357 ناپدید شدند. 

 

100

02.02.10

سید حامد شاه

آلمان

برادرم دکتور سید عابد شاه در ما ه قوس 1357 توسط خزب خلق که سروری یکی از سردمداران بود دستگیر شد و ما تا امروز از او احوالی نداریم. ما خواهان محکمه سروری ها و کسب معلومات هستیم.

101

02.02.10

عبدالله شیرزاد

انگلستان

سلام به همه ای عدالت خواهان.

جنایت این سیه دلان خون آشام (رهبری باند وطن فروش و فرهنگ ستیز خلق و پرچم) چنان زیاد است که از حوصله یک لست ...و صد لست و... فراتر رفته و به طومار بی انتهایی میرسد. کشته شدن دو میلیون انسان، ویران شدن تمام زیر بناهای اقتصادی وبه تله خاکسترمبدل شدن افغانستان، تحقیر و لگدمال شدن یک ملت و ... و خلاصه تمام بدبختی سه دهه اخیر همه و همه زاده کودتای خون آشام هفت ثور است. اگر هفت ثوری نبود – شش جدی نبود. و اگر شش جدی نبود هشت ثوری و تنظیمی نبود و اگر تنظیمی نبود طالب و القاعده و سناریوی اسلام افراطی و تروریستی نبود. پس حکم منطق و عدالت آنست که باید تمام عاملین این همه شرارت و بدبختی سه دهه اخیر به میز عادلانه عدالت کشانیده شوند و اسداله سروری یکی از آن دژخیمان است.

اسداله سروری قصاب اگسا به جواب یکی از سوالها که  "چرا مرتکب این همه کشتار شدید ؟" جواب داده است که : "هر آنچه که من انجام داده ام امر رهبری حزب بوده (کمیته مرکزی و شورای انقلابی حزب دموکراتیک خلق) و من صرف مجری اوامر مقامات رهبری حزب دموکراتیک بوده ام".

من دوکتور عبدالله شیرزاد علیه رهبری حزب دموکراتیک خلق و اسداله سروری بخاطر کشته شدن دو میلیون هموطنم، بخاطر ویران شدن وطنم، بخاطر آواره ساختن جبری دوازده میلیون هموطنم، بخاطر از هم پاشیدن شیرازه ملتم و بخاطر تحمیل کردن درد و رنج و مشقت بی پایان بر ده ها هزار یتیم ناخواسته؛ بیوه ناخواسته فرزند گمشده ناخواسته برادر گمشده ناخواسته اقامه  دعوا میکنم و بطور نمونه اسامی  چند تن ازین عزیزان وطن را مینویسم که از سال 1357 و 1358 بدون موجب دستگیر شدند و تعداد شان راه بی برگشت داشتند که اکثر عزیزان شان تا به امروز خبر و نشانی از آنان ندارند :

1.       محمدگل - ولد  محمد نوروز - قریه  آگر -  دره  کرکین - ولسوالی جغتو - ولایت غزنی – این نوجوان برای خرید مایحتیاج فامیل از قریه به شهرغزنی آمده بود که دستگیر و زندانی شد و در آنزمان پانزده سال داشت. فامیل وی از زنده و مرده وی چیزی نمیدانستند تا اینکه در شش جدی بعد از تجاوز روسها از زندان پلچرخی (مسلخ پلچرخی) آزاد شد و تقریباً روشنی چشمانش را از دست داده بود. چون پایوازی نداشت و کسی از زنده و مرده او چیزی نمیدانست در زندان مجبور به خدمتگذاری و نوکری  سلطانعلی کشتمند و چند تن دیگر دژخیمان وطنفروش پرچمی درآمد.  محمد گل فعلاً زنده است و پیشه کشاورزی دارد که از نگاه جسمی و روانی کاملاً شکسه است در 45 سالگی مرد هشتادساله را میماند. آن نوجوان دهاتی بیگناه و افسرده مرد امروزی از آن روزهای سیاه به سختی یاد میکند و ازینکه بخاطر نان و چای - نوکری و خدمتگذاری سلطانزاده ها سلطانعلی کشتمند و شرکایش آن مدعیان سوسیالیزم و برابری را کرده خجل است.

2.       عطاءالله     ولد    یوسف علی    قریه   چهارده   دره  کرکین  ولسوالی   جغتو   ولایت غزنی

3.       سیدابراهیم  ولد    سیداحمدشاه    قریه   چهارده   دره  کرکین  ولسوالی   جغتو   ولایت غزنی

4.       بختیاری    ولد   محمدیوسف    قریه   قولشادان   دره  کرکین  ولسوالی   جغتو   ولایت غزنی

5.       محمدحسین  ولد   میرافغان    قریه   قولشادان    دره  کرکین   ولسوالی   جغتو   ولایت غزنی

6.       امین الله     ولد    نصرالله    قریه   ده کاکی    دره  ترگان   ولسوالی   جغتو   ولایت غزنی

7.       عبدالرزاق  ولد  محمدالله - قریه اغذیر- ولسوالی قرباغ - ولایت غزنی-- زمان زندانی شدن شانزده سال داشت .

8.       غلام سخی   ولد  محمدعوض – قریه اغذیر - ولسوالی   قرباغ - ولایت غزنی --  زمان زندانی شدن شانزده سال داشت.  

9.       عبدالعلی ولد محمد حسن - قریه قرچه - ولسوالی قرباغ  - ولایت غزنی  --  زمان زندانی شدن شانزده سال داشت.   

10. سلطان محمد  ولد  کلبی حسین  قریه بلدرغو  سرآب  ولایت غزنی

11. براتعلی      ولد    همت علی     قریه   منگور           ولایت غزنی 

12. فقیرحسین    ولد   سلطانعلی     کارته لگان      لشکرگاه    ولایت  هلمند

13. محمد      ولد    صفرمحمد   جلیز    میدان شهر

14. ملک شیرین  - قریه  ایم کا  - دره  ترکمن -  ولسوالی  سرخ پارسا -  ولایت پروان 

15. ملک خان آقا  -  قریه  ایم کا -  دره  ترکمن -  ولسوالی  سرخ پارسا  -  ولایت پروان 

16. محب الله  ولد  ملک شیرین - قریه ایم کا - دره ترکمن  ولسوالی  سرخ پارسا  ولایت پروان

17. عظیم گل  ولد محمد سلام  قریه  ایم کا  دره  ترکمن  ولسوالی   سرخ پارسا  ولایت پروان

18. . . .  هـزاران ، صدها هزار و میلیون هموطن دیگر که اسمشان درین لستها نگنجد . . .

 

 

102

02.02.10

متین رحمانی

کانادا

اسدالله سروری یکی از سرجنایتکاران رژیم خلقی در افغانستان بوده مستحق اشد مجازات میباشد. درکنار ده ها شهید سرفراز وطن اسمای باری محصل فاکولته حقوق، زبیر مامور در فاکولته سیانس و لطف الله تگابی محصل دانشگاه کابل فراموشم نمیشود که توسط سروری قاتل به شهادت رسا نیده شده اند. روح شان شاد باشد.

103

04.02.10

ظاهر  تایمن "ناسوت" 

 

دوستان  دست تان را صمیمانه می فشارم

نام مرا هم در پهلوی  شکنجه دیده های  این  حزب آدمکشان ( حزب دموکراتیک خلق افغانستان) اضافه کنید.

سروری و "خلقی/پرچمی" های آدمکش و جنایتکار باید جوابگوی این همه خون و ویرانی باشند.

نگذاریم خارجیان روی خون شهیدان مردم افغانستان دموکراسی دروغین بسازند.

104

05.02.10

انجنیر اسد

 

کابل

در سال 1358 من محصل پولیتخنیک  کابل بودم بخا طر تجلیل از جشن کودتای منحوس ثور یک تعداد وسیع محصلین را گرفتار کردند که تا امروز اثری از انها نیست.

1ابراهیم محصل صنف پنجم از کابل

2 وکیل محصل صنف پنجم از هرات

3حشمت صاعد محصل صنف سوم

4ـ سلام محصل صنف  ... از هرات

5 ـ ظاهر محصل صنف سوم از هرات

6 ـ عزیز محصل صنف سوم از غزنی

7 ـ شکور محصل صنف دوم از خیرخانه

8 ـ یحیی محصل صنف دوم از خیرخانه

9 ـ عبدالفتاح محصل صنف سوم

10 ـ ناصر محصل صنف سوم اول نمره صنف

11 ـ صابر محصل صنف سوم دوم نمره صنف

 

 کسانی که در گرفتاری این انسان های شریف فعالانه سهم داشتند

زلمی معروف به زلمی چرسی برادر اندر ببرک کارمل ابراهیم برادر اندر داکتر ناصر شفیعی  طاهر منشی حزبی پولیتخنیک سید علی اکبر معاون منشی حزبی ذکی عقاب ، منگل از پکتیا  

105

05.02.10

دکتور سید هاشم صاعد

کانادا

با کودتای منحوس هفت ثور شخصیت های آگاه, وطنپرست و مخالفان رژم مزدور کابل در خطر جدی قرار گرفتند . دولت دست نشانده کابل به هیچ وجه نمی توانست جهت پیشبرد سیاست های غیر ملی و غیر انسانی اش موجودیت انسانهای با دانش , آگاه , وطندوست , متقی و با درد را تحمل نماید . هر جا نامی از انسان آگاه , آزاد , ملی و وطنپرست میرفت به آزار و اذیت اش پرداختند و به شهادتش رسانیدند .

محمد محسن وارسته انسان پاک  و وطنپرست چندین سال در زندان رژیم کابل به سر برد و آنقدر در زندان عذاب گردید که بعد از رهائی از زندان در اثر مریضی مزمنی چشم از جهان پوشید  .

همچنان یک تعداد کثیر از جوانان آگاه با دانش و وطنپرست در زندانهای رژیم به شهادت رسیدند . از آن جمله میتوان از پسرم سید حشمت الله صاعد  , از پسر عمه ام سید امیر مودودی , از سید عبد الالله رستاخیز , سید بشیر بهمن , استاد مسجدی خان و غیره نام برد که بدست رژیم مزدور و بی مسؤلیت خلقی و پرچمی به شهادت رسیدند .

هکذا یک تعداد زیادی از استادان پوهنتون به جرم آزادیخواهی و فعالیت در جبهه آزادیخواهان به زندان کشانیده شدند و تعدادی زیادی از آنها در زندانهای دولت مزدور کابل جام شهادت نوشیدند  . که به طور نمونه میتوان از برادرم داکتر سید کاظم دادگر , داکتر صادق علی یاری , اکرم یاری , داکتر سید ظاهر زربان , داکتر محمد هاشم مهربان , داکتر فضل احمد احراری , حیدر لهیب و غیره و غیره نام برد  که بدست رژیم مزدور کابل  بدون جرم و گناهی به شهادت رسیدند . این مشت نمونه ی خروار بیانگر گوشه ی از جنایات خلقی ها و پرچمی ها در طول فرمانروائی شان در کشور عزیز ما می باشد . روح همه شهدای راه آزادی میهن شاد باد .

در کشور های متمدن جهان آنجائی که به انسان و مقام وی ارج می گذارند از خون یک انسان هم بدون درخواست و محکمه و کشانیدن جنایتکار در دادگاه عدالت  نمی گذرند , ولی در کشور ما هزاران انسان بی گناه که به جرم آزادیخواهی و حق پسندی به شهادت رسیدند  قاتلان شان آزاد و بدون تشویش اینجا و آنجا به سر میبرند . بیائید با محکمه اسد الله سروری  خائینان و قاتلان دیگر را نیز در عقب میز محکمه بکشانیم .

 

106

05.02.10

نقیب

کانادا

بخاطر اقامه دعوا علیه  اسد الله سروری

نام تعدادی از هموطنان که  در سالهای 1357-1358 خورشیدی توسط مامورین "اگسا" اعضای "حزب دموکراتیک خلق" زندانی شده اند، نام های آن عده از هموطنانی که توسط مامورین "کام، خاد، واد" اعضای "حزب دموکراتیک خلق" زندانی گردیده اند، شامل این لست  نمی باشند .

1-   انجنیر نظر محمد فقیری

2-   محمد انور فقیری

3-   محمد اکبر فقیری

4-   صوفی محمود جان مشهور به آغایگل

5-   محمد شفیع فرزند صوفی محمود جان

6-   مولوی عبدالقدیر انصاری

7-   سناتور محمد ابراهیم ارزگانی

8-   سید محمد حسین (سنا)

9-   استاد نور آغا (مُشرف)

10-استاد دوست محمد (استاد دانشکده ادبیات کابل)

11-استاد شاه محمود( استاد پولی تخنیک)

12-استاد میرسکندر شاه(استادپولیتخنیگ

13- استاد عبدالروف( استاد پولیتخنیک)

14- استاد خلیل الرحمن ( تخنیکم مزار)

15- انجنیر غلام یحیی (آذرخش)

16- داکتر غلام فاروق (آذرخش)

17- استاد جبار (قهاری)

18- محمد نبی- فرزند حاجی محمد صدیق(بزاز محصل پولی تخنیک کابل) 

19-محمد بصیر( فارغ التحصیل تخنیکم   نفت و گاز مزار شریف)  

20- استاد عبدالمنان ( دارالمعلمین مزار)

21- قربانعلی (فرزند حاجی صفر علی مالک ادویه فروشی "حبیب" مزار)

22-  انجنیر عبدالقدوس

23- معلم شفیع

24- استاد محمد رسول جرأت

25- انجنیر محمد حسین از اندخوی.

26- انجنیر عبدالرحمن (منصوری)

27- انجنیر ایام الدین

28- انجنیر عبدالشکور

29- انجنیر سرور از بامیان

30- داکتر سید ظاهر رزبان

31- داکتر علی احمد از پروان

32- استاد علی صمدی (استاد پولیتخنیک)

33- استاد اخترگل خان از پغمان

34- استاد قاسم خان از پنجشیر

35- استاد داؤد (سرمد)

36- استاد قاسم (واهب)

37- بسم الله رنجبر از لشکرگاه

38- داکتر هاشم مهربان

39-محمد نبی از لشکرگاه

  40- سید محمد از قندهار

  41- عبدالعلی لعلی از قندهار

  42- علی یاور از قندهار

  43- محمد حسین طغیان

  44- انجنیر محمد داؤد

  45- استاد عزیز از پغمان

  46- استاد محمد اشرف

107

07.02.10

نجيب کوهیار

کانادا

بخاطر اقامه دعوا علیه اسد الله سروری رئيس "اگسا"

کودتای جنايتکاران حزب خلق يک حادثه سياه در کشور ما می باشد. اين آغاز فاجعه است و تا حال ادامه دارد.

پدرم جان الدين کوهیار کارمند راديو تلويزيوتن کابل در سال 1358 دز زمان رياست سروری دستگير و بعد از شکنجه اعدام شد.

ياد عزيزان از دست رفته گرامی باد

108

10.02.10

محمد حیدر اختر  

 

درزمینه محاکمه ملکری اسد الله سروری

 31 سال قبل از امروز یعنی در هفت ثور 1357 خورشیدی  در کشور ما افغانستان کودتای خونینی  به وقوع پیوست  ورژیم کمونیستی   به سرکرده گی  باند «خلق و پرچم »  به میان آمد  به قدرت رسیدن رژیم کمونیستی درافغانستان به حدی  خونین ،  اندوه بار و برباد گر بود که نظیرش  را نمی توان در طول تاریخ  جویا شد زیرا کودتا گران و روس پرستان تازه به دوران رسیده  با گرفتن قدرت بجان مردم بی گناه افتاده  ، دست  به اعمال و اقدامات  ناروای  تعقیب ، دستگیری ، شکنجه ،  وتوهین نمودن  واتهام بسین و نابود ساختن  زدندند ولی امروز دیده میشود که یک تعداد شان با رژیم فعلی افغانستان کنار آمده در پهلوی آقای کرزی  فعالیت دارند و آنعده از وطن فروشان خلقی و پرچمی که فرار رابر قرارترجیع داده و در کشور های اروپایی ، امریکا ، استرالیا خسپیته اند با استفاده از امکانات و آزادی های مطبوعاتی که دراین کشور ها می باشد  دست به کار های فرهنگی زده  وبه اصطلاح خود شان سیاست راکنار گذاشته اند و می خواهند مردم زجردیده که از دست  بگیرو ببند وبکش ،ایشان  فرارنموده ، جنایات شانرا به رخ شان نکشند و  دیروز را به باد فراموشی بسپارند .

 درطول سال های که من به حیث عضو مدیریت عمومی پروگرامهای رادیو افغانستان کار می کردم  همکاران  که توسط  دستگا ه « کام » ازراد یو افغانستان گرفتارشده وتاکنون از سرنوشت شان معلوم نمی باشند ذوات آتی میباشند :

 محترم محمد مهدی ظفر ، نطاق زبان فارسی  رادیو افغانستان ؛  محترم محمد یونس حیران  امر نشرات سابق رادیو افغانستان ،  امان الله سیلاب صافی شاعر ونویسنده زبان پشتو  همکار اداره پشتونستان رادیو افغانستان ؛  انجنیر کریم  عضو ورکشاپ رادیو افغانستان ،  سید امیر مودودی  آمر شعبه برق رادیو افغانستان ؛  عبدالرشید  تخاری عضو ورکشاپ رادیو افغانستان  .  فضل احمد نینواز مامور وزارت خارجه و هنرمند رادیو افغانستان ،

 اینکه تعداد دیگری از مامورین شریف رادیو تلویزیون افغانستان  ازطرف رژیم  دست نشانده شووروی سابق  زندان دیده  ، شکنجه  تحقیر وتوهین شده و خوشبختانه جان به سلامت برده اند خیلی ها زیاد است در آینده  به معرفی نام ایشان خواهم پرداخت .

 با تغییر رژیم  امین به کارمل هم تعداد کثیری از مامورین رادیو تلویزیون افغانستان  به شهادت رسانیده شده وهم مدت ها درزندان بوده اند که اسمای شانرا دریاد داشت خویش دارم درصورتیکه ضرورت باشد به معرفی هریک شان خواهم پرداخت  .

 من منحیث یک افغان از آن عده از هموطنانی که ریک درکفش ندارند خواهشمندم  که لست  شهدا ، و زندان دیده های  دفاتر خویش را و یا اقارب  خود را  « درصورت امکان با فوتو » , وهم نام اعضای دستکاه جاسوسی  « کام » و« خاد » را به خصوص اسمای اعضای تحقیق  دستگاه نام نهاد را ارسال بدارند تا  نام ها جمع آوری شده وبه صورت  مکمل به دفاتر حقوق بشر  درخارج از کشور داده شود ومقصرین به محاکمه کشانیده شوند  . تعدادی از شکنجه گران  خاد وقاتلین مردم افغانستان  همین اکنون درکشور های اروپایی  زنده گی می کنند باید تمام ایشان شناسایی شده  ولستن مکلی از آنها ترتیب گردد بهتر خواهد بود

 

109

10.02.10

شیرین آغا  بابه قچقاری

کابل

علیه اسدالله پیلوت این قاتل و شکنجه دهندۀ هزاران هزار انسان اقامۀ دعوا میکنم .

من که سالهای درازی را در زندان های ششدرک ، صدارت و پلچرخی گذشتانده ام ، بخوبی میدانم که در درون اگسا چه گذشته است .

من شهادت میدهم که عده ای از اقارب نزدیکم، منجمله برادرم خواجه میر را اگسا و رییس بدنامش اسدالله سروری سر به نیست کرده اند .

110

10.02.10

عباس حمیدی

کابل

اگسا و اسدالله سروری دو نام خونآلودی است که هر انسانی را به شهادت و اقامۀ دعوا فرامیخواند ، من که دو برادرم را هریک :

محمد کبیر و محمد اکبر

 در زمان این جانیان از دست داده ام، میخواهم که اسدالله سروری و سروری های خاد در ملای عام به محاکمۀ تاریخ سپرده شوند .

 

111

10.02.10

سید نظام الدین وحدت

هالند – کابل

من هم مانند هزاران انسان آوارۀ این سرزمین، شاید یکی از کسانی باشم که در نوجوانی از زیر برچه و رگبار اگسا بصوب غربت فرار کرده ام .

اگسا به حیث دستگاه شکنجۀ رژیم مزدورشوروی، متکی به اسناد کتبی و خاطره های مردم ما، در طی یکسال و اندی چنان دریاهای خونینی را ایجاد کرد که در تاریخ کمتر نظیر آنرا می توان مشاهده کرد . اگسا و کام و خاد نامهای همجنس هستند و باید کار کرد همۀ شانرا مورد بازخواست قرار داد .

دیریست که اگسا و خاد در انظار مردم همه روزه محکمه شده میروند و چه خوب است که با یک رویکرد حقیقت یاب و جمع شدن معلومات متعدد و متنوع ، امر محاکمۀ شکنجه گران را آسان کرده باشیم .

 

112

10.02.10

داکتر احد قریشی

هالند

چهارده هزار شهیدی که به دروازه های وزارت داخله در زمان امین جنایتکار آویزان شد ، کافی نیست که بوسیلۀ آن تمام رهبران خلقی و پرچمی به میز محاکمه کشیده شوند ؟

113

10.02.10

وجیه پروانی

هالند

من بنوبۀ خود بنام مادران سیه پوش میهنم ، بنام خواهران در خون تپیده ام کشورم، علیه سروری و سردمداران حزب دموکراتیک خلق اقامۀ دعوا میکنم. من بنام هزاران هزار بیوه ای که شوهران شان بوسیلۀ اگسا و خاد سربه نیست گشته اند ، علیه جنایتکاران خلقی و پرچمی اقامۀ دعوا میکنم .

من به نیابت از دوشیزگان شهید کابل، به نیابت از ناهید شهید علیه رژیم دست نشاندۀ شوروی اقامۀ دعوا میکنم .

 

114

10.02.10

میا جان  ثبات   

کانادا

هموطن عزیز موفقیتهای مزید برایت تمنا مینمایم.

    امید است محکمه ای اسدالله ا سروری سر آغاز محکمه ای جنایت کاران ونا قضین حقوق بشر در افعانستان باشد  سر دمداران کودتای هفت ثور با شعار های کذایی سرشار از نشه ای ودکا وعده های نان خانه  لباس سر دادند و فردای آن با شلیک مرمی همه ای آن وعده ها عملی گردید.

تلفات و کشتارهای ناشی از حملات وحشی این جانیان در سر تا سر کشور به ملیونها نفر میرسد اما چشم دید من از یک دهکده ای کوچک به نزده نفر میرسد که بصورت دسته جمعی زیر رگبار گلوله قرار گرفتند. اسمای شان قرار ذیل میباشد

.1-عبدالملک   شغل   دهقان

2-عبدالظاهر   شغل    دهقان

3- گل محمد ولد گلنار  شغل میخانیک

4- شیراحمد  شغل   دهقان

5-  نیکمحمد

6-  آقا شرین

7- غلام رسول

8- ارباب خان

9- غلام نبی

10- گل آقا

11- 12- 13-14-15-16-17-18-19 

اسمای دقیق شان را در حافظه ندارم

د رآن روز مجموعآ به تعداد نزده نفر از هوطنان ما شهید شدند 

سه تن ازین افراد از مربوطین مایان میباشند که برای خون خواهی از حقوق شان علیه اسدالله  سروری اقامه ای دعوا داریم و بخشیدن خون شهدا صلاحیت هیچ ارگان در افغانستان نیست

دوتن از هموطنان ما جمع هفده تن که درسالهای1358 و 1359 به شهادت رسیدند  مصادف به دوره ای سیاه  تره کی و حفیظ الا امین  یعنی کارنامه های سیاه حزب دموکراتیک خلق میباشد

عبدالملک و عبدالظاهر که باهم برادر بودندو نزد پدرم به صفت دهقان ایفای وظیفه مینمودند اشخاص صالح وداری فرزندان نیز بودند.

زمانی که گزمه ای حزبی ها به گشت زنی پرداخته اند  این دو برادر  را زیر رگبار مرمی قرار داده به شهادت رسانیده اند 

این حادثه ای المناک در ولسوالی غوربند ولایت پروان اتفاق افتاده است  اما غوربند شاهد صحنه های زیادی از خشونت

وکشتار بوده  که در حادثه ای بعدی  جان  هفده تن را گرفت طوریکه.

 به تعداد 18 نفر را از قریه های مختلف جمع آوری نموده ودر وسط سرک شاهراه تیر باران نمودند که از جمله ای دو برادر یکی آنها جراحت ضعیف برداشته بود وبه تعداد هفده نفر شهید شدند و این جنایت نیز در ولسوالی غوربند ولایت پروان اتفاق افتاده بود

 

115

10.02.10

رویا    ثبات  

کانادا

 

116

10.02.10

سنان  ثبات

کانادا

 

117

10.02.10

امید ثبات

کانادا

 

118

10.02.10

محمد يوسف قاسمی

فراه

بعد از قيام 22 حوت 1357 در ولايت فراه بيش از 700 نفر زندانی و به "افتخار سالروز انقلاب برگشت ناپذیر ثور" همه آنها بدون تحقيق يا توسط برچه به شهادت رسانيده شدند و یا زنده به گور شدند. من بعد از سقوط دولت نجيب لیستی را ديدم که در آن نام 370 زندانی درج بود که توسط مدير معارف وقت شايسته وارث، مستوقی وقت غلام حسين و والی فراه الله داد طوفان از آمر محبس شب ها گروه گروه تحويل گرفته شده بودند و بعدا" توسط اين سه جلاد بی رحم شهيد شده بودند. من متآسفانه نام چند شهيد را بخاطر دارم و به ارواح پاک همه آنها درود و سلام می فرستم:.

1.     انجنير محمد ظاهر

2.    داکتر عبدالرشید

3.    دکتر سید احمد

4.    وکيل گل احمد خان

5.    حاجی ابراهيم

6.    معلم محمد عيسی از ولسوالی لاش جوين

7.    معلم محمد عيسی از ولسوالی لاش جوين

8.    ظابط دين محمد

9.    صوفی فضل احمد

10.           محمد هاشم محصل صنف 5 پوليتخنيک

11.           معلم محمد عظيم

12.           محمد حسين سناتو

13.           جنرال پيلوت محمد نادر

14.           معلم حبيب اله

15.           ملک عزيز

16.           محمد حسن دهقان

17.           يعقوب پهلوان

 

119

10.02.10

بریالی شهاب

جرمنی

اقامه دعوا علیه همه ای جنایتکاران »حزب دموکراتیک خلق و پرچم«  و بخصوص علیه اسداله سروری این سادیست قرن بیستم که به تعداد 16 نفر از اقارب، رفقا و وطنداران شریف و میهن پرست ما را شب و روز از محل کار، خانه و سرک ربوده. زندانی و شکنجه کرده و به شهادت رسانیده اند محکوم نموده و جزای عمل برایش میخواهم

.اسمای شهدا قرار ذیل است

پسران خاله ام

 -1 عبدالروف محصل صنف پنجم پلتخنیک از قریه مشوانی بالا

-2  وزیر از قریه فرزه کوهدامن

 

نواسه های کاکایم

 

-3   معلم ا مان الله خان از قریه کلکان

  - 4گل اغا دندار از قریه کلکان

5  - محمد مقیم خان معلم از قر یه کلکان

  - 6نورعالم خان معلم از قریه کلکان

 - 7 فدا محمد زمری فارغ التحصل صنف دوازدهم از قریه کلکان

 - 8 عبدالقهار فارغ التحصل صنف دوازدهم از قریه کلکان

-9  عبدالجبار ولد کاکا عبدالستار از قریه کلکان

-10 انجینر سید دأود از قریه دوغ آباد کلکان

-11  فقیر حنیف از قریه کلکان

 -12 انیس آزاد از قریه کلکان

- 13 آغا ماما کارگر شفاخانه ابن سینا از قریه کلکان

-14  عبدالحبیب مامور کوپراتیف اولسوالی میر بچه خان از قریه کلکان

- 15  شعیب ولد غلام حیدر از قریه کلکان

-16  کاکا امین جان آغا برنج فروش مندوی کابل

 

 

120

11.2.10

دکنور اسد آصفی

سویس

با کودتای منحوس 7 ثور1357 که باند های خلق وپرچم برمردم ما  تحمیل شد رژیم مزدور برای بقای خود وحشیانه به پیگرد بازداشت و شنگجه ی وطنداران آزاده و دانشمند مان پرداخت . ده ها هزار وطندار بیگناه بجرم وطندوستی و آزادگی در این دوره سیاه بازداشت و بدست  مزدوران بجرم وطنپرستی بیرحمانه به جوخه ی آتش بسته شد .

دستهای ای آدمکشان تا آرنج بخون شهیدان وطن خضاب است

قتل عام دهها هزار انسان  در دوران حاکمیت حزب خلق بصورت گسترده در یک سیستم دولتی و بصورت فراگیر در سرتاسر افغانستان صورت گرفته و افراد زیادی در آن شریک جرم بوده اند. بنابران محاکمه عادلانه این جنایت کاران را نه بصورت فردی بلکه  در چوکات در سیستم دولتی باید خواست که اسدالله سروری یکی از آنهاست. سوال در این است  که آیا دستگاه فاسد قضاِیی دولت  نا بکار کرزی که در تلاش  وحدت با جانیان و آدمکشانی که خواستار تطبیق قوانین ماقبل تاریخ و عصر حجر هستند به زد و بند های ضد حاکمیت ملی دست میازد، توانمندی و شهامت  محاکمه عادلانه این جانیان را در خود سراغ دارد ؟ من از این رهگذر مایوس و بی باورم .

فرهیخته ارجمند آقای اسدالله الم اقدام شما امر نیکو و قابل قدر است تعقیب و ادامه این خواست ضرورتیست مبرم من تلاش شما را در این امر مبرم ثابل قدر میدانم. یک لست بلندی از جانبازان و شهدایی که در این دوره قربانی شده اند بصورت جداگانه  ارسال گردید. و در اینجا تنها از احمد فرید که زیر ساطور قصابی اسدالله سروری بشهادت رسید بسنده میکنم .

احمد فرید پسر انجنیر عبدالستار امانی متعلم صدف نهم لیسه حبیبه را بجرم مخالفت با رژیم در  ماه حمل سال 58 جلادان اگسا از کلاس درسی دستگیر کردند و بعد از دوروز احمد فرید  در زیر شکنجه قصابان اگسا  جان باخت و پدر و مادر فرید شهید هر صبح مسأ چشم براه نشسته اند .  که روحش شاد  باد

121

11.2.10

هاتف

پیشاور / پاکستان

بی گمان اسدالله سروری یکی از مهره های اساسی روس ها و حزب دموکراتیک خلق افغانستان بوده است. اگر روس ها بالای او اعتماد نمیداشتند ، هرگز او را به مقام رهبری "اگسا" که در حقیقت شاخه ای از "ک. گ .ب" بود ، بر نمی گزیدند. پس از تجاوز مستقیم روس ها به سرزمین ما ، این موجودِ آدمخوار معاونیت شورای انقلابی ببرک کارمل را عهده دار گردید. محکوم کردن این چهرۀ سرشناس حزب دموکراتیک خلق ، به معنای محکوم کردن کارنامه های زشتِ حزبی است که اسدالله سروری ننگ ِ عضویت آنرا داشت.

 

122

11.2.10

محمد اسحق

 

هالند

شاید اسدالله سروری را کسی اعدام نکند ، برای اینکه جنایتکاران سه دهه دور یک دسترخوان جمع شده اند و با لطفی که سزاوار شآن آنهاست(!) ، همدیگر را بخشیده اند. اما ، جمع آوری امضاء و ادای شهادت علیه سروری( به مثابۀ یک کار نمادین) ، سکوت مرگباری را که در فضای عدالت خواهی کشور ما حاکم است ، به گونه ای می شکند. اگر صد نفر هم به جنایتکار بودن سروری شهادت دهند  ، باز هم تلاش دست اندر کاران این امر شریفانه و برحق عبث نخواهد بود.

 

123

11.2.10

سمیر

هالند

این درست است که از سالیان متمادی بدینسو جنایات بی شماری در حق مردم نگونبخت افغانستان صورت گرفته است. اما ، این را نیز از یاد نبریم که مصیبت های امروزی ما ریشه در گذشته دارد. آنچه اکنون می کشیم تداوم جنایاتیست که تخم آنرا حزب دموکراتیک خلق کاشته است. حالا چگونه میشود با وطن فروشان و عاملان تباهی ملیون ها انسان از در گذشت و بی تفاوتی پیش آمد؟ اگر چنین کنیم ، تاریخ را مسخره کرده ایم و تیغ را بر گلوی عدالت نهاده ایم.

 

124

11.2.10

نعیم

هالند

محاکمۀ اسدالله سروری به جرم تجاوز به کرامت انسانی و حقوق بشر، به معنای محکوم کردن نفس جرم و جنایت می باشد. این کاری است پسندیده و با ارزش که باییست از آن پشتیبانی کرد.

 

125

11.2.10

ثابت

هالند

هر وقتی که پدرم از زندان پلچرخی و عذاب شکنجه  قصه می کند ، هزاران نفرین به حکومت ناروای خلقی ها و پرچمی ها می فرستم. پدرم را آنقدر شکنجه کرده اند که سلامتی خود را کاملا از دست داده است. شب ها خوابش نمی برد و از درد می نالد. حالا چطور ممکن است که مسببین اینهمه ظلم و ستم را بخشید؟

 

126

11.2.10

کمال

هامبورگ

 

جلادان خلق وپرچم بزرگترین جنایت را درمقابل ملت ما انجام داده اند. جنایتکاران فرومایه زیادی از قماش اسدالله سروری امروز در کابل آزادانه گشت وگذار کرده وحتی در مقامات مهم دولتی هم جا گرفته اند. من شخصا بیشترین وبهترین دوستان ورفقای خود را که توسط دولت مزدور خلق وپرجم دستگیرو سربه نیست شده اند، میشناسم گرچه به عدالت دولت پوشالی کرزی کدام اعتقادی ندارم ولی بخاطر ارزش داشت انسانها ی شریف و وطنپرستی چون لهیب ها،یاری ها، محمودی ها،محسن ها، رزبان ها، انیس ها، زریاب ها، بهمن ها،حمیدها و.... در پای این اعلامیه امضا میکنم

 

127

11.2.10

سید احمد ضیاء صاعد

 

 

کانادا

شهادت علیه سروری این قاتل هزاران انسان بی گناه و سرمایه های معنوی کشور ما از جمله برادر جوان و پاک سیرت ما سید حشمت الله صاعد محصل سال سوم پولیتخنیک  و کاکای مبارز و دانشمند ما  داکتر سید کاظم دادگرکه در سال 1358 زندانی و به شهادت رسیدند

روح همه شهدای راه آزادی وطن شاد باد 

سید احمد ضیاء صاعد

سید یما صاعد

سید حامد صاعد

128

11.2.10

سید یما صاعد

کانادا

 

129

11.2.10

سید حامد صاعد

کانادا

 

130

12.02.10

حفيظالله عمادی

امريکا

شاهد نابودي افراد زيرتوسط اداره خاد تحت امريت جنايتکار و قاتل ملت اسدالله سروري

 

1.       عبدالقيوم فرزند عاشورباشنده شنبل ولايت باميان.مبارز انقلابي و محصل دانشگاه نظامي کابل

 2.      صفدرفرزند صفر. دهقان باشنده عراق عليا ولايت باميان

3.       حسين داد فرزند بابه خان معلم مکتب شيبر در باميان

 4.      سيد قدم نگران باشنده شنبل ولايت باميان

5.       احمد حسين خندان باشنده پنجاب و معلم در مکتب عراق ولايت باميان

 6 .      ناظر حسين عمراني باشنده يکاولنگ باميان . مبارز انقلابي وکارمند وزارت فوايد عامه در کابل

 7.      مير احمد جان فرزند مير غلام محمد اهل شيبرولايت باميان باشنده ولايت کابل

8.       خادم خلق فرزند بختياري باشنده شنبل ولايت باميان

9.       عبدلحکيم فرزند گل احمد. فارغ کلاس 12 ولايت پروان درکابل

10.      بلندخان خياط از شيبر باشنده وزيراباد کابل

 11.    عبدالصمد از شيبرولايت باميان دکاندار در شهر نو کابل

 12.    عبدالعزير از شيبرولايت باميان دکاندار در شهر نو کابل

13.     سيد جلال مبارک شاه مسکونه کابل

14.     عبدالقيوم خويشاودند اکرم ياري رهبر جنبش انقلابي کارمند رياست ضد حوادث صدارت در کابل

15.     عبدالرزاق روشنفکر مبارز و انقلابي و کارمند رياست ضد حوادث صدارت در کابل  

 

131

12.02.10

پرويز علی (علی)

آسترليا

بخاطر اقامه دعوا علیه  اسد الله سروری

به سایت دیموکراتیک گفتمان، بعد از عرض سلام و احترامات به همه همکاران شما.

 

جنایات و آدم کُشی های حزب دیموکراتیک خلق و پرچم در زمان حاکمیت شان بر مردم ستم کشیدۀ افغانستان از حساب بیرون است و از به محاکمه کشیدن اسد الله (سروری) رئیس اگسا این جنایتکار بی رحم و خونخوار و همکاران پلید وی کاملاً حمایت می نمایم.

         پدرم الحاج علی محمد چنداولی که بتاریخ 7 جوزای 1358 هجری شمسی توسط این دستگاه دستگیر و به جُرم سرشناس محله به شهادت رسید. خویشاوندان نزدیک ما هریک

سید مظفرشاه "ظهوری" و

 میرگل "ظهوری"،

 استاد گرامی ام محمد یوسف "بینش" و دو پسر وی

محمد علی "بینش"،

 محمد نبی "بینش"،

الحاج محمد حسن "حسیب" و پسر جوانش محمد شفیق "حسیب"،

میر علی احمد "شامل"،

 مرزاشاه "فضیلت"،

 محمد حسین "شیخ زاده"،

 سید ابراهیم "بلخی"،

 دوکتور فتاح "همراه" ،

 میرزا محمد "منشی زاده"،

 علی آقا "بلخی"،

انور حسین "شمس"،

 محمد ولی "شیون"

و هزاران بی گناه دیگر که بدست این جلاد به شهادت رسیده است. 

 

132

14.02.10

احمد ولی پوپل

 

کودتای منحوس 7 ثور1357 که باند های خلق وپرچم برمردم ما  تحمیل شد رژیم مزدور برای بقایخود ده ها هزار وطندار ما را بیگناه بجرم وطندوستی و آزاد ه گی در این دوره سیاه بازداشت و بدست  مزدوران بجرم وطنپرستی بیرحمانه به جوخه ی آتش بسته شدهکذا یک تعداد زیادی از استادان پوهنتون به جرم آزادیخواهی و فعالیت در جبهه آزادیخواهان به زندان کشانیده شدند و تعدادی زیادی از آنها در زندانهای دولت مزدور کابل جام شهادت نوشیدند  . که به طور نمونه میتوان از , داکتر صادق علی یاری , اکرم یاری , داکتر سید ظاهر زربان , داکتر محمد هاشم مهربان , داکتر فضل احمد احراری , حیدر لهیب و غیره و غیره نام برد  که بدست رژیم مزدور کابل  بدون جرم و گناهی به شهادت رسیدند . این مشت نمونه ی خروار بیانگر گوشه ی از جنایات خلقی ها و پرچمی ها در طول فرمانروائی شان در کشور عزیز ما می باشد . روح همه شهدای راه آزادی میهن شاد باد .هر کسی که انسان کشت انسانیت را کشت ازادی را کشت ازاده گی را کشت دیگراندیشی راکشت  ونورم های دیموکراتیک و مد نی راکشت توسل به دیکتاتوری حزب  علم بردار فاشیزم که حزب باندیست های خلقی و پرچمی نفرین شده گان تاریخ قرن ٢٠ فرزندان روسپی با جنایات چنگیزخانی کارنامه نگ به اصطلاح  روشنفکر

یادی جیکتورن قوای هوای اشرف گرامی باد که سر تیم فوتبال تیم جاوید در خیرخانه مینه بود باداشتن پنج طفل زیر خورتر از چهارده ساله وهمسر مظلومیش و پدر ومادر پراشکیش وبرادرانش انجنیر شفیع ویاسین رفیق...که  بنده تا امروز ادا تسلیت کرده نتوانیستم
یادی سید کریم محصل فاکولته پولیتخنیک که یکدوره معلمی را سپری کرده بود واز ولایت تالقان بودو حشمت صاعد  رفیق خنده ها وشوخی ها رفیق  که هرگس فراموش نمیشودرفیق که مرا تا پایان عمر اشک تحفه داده یادی عبدالفتاح محصل فاکولته پولیتخنیک هر باری که سخن میگفت رنگ اش سرخ میشوداز خشم و نفرت در برابر خون خوران جلادان منحوس هفت ثو ر
یادی برادر گرامی ام نوراله محصل انستیتوت حسابداری وپدرام حبیب اله پوپل که در پایان  ماه اسد سال ١٣٥٩ توسط خادیست های  مادر بختا زنگ جامن بسته شده روسپی  در تاریکی شب به شهادت رسیدن وخوشی را از ما دوزدیدن ( باند وطن فروش و فرهنگ ستیز خلق و پرچم)   انقدر در شربت شهوت روسی غرق بودن که انسانیت مرده بود نفرین بر مادران  شما وپدراندران ریوزونیزم شما و به شما سکتاریزم  فرهنگ کش, تاریخ شاهدی ازادی واستقلال عدالت اجتماعی است نه برده گی نه بنده گی با ادا احترام وتسلیت بی   پایان به همه خانواده های داغدید وعذاب کشیده

 

133

14.02.10

لطیفه

انگلستان

سلام به شما،

من ازشما تشکرمی کنم برای اینکه زمینه داد خواهی هموطنان شریف ماعلیه سروری ودارودسته باند آدم کش خلق وپرچم اش راازطریق سایت گفتمان مساعد ساختید.

 

یک برادرم به اسم غلام علی (دربین اقارب مشهوربه کمکی بود)، ماموروزارت ترانسپورت، دربهار1357 توسط  خلقی پرچمی های جنایتکارازمحل کارش ربوده شد وبه شهادت رسید. سروری درآن زمان رئیس دستگاه انسان کش"اگسا"بود.

نامزد برادرم موهای سرش را درانتظاربرگشت برادرم سپید کرده است.

 

برادردیگرم، انجینرزمری، درزمان حکومت ببرک وریاست "خاد" نجیب، توسط جلادان خلق وپرچم ربوده شده وپس ازآزاروشکنجه، به شهادت رسانده شد.

 

برای من خیلی مشکل است که بتوانم ژرفای غم جانگذازمادرم راکه ناشی می شودازبه شهادت رساندن دوفرزندش توسط درنده خویان هارمتعلق به باندی به اسم " حزب دموکرتیک خلق افغانستان" ، بابکاربرد واژه ها ضمن این نوشته بیان کنم.

 

ازبازماندگان ،اقارب و دوستان شهیدان تمنادارم که بخاطربه محاکمه کشانیدن عاملین جنایات یعنی آن عده ازاعضای باند خلق وپرچم که بطورمستقیم یا غیرمستقیم درقتل هموطنان بی گناه ما دست داشته اند، ازهیچ نوع سعی وتلاش دریغ نکنند.

شاد باد روح همهء شهیدان عزیزما

نفرین به قاتلین شهیدان ما     

 

 

134

17.02.10

اسد پوپل

 

من شهادت میدهم و اقامه دعوا دارم بعنوان شاهد عینی در پای این سند صحه میگذارم

که پسر کاکایم  حمید الله پوپل که توسط دژخیمان خلقی ـ پرچمی  ها در اواخر سال 1357 بدون هیچ گونه دلیلی دستگیر کردند ودر ماه حمل1358 در زیر شکنجه های وحشیانه   او را به شهادت رسانیدند .

حمید الله پوپل رفیق همرزم یارو یاوری توده های محروم  رنجدیده  بانی مظلومان را  بجرم وطندوستی  وکاخ اندیشی آزادگی جاودانی ساختن و دو فرزند اش و همسری وفاداراش لطیفه  پوپل  همرا ه با پدر ومادر پیرو مریض اش وسایر  عزیزان را سالها ی متمادی به غم اندوه ماتم با چشمان پر خون در حال انتظاروصد ها مصیبت فشار های روانی  تا فرار از میهن وادار  ساختن که  به طور نمونه یکی از شهکارهای آزار و اذیت جنایات حزبی و عمل کرد نوکران سوسیال امپریالیست ( باند وطن فروش و فرهنگ ستیز خلق و پرچم) است که تاکنون جامعه ومردم را از یک سراب  به سراب   دیگر از یک فاجعه به   فاجعه دیگراز یک مصیبت به  مصیبت دیگر  میکشاند  مرگ عزیزان بسیار استخوان سوز وطاقت فرسأ است اما این مرگ ها افتخارآفرینی وسربلندی تاریخی وحیاتی وتسکین دهنده فردائ نو ونسل نوخواهدبود فاجعه آوران وکودتا چیان هفت ثور این بی باوران از تاریخ با درک واقیعت های تلخ وعمل کردهای حیوانی ودرنده گی ها تا هنوز هم به چنان مقام انسانی  فرهنگ ورسالت  میهنئ نرسیدن که از ملت ومردمی که تحمیل شده به رنج وعذاب وصد ها  مصیبت عذر خواهی کنند تا باشد در کاروان صلح وصفأ برای پایان رنج ویک امید فردای نو هم سفر وهم  میهن شوند تاریخ شاهدی ازادی واستقلال عدالت اجتماعی است نه برده گی نه بندگی   با ادا احترام وتسلیت بی   پایان به همه خانواده های داغدید وعذاب کشیده با یست کاخ اندیشی داشت نه کاخ نشینی 

135

23.02.10

غلام حسین امام

 

گرچه به محاکم امریکایی هیچ باور ندارم  ، مگر سر امریکایی ها را مار گزیده که دوستان و نوکران خود را محاکمه  ودسته خود را قطع کنند اما بخاطر خون شهدا من از ابتکار تان ( ترتیب یک لست مکمل که اگر ممکن باشد) پشتیبانی میکنم. دو  رفیق عزیزم

فرید اشکار و ضیا گوهری
در  سال 1358 دستگیر و قبل از جلوس امین در دارالحکومه کابل به دست اوباشان خلقی ـ پرچمی به شهادت رسانیده شدند.دستان سروری وسروری ها در تمام قتل های آن دوره منحوس دخیل است

136

23.02.10

مسعود نيازی

هالند

 137

 25.02.10

 حنیفه فریور

 کانادا

 دوستان،

اقدام تان در افشای عاملین جنایات «حزب دیموکراتیک خلق» قابل قدر است. اسدالله سروری یکی از صدها چهرۀ کریه و خاین این حزب است که قطعاً باید مورد بازخواست ملت ما قرار بگیرد.

به اختصار میتوان گفت که گواه مظالم تاریخی این جنایت پیشه گان نه تنها انسانهای دردمند و مظلوم جامعه ما، که سنگ و کوه و دره و دامان سرزمین ماست. به عبارتی:

سرتاسر سرزمین ما سنگی نیست

کز خون دل و دیده بر آن رنگی نیست

بدون تردید، این احزاب خاین آغازگر فجایع و مصائب بی پایانی بوده اند که تا اکنون از پی آمدهای شوم آن در آتش و خون شناور هستیم. ویرانی های بی شمار فیزیکی و معنوی و در نهایت فزونی جهل و خشونت در جامعه ما محصول نامبارک آن دوره سیاه است.

بخاطر دارم در اولین سالهای کارکردم بحیث معلم در ولایت هرات، بعد ازآنکه بعد از کسب رای اعتماد معلمین مکتب مربوطه ام بحیث نماینده راهی مدیریت معارف شدم، در میان سایر نامزدان عبدالاله رستاخیز رای اعتماد نمایندگان مکاتب هرات را بدست آورد تا بحیث نماینده  به مرکز برود. هیبت ملکوتی و سخنرانی خردمندانه آن مرد مبارز هیچگاه یادم نمی رود. او در آن روز یکبار دیگر دانش، درایت و کاردانی اش را به اثبات  رساند... ولی دریغا که از آن ماموریت دیری نگذشت و رستاخیز بدست ددمنشان رژیم نابود گردید.

روانش شاد و یادش جاودان باد!

 

 138

 27.02.10

 ا نجیر کریم ابراهیمی

 کاناد

 موقع آن فرا رسیده که یکبار دیگر پرده از جنایا ت جنایتکاران خلق و پرچم بر دا شته .و اشخاص مثل ا سدالا سروری که وظیفه ا ش دستگیری شکنجه و قصابی کرد ن بوده, ا شخاص وطن دوست و بیگناه و فرزندان صاد ق  و مبارز کشور عزیز ما را سر به نیست کرده و پدران مادرا ن و فامیل های عزیز شانرا به غم وما تم شانده و تا الحال در سوگ عزیزانشان میباشند, از جمله

 دوکتور نقیب الا نیازی که مامای بنده میباشد

که یک شخص متدین و با خدا بو د ه  توسط همین شخص خاین و جلاد که در انزمان ریس اکسا بود ه بیرحمانه به شهاد ت رسانده شده ,وهمچنان به یاد وبود ما هزاران نفر ا ز رزمنگان با شهامت سر به نیست گردیده که میتوا ن طو ر نمونه ا ز فامیل شهید نذیر ا ز شیوه کی نام برد که بشمول

شهید نذ یر جهار براد ر از یک فامیل را به شهاد ت رسانید ند .

چنانچه ضر ب ا لمثل در ا ین باره صد ق میکند که مشت نمونه خروار است, بنا ما ا زداد گاه استد عا داریم که اسد ا لا سروری این خاین کثیف را به اشد مجازات یعنی اعذا م محکوم نموده و عملی نما ید.

 139

28.02.10

 احمد پروانی

 

 

140 28.02.10 مسعودالله نیازی هالند

ما خؤاهان عدالت اجتماعی هستیم نه انتقام!

از آنجایکه از 30 سال بدینسو در افغانستان ظالمانه خون میریزد ودر حق انسان بی دفاع این سرزمین به انواع  مختلف جنایت میشود، دلیل اش عدم تحکیم عدالت و به محاکمه کشانیدن جنایتکاران و جلادان روز های سیاه و پیهم افغانستان است.

آنانکه باکودتاه ننگین وخونین 7 ثور دریچه قتل، شکنجه،اختناق و.... را باز کردند وشیرازه ملک و ملت را شکستند، سالیان متمادی به جنایات مزدورانه و نامردانه شان ادامه دادند.

واینهایکه به خونبهای قیام خودجوش ملت افغانستان خیانت کردند، آرمان  ملت مجاهد و شهید پرور را دارند میخواهند نقش بر آب کنند در حقیقت ملت افغانستا را از عقب به خنجر زند.

آری ای هم وطن باز هم بر من و تست تا برای تحکیم عدالت بار دگر دست به هم دهیم و دین شهداء راه آزادی را لبیک گویم.

زیرا عداالت ضامن امنیت است وامنیت ضامن صلح، سعادت و سرفرازی ملت.

با سکوت به گور های دسته جمعی، روستا های هموار شده با بم، و چهره های یتیمان و بیوه زنان ناامید نگاه کردن گناه است؛ پس بیایید تا با به شدت بخشیدن به مهاکمه سروری جلاد آغاز گر پروسه عدالت اجتماعی بوده تا روز شاهد جوابدهی تمامی این قاتلین مزدور باشیم.

واینک به طور نمونه تعداد از اسامی افراد را که در زمان ریاست جلاد خونخوار اسدالله سروری به زندان ها کشانیده شدند و دوباره بر نگشند ذکر مینمایم.

1- ملک گلالرحمن مسکونه قریه محمدذائئ ولسوالی بگرامی کابل.

2- امین جان مسکونه قریه قلعه حسن خان ولسوالی بگرامی کابل.

3- نزیرمحمد ولد پاینده محمد  مسکونه   قلعه حسن خان

ولسوالی بگرامی کابل.

4-چهار برادر: هر یک 1- نزیر 2- پهلوان بصیر 3-قصیر 4- فضل مسکونه قریه شیوه کی ولسوالی بگرامی کابل.

8- محمد بشیر ولد درمحمد مسکونه قریه نیازی ولسوالی بگرامی کابل.

9-صوفی شمس الدین مسکونه قریه سهاک ولسوالی بگرامی کابل.

10-نصیر احمد  مسکونه شاه شهید کابل

ازمقام عالی محکمه مربوطه تقاضا مینمایم تااسدالله سروری را وادار به ارائه ملومات به دلیل گرفتاری ،محل زمان وشیوَه به شهادت رسانیدن این راست قامتان نماید.

واسدلله سروری رامنحیث ریس اگساو قاتل نامبرده گان به جزای اعدام در حضور ملت محکوم بدارد.

141 04.03.10 اعظم دیوانچگی

هرات

 

  

  اسامی دیوانچگی ها که در زمان حاکمیت خلق و پرچم شهيد شدند

 

1.             حفیظ صارم

 

2.             عزیز دیوانچگی

 

3.             کجک و مهرو دختران دوستی ؛ کجک و مهرو در اثر بمبارد کشته شدند

 

4.             غلام نبی پسر بازو سیاه ؛ روس ها سرش را بریدند

 

5.             محمد گل پسر محمد عمر مهندس ؛ بالای خر از اسیاب می آمد به دم سرای نو توسط یک بم ریزه ریزه شد

 

6.             نظام الدین پسر حسام الدین

 

7.             غلام نقشبند خان

 

8.             فضلو بچه شامد ؛در پشت جوی انجیر در راه شالی پطره کشته شد

 

9.            بچه محی الدین ولد ملا غلام ؛ از نی پیچ ها

 

10.        ارباب سیدو بشمول هفت نفر از اعضای فامیل اش ؛ در اثر بمبارد زیر خانه شدند

 

11.        نور احمد بچه ارباب جمعه با فامیل اش ؛در اثر بمبارد زیر خانه شدند

 

12.        عبدالواحد بچه عزیز آخند زاده

 

13.        نعمت الله برادر آخند ملا عنایت الله

 

14.        خواجه عبدالغنی

 

15.        غلام محمد ملا محمود

 

16.        خواجه عبدالغفور

 

17.        حورا  خانم  محمد عظیم برادر حاجی کریم

 

18.        محمد عمر مهندس ریش ان توسط کمال قلبه گز خشک تراشیده شد

 

19.        صوفی اعظم توسط عبدالحی یک خرمن خار را گاوگل نمود

 

20.        حیدر خان معلم متحمل شش سال زندان شد

 

142 08.03.10 داکتر سيد انور احمد زاده  

در شب 26 حمل 1358 جنايتکاران اکسا تحت رياست اسد الله سروری پدرم داکتر مير غلام حيدر احمدزاده و چند همسايه ما را بنام های

حاجی دولت محمد،

شيخ قدم علی و

چندين بی گناه ديگر را که من اسامی آنها را فراموش کرده ام، با خود بردند و تا امروز چشم های ما را ديده به راه گذاشته اند.

من فقط آرزويم رسيدن اين جنايتکاران به جزایی اعمال شان و صبر دلی ما می باشد

 
143 12.03.103

عتيق الله نائب خيل

 
آلمان  "محاکمهً" اسدالله سروری ، به اتهام کودتا علیه دولت برهان الین ربانی ، اگر از یک جانب صحه گذاشتن به آن دولت ساخته شده توسط جنرال های پاکستانی است ، از جانب دیگر برائت دادن شخص اسدالله سروری نیز می باشد . و مهم تر این که ، این چنین " محاکمات " نمایشی روح شهدایی را میازارد که در زمان ریاست اسدالله سروری مظلومانه در " اگسا" و ادارات مربوط به آن جان باخته اند ، که ما حد اقل ،شاهد آن لیست دوازده هزار شهیدی  بودیم که اسدالله سروری در راس ادارهً آن سازمان جهنمی قرار داشت .   
144 13.03.10 داکتر شعیب مجددی  

دست سروری به خون ده ها هزار انسان بی گناه رنگین میباشد

از خانواده مجددی تعداد نزدیک به صد نفر در زمانیکه سروری رئیس دفتر ظلم ستم وکشتار رژیم کمونستی بود به شهادت رسیدند وهنوز محل دفن شان معلوم نیست

 حضرت ضیاء المشایخ محمد ابراهیم مجددی ،محمد اسماعیل مجددی ،محمد یعقوب مجددی ، محمد اسحاق مجددی محمد ضیا مجددی ، سناتور عبدالباقی مجددی ،  عبدالصمد مجددی ، فضل الحق مجددی ، محمد انور مجددی ، علی احمد مجددی ، حضرت الله مجددی ، آفا جان مجددی ، محمد معصوم مجددی ، حبیب الله مجددی ، نجیب الله مجددی ،احمد ضیا مجددی ، احمد سعید مجددی ، محمد مسعود مجددی ،محمد مودود مجددی ، محمد شعیب مجددی،محمد اعظیم مجددی 

 

 

145 19.03.10

جمشيد حميدی

 
 

در رابطه به محکمه سروری باید افزود که اسناد نهایت زیاد موجود است ، و شاید هنوز هم نگهداری شده باشد.

یکی از شاهدان عینی بازماندگان شهدا که تا ابد در غم و ماتم عزیزان و جگر گوشه هایشان که بدستهای  منحوس  ااین غدار خون اشام اسناد حکم گرفتاری و از بین بردن شان به شیوه های مختلف صادر و امضا گردیده است،میباشم.

مدت هاست تصمیم داشتم تا درین رابطه معلومات مفصل تر به آن عده از هموطنان و دوستان که اعضای فامیل شان بدست این جبار از بین رفته اند ارائه بدارم .اما زمینه برایم مساعد نبود و یا نسبت بعضی مشکلات دیگری نتونستم تحریر نمایم . با وصفی که دو نفر از اعضای فامیل خودم را که یکی آن کاکایم(عبدالغفور ولد محمدحیدر) و دومی پسر کاکای پدرم (محمد ایوب ولدمحمد اسحاق) بود،نیز به دست این جانور از بین رفته است ..یعنی بیتفاوت نبودم ولی امکانات موجود نبود.

تعدادی زیادی از دوستان و هموطنان ما میگویند،که یکی یا چند نفر از اعضای فامیل شان  در آن زمان بدست این وحشی(سروری) از بین برده شده است .به یقین که چنین بوده است ولی کدام سند دیگری مبنی بر ثبوت این گفته های خود ندارند.اما بنده اسنادی که ذریعه آن به تعداد هزار ها هزار هموطن ما ازبین رفته شخصا بدست گرفته و مطالعه نمودم، که حتی بعضی ها را به اسم و ولد شان در آن اسناد به چشم سر مشاهده نمودم.ازینکه جریان مکمل را نمیشود درین پروگرام مفصل تحریر نمود . در پرو گرام های بعدی طی مقاله مفصل تحریر خواهم نمود.از قضات محترم که در پروسه بررسی محکمه اسدالله سروری وظیفه دارنداحترامانه تقاضا مینمایم تا موضوع قتل هزار ها هزار انسان بیگناه را که توسط نامبرده صورت گرفته است دقیق بررسی نموده و مطابق وزن جرمش جزا برایش تعین نمایند.

  از قضات و وکلاء محترم قبلا متشکرم

   خاموش از سرزمین خدا                      

146 26.03.10 عبدالرحیم احمد پروانی.  

"من نه تنها علیه سروری جنایتکار شهادت می کنم، بلکه اقامه دعوی نیز دارم. در زمانی که این آدمکش مسوولیت اگسا را بر عهده داشت، صد ها فرزند این سرزمین به شهادت رسیدند. از آن جمله:

1- شهید  عبدالواحد احمد پروانی، پدرم
2 - شهید دگروال عبدالغفور احمد پروانی، کاکایم
3 - شهید محمد اسحق احمد پروانی، پسر کاکایم.
خود نیز زمانی که صنف ده مکتب و هفده ساله بودم، مدتی طعم شکنجه های غیر انسانی این شخص و همکارانش را چشیده ام و مدتی را در زندان دهمزنگ به سر برده ام. البته نه یکبار.
منظور از گرفتن انتقام از این شخص تبهکار نیست، منظور از اجرای عدالت ادای دین در برابر خون شهدای ماست.
 

147 06.04.10   م. ایوب ساعی  فاریابی کانادا من خودم یکی از زندانیان و شکنجه شد گان  دوره حاکمیت وحشیانه  حزب دیمو کراتیک  خلق افغانستان میباشم .  برادرزاده ام   انجینر محمد صالح  آهی   و دوست نهایت گرامی ام  استاد رسول جرءات  بعد از شکنجه های  غیر انسانی  با جلادان اعضای حزب دیموکراتیک خلق افغانسان به شهادت رسیده اند.
 
148 20.04.10

سعید

 

امریکا

بخاطر اقامه دعوا علیه اسد الله سروری !

 

       ازجمله جنایات بی شماراسد الله سروری رئیس اگسا حاکمیت (ح . د. خ. ا) بطور نمونه چند سند کتبی که به امضاء این شخص که چگونه انسانهای بیگناه را به قتلگاه ها سپرده است و نام چند نفر از جمع قربانیان سال 1357و 1358 را ذیلاً  تحریر می دارم:

درجواب شفر ارسالی مدیریت اگسای ولایت بغلان که در مورد سرنوشت اسرا طالب هدایت شده اند. چنین می نویسد:

" بجواب شفر 122 مورخ لیل 22/ 21 حمل سال 1358 شما، اشخاص مذکور بسیار مخفی در همانجا محوه گردد.

                    پیروز باشید

اسد الله سروری رئیس عمومی اگسا

( امضاء )

نوت: " خیر محمد ولد محمد رفیق ساکن قریه لنکر را دستگیر و محوه  و خانه اش حریق گردد"

درجواب شفرارسالی ولایت بغلان که در مورد سرنوشت اُسرا و انتقال شان در

مرکز و ضرورت هیلوکپتر برای انتقال طالب هدایت شده اند چنین می نویسد:

" بجواب شفر 128 مورخ 23 حمل سال 1358 قسم مخصوص مدیریت اداری شما اخیراً به شما هدایت داده می شود که اشخاص مذکور را در تاریکی شب محو نمائید."

      پیروزباشید.

 اسدالله سروری رئیس عمومی اگسا

          ( امضاء )

نوت: " اختر محمد ولد خروت خان مسکونه شاروالی ولایت بغلان را دستگیر نموده خودش را محوه و جایدادش را مصادره و خانه اش را حریق نمائید.

چهار نفریکه به شما در شفر قبلی یاد داشت داده شده، محوه گردند.

امین را بندی نموده و هفت نفر متباقی را به پاکستان ارسال کنید."

                ( امضاء)

در قید آرشیف مدیریت بغلان آمده است:

" اشخاص مطالبه شفر 127 مورخ 23 حمل 1358 توسط محمد خان والی بغلان از بین بُرده شده است.

"اسناد فوق از بخش اول، کست ویدوی  (تاریخ افغانستان) گرفته شده که از طرف مجاهدین درپاکستان ثبت و نشر شده است.

     اسمای تعدادی از قربانیان سال 1357 و 1358 حاکمیت ( ح . د . خ . ا ) که اسد الله سروری منحیث رئیس عمومی اگسای وقت بیداد می کرد:

1-    انجنیر عزیز واحدی از لغمان  1358

2-    انجنیر آقا جان از بدخشان  1358

3-    انجنیر هاشم از بغلان  1358

سال 1358 شصت نفر از جمله  بزرگان علما و دانشمندان ولایت فاریاب توسط (واکری) والی ولایت فاریاب به بهانه جلسه خواسته شد، به جای نا معلومی شاید ( دشت لیلی، دشت یتم تاق و یا دریای آمو) ناجوانمردانه از بین برده شده اند از جمله چند نفر شانرا بطور مثال تحریر میدارم:

1-    سناتور منشی آقا رحیم خان زارع 1357

2-    مولوی علاوالدین خان

3-    حاجی امام کوهی

4-    اکبر بای میمنگی

5-    حاجی غلام حیدر کلوش فروش

6-    آقای جدی مدیر لیسه

 

149 02-12-2010 دوکتور نذیر احمد هایل شهروند کابل  

درود و دعا به رفته گان 

 پسر عمه ام شهیددگروال عبدالرحمن خان که به ریاست مجکمات دولت داوودخانی اجرای وظیفه مینمود بعد از کودتاه ثور درسال 1358 بدستان نا پاک مذدوران کوردل  به شهادت رسیده است

پسر عمه ام جگرن سلیمان فرزند لوامشر گل آقا خان بت خاکی  افسر کماندو قطعه مهتاب قلعه درسال 1358 به شهادت رسید روحش شاد باد