باقی سمندر

جمعه پنجم می 2006

 پانزدهم ثور 1358

 

 حکمت یاربه بن لادن تسلیم شد !

 

"              حكمتيار يريد القتال تحت قيادة بن لادن

  خبر تسلیم  شدن گلبدین حکمتیار به بن لادن و الظواهری  بسیاررکوتاه بود. مجموعه سخنرانی تسلیم طلبانه حکمتیار  فقط  سه دقیقه و پنج ثانیه بود که  نخستین بارتوسط تلویزیون الجزیره پخش گردید .

شما میتوانید صدای تسلیم طلبانه حکمت یار را در    www.aljazeera.net/News/aspx

باگوش های خود بشنوید. متن عربی و انگلیسی خبر الجزیره را در پایان   همین صفحه و یا برگ نگاه نمائید .1و 2

 تا امروز همچو اعترافی از جانب گلبدین حکمتیار وجود نداشت . تما م عملکردهای بخش های معین حزب اسلامی را میتوان بطور جداگانه ارزیابی نمود . در خبری  که تلویزیون الجزیره پخش نمود ،

حکمتیار گفت که :

" ما از تما م مجاهدین عرب بویژه اسامه بن لادن و ایمان الظواهری و دیگر رهبران که در جهاد مقدس مارا برضد روسها حمایت نمودند ، سپاسگذاری مینمائیم.... .از چهار سال و شش ماه  به اینسو نیروهای صلیبی کشورمارا اشغال نموده اند................"

حکمتیار امیدواراست تا در" جهادی "که بن لادن و الظواهری در پیش گرفته اند ، شرکت نموده و زیر بیرق و رهبری آ نها و در کنار آنها بجنگد.

نخست بایست حکمتیار از خود بپرسد که چه خط مشی در افغانستان از جانب رهبران احزاب اسلامی ارائه گردیده و عملی شد که افغانستان به این حال گرفتار شد ؟

چه کسانی سالها پیش از امروز به نیابت ناتو ، متحدین ورهبران شان در افغانستان کوشیدند تا افغانستان به میدان جنگ ناتو و پاکت وارشا تبدیل شد و نیروهای نیابتی این جنگ نیابتی را به پیش بردند و خون ملیونها هموطنم را قربان اربابان زر و زور نمودند.

در گذشته های  نه چندان بسیار دور سفیرایالات متحده امریکا  " تیودورل ایلینت جونیتر " در مقدمه کتاب سقوط افغانستان نوشته بودکه :

" افغانهائیکه مصروف جنگ استقلال اند برای ما می جنگند، اگر آنها ناکام شوند ، شوروی ها یک گام بسوی آبهای گرم و منابع نفت نزدیک میشوند . جائی که از مدتها قبل آنها و پیش از آنها تزار ها به آن چشم دوخته بودند " 3

خواننده عزیز !

شما را  دعوت مینمایم تا  قبول زحمت نموده و بامن  چند گام به عقب بروید تا با  یاد  آوری خاطرات گذشته  بتوانیم  در مورد شرایط حال ارزیابی  نسبتا دقیق  تر داشته و براه آینده استوار تر برویم.

   نورستان بعد از قیام دوازدهم میزان 1357 به رهبری قوماندان امین علاقه دار نورستانی آزاد شد.من در سال   1979  میلادی و1358 وخورشیدی عضو هیئات تحریریه جریده " صدای نورستان "  با جمعیت الله  که تازه از فاکولته اقتصاد برگشته بود ،بودم و به قلم عبد الروف صافی قوماندان قیام غند کوهی اسمار در صدای نورستان مطالبی منتشر نمودیم و من هم در آن جریده مطالبی نوشته بودم و درمورد برخوردهای حزب اسلامی زیاد نوشته ام که اینک باعث درد سر شما نمیشوم . در همان سال انجنیر توریالی از قندهار آمده و در نورستان میرزمید و در هما ن جا در نورستان به اثر توطئه ای به شهادت رسید.

انجنیر توریالی در روز 29 جوزای 1352 در صحن پوهنتون کابل با عده ای زیادی زخمی شده و در همان جا سیدال سخندان هم که سخنران جریان شعله جاوید بود ، به شهادت رسیده بود.  حکمت یار در قتل سیدال سخندان و زخمی ساختن دیگران سهم زیاد تر داشت.  انجنیر توریالی - حکمت یار را خوبتر از همه میشناخت.

من  تاسال 1356 در  آلمان غرب زنده گی میکردم و در زمستان 1356  با دوست و یار عزیز و زنده یاد وارجمندم رحیم جان بسوی کابل رفتم.  من بعد از کودتای هفت ثور 1357 در کابل رسیدم و در اوائل جوزای 1357 چند بار در فاکولته اقتصاد به نزد استادان ای مانند سید آغا بلخی شهید و عده ای دیگری از استاد ان به خاطر احوال پرسی  میرفتم . در همان جا نخستین بار با جمعیت الله  که محصل فاکولته بود، آشنا شد ه بودم ،  تا که خودم ناگزیر شده و از کابل فرار نمود م بعدا  به مثابه عضو هیئات تحریریه صدای نورستان  افتخار یافتم.

از همان زمان  از کارکردهای حکمت یار و آی اس آی بسیار شنیدم و ضربه های ناگواری را یکی پشت دیگر خوردیم. تصفیه جبهات به وسیله آی اس آی و حزب اسلامی شروع شد. تبلیغی های قاضی حسین احمد در همه جا سرازیر شدند. نام های مفتی محمود و مودودی را همان سال شنیدم و به خواندن مطالب شان شروع کردم. خصومت به نام ملت و منافع ملی یکی ازدستاوردهای ایست که در همان زمان در بین جوانان   توسط تبلیغی های  قاضی حسین احمد رواج  یافت.

غند کوهی اسمار که به رهبری قوماندان عبدالرووف صافی بزرگترین ضربه را به حفیظ الله امین زده بود و مردم  دیگر تحمل دیدن جنایات مانند قتل عام کراله توسط باند حفیظ الله امین و شرکا را نداشتند ،برضد دولت کودتای هفت ثور قیام نموده بود و غند اسمار  یک غند مستقل کوهی گردید و خطری بزرگ به باند حفیظ الله امین وشرکا محسوب می شد.. قوماندان همان غند توسط آی اُ س آی و حکمت یار در شب تار مورد حمله قرارگرفت و کارت های عضویت را حکمت یار بزور برچه و تفنگ بالای عساکر امضا کرد. عساکر تیت و پرک و پاشان  شدند و غند کوهی  اسمار از هم پاشید.

گزارش مفصل غند کوهی اسمار  در مجله بسیار وزین و مصور بنام سروش همان وقت در ایران  منتشر شدکه از قیام غند کوهی اسمار زیر رهبری عبد الرووف صافی مطالبی مستندی را منتشر ساخت و من  شاهد توطئه آِ ی– آُ س آِ برضد غند کوهی اسمار بودم و شناخت ای از کشمیر خان و جلیل الرحمن و روابط شان با حکمتیار و آِ ی -  اس – آی  در جریا ن جنایت شان در غند کوهی  اسمار پیدا نمودم و هستند انسانهائی که شاهد یورش آی – آُ س – آی بالای عبد الرووف صافی و تمام افراد مسلح غند کوهی اسمار بودند. امیدوارم که جوانان دلاور افغانستان  مجله سروش سال 1979 را در ایران پیدا نموده و با نشر مجدد آن اسنادی را به اختیار خلق الله قرار دهند.

میدانیم که قوماندان نورستان علاقه دار  امین  نورستانی را چگونه آی اس آی  در زمان طالبان کشتند تا راه را بسوی دره پنجشیر باز نمایند و جمعیت الله را که همکارم در جریده نورستان بود ، نیز بعد از فتوای قتل وی توسط مولوی تره خیل که استاد گلبدین حکمتیار است ،  ترور کردند. همانطوریکه جنرال حکیم کتوازی را به شهادت رسانیدند. همانطوریکه دکتور بها الدین مجروح و عبدالرحیم چینزائی و پیشتر از آن جنت خان غروال را ترور نموده  و صد ها جوان را نامراد ساخته بودند.

 من در اوائل سال 1980 عضو هیات تحریریه جریده آزادی بودم و در آنجا در مورد  امیران و برنامه ها و کار روائی های  حزب اسلامی و شرکا و نقد برنامه آن همان سال 1980 زیاد نوشتم.

 گلبدین حکمتیار که با تمام قوت زیر رهبری سازمان جاسوسی نظامی پاکستان و متحدین و رهبران بین المللی اش کار میکرد و از همان سال 1974 و بعد از کودتای 26 سرطان 1352 روابط  اش با  سازمان جاسوسی نظامی  پاکستان محکمتر شده بود ، امروز به طور آشکار یکبار دیگر زیر رهبری بن لادن و الظواهری به کشت وکشتار در افغانستان ادامه میدهد.

من نمیخواهم توجه شما  خواننده ها ی ارجمند  را در اینجا به اسناد سی و دو ساله  گلبدین حکمتیار و کار روائی های حکمت یار جلب نمایم و یا شما را درد سر داده و به لیسه حربی مهتاب قلعه ببرم و یا روابط  وی  رابا آصف شور وکودتای تنی   بیا ن دارم و یا از روابط  وی در اما م صاحب و قندوز با نظام الدین تهذیب  یاد آور شوم و یا از روابط  اش با  مجددی – سلیمان لایق از پلخمری در سال های چهل تا روابط به بغداد و لیبیا در زمان سلطه شوروی در افغانستان ، سخن گویم ویا شمارا به خواندن نوشته سلیمان لایق بنام " آغازبی فرجام " درد سر بدهم و یا از توطئه در 1974 در پنجشیر سخن برانم و یاد آور شوم که چه تعداد جوانان مبارز اسلامی را حکمتیار به کشتارگاه روان کردو اینکه دراندراب چه کردو در  تخار چه کرد و سرانجام در سال1992 از  ماه ثور 1358  به بعد در کابل چه کرد.

 یاد آوری مختصر و موجز بخاطر فراموش کردن و یا بفراموشی سپردن حوادث و فجایع ای دردناک و خون آلود  ی نیست که خود گلبدین حکمتیار پاسخ گوی آنهاست همانطوریکه در ساحه پوهنتون و یا دانشگاه کابل بروز 29 جوزای سال 1352 مسئولیت قتل یک محصل بنام سیدال سخندان بدوش گلبدین حکمت یار  است و خوشبختانه که شاهدان عینی همان حادثه هنوز زنده اند ، به همان ترتیب شهر کابل و مردم شهر کابل و گورستان ها و خرابه های شهر کابل شاهد جنایات متعدد حزب اسلامی حکمتیار وشرکا میباشد. هنوز صدای وی بگوشم است که برای کشتار مردم کابل روز یکشنبه را انتخاب نموده  و قاضی حسین احمد هم در کنارش بود.

اینک گلبدین حکمتیار از نگاه سیاسی و نظامی آنچنان سرگردان شده که زیر رهبری بن لادن به جنایت در افغانستان ادامه میدهد.

من از آغاز آمدن  اسامه بن لادن و شیخ عزام چیزی نمینویسم. من نمینویسم که چگونه آنوقت که توطئه حزب اسلامی در تخار محکوم شدو شیخ عزام و کودکان اش را حزب اسلامی و آی آس آی بعد از حوادث تخار در پاکستان ترور کردند .

تمام کار روائی هاو جنایات بن لادن و طا لبان را مردم افغانستان با گوشت وپوست خود میدانند و مردم دیدند که چگونه قدم به قد م از سپین بولدک تا سروبی راه را نیروهای حزب اسلامی برای طالبان باز کرد و نقش بن لادن و انفجار مجسمه های بامیان را کی میتواند فرامو.ش نماید ؟

ممکن اسامه بن لادن قتل استادش شیخ عزام و کودکانش را بدست ااعضای حزب اسلامی حکمتیار نادیده بگیرد ولی تا جائیکه من از اعراب و یمنی ها شناخت دارم ،  آنها انتقام جو تر اند.

با استناد و بهانه بن لادن و انفجار ساختمان دوگانه نیویارک بود که ایالات متحده امریکا  به تشکیل جبهه ضد تروریسم دست یازید والی پیشتر از ان که تلاش ها در راهی روان بود که گلبدین حکمتیار ریاد تر از دیگران خبر است .

مگر در روز دهم سپتامبر یک روز بعد از شهادت احمد شاه مسعود و یک روز پیش از انفجار در نیویارک میان رهبری سی آی ای و آی اس آی در نیویارک جلسه ای دایر نشده بود ؟

 علاقمندان که میخواهند آزادنه بیاندیشند به کتاب     Bush at war  نگاه نمایند.

مگر  پیش از حادثه یازدهم سپتامبر  اعضای حزب اسلامی حکمتیار تلاش نداشتند تا بوسیله متحدین بین المللی شان کنفرانس ایرا در جزیره ترکی – یونانی  به سمت منافع معین در منطقه سوق بدهند و

مگر آنوقت ها حکمت یار در تهران نبود و با عده ای از نزدیک ندیده بود ؟

با یاد آوری این مطالب میخواهم به گلبدین حکمت یار و یارانش با صراحت بگویم که :

 

من به دقت و هزار در صد میدانم که از آمدن حکمت یار در افغانستان و سر و صدا های امان الله در شیندند ( سبزوار ) و فشار های بالای هرات و سرانجام کشته شدن میرویس شهید بروز نوروز و کشته شدن امان الله در حادثه "ترافیکی " بسیاری از کسانی که در سطح ملی و بین المللی در افغانستان نظر داشتند و دارند ، بهتر از من خبر داشتند و دارند. در سناریوی موجود افغانستان، بودن حکمت یار و بن لادن و الظواهری امریست حتمی و الی " جنگ فرهنگ ها " و نوشته های هانتینگن  دود هوا میشود و تلاش برای انرژی فوصیلی و منا بع سرشار منطقه زیر نام " جنگ صلیبی " و اهداف جیو پولیتیک و جیو استراتنیژیک  واشنگتون ، پنتاگون و نیویارک  به پیش برده نمیشود. اگر امروز حکمت یار رسما به بن لادن و الظواهری تسلیم میشود ، برای من جای تعجب نیست . این نیرنگ دیگریست. ببینیم که بن لادن و الظواهری و طالبان در افغانستان چه میکنند و حکمتیار در کجا قرار میگیرد.

 شمارا به خواندن اخبار مستند دعوت مینمایم و قضاوت را به خواننده ها  میگذارم.

 "یک مسجد ویک مکتب را درولایت لوگر آتش زدند

دشمنان علم و معرفت و دین مبین اسلام دیشب یک مسجد و یک مکتب ابتدائیه را ، در قریه قول جلال ولسوالی خروار ولایت لوگر به اتش کشیدند .

مسوول دفتر مطبوعاتی وزارت داخله گفت : با انتشار شعله های اتش ، مسجد مذکور همراه با کتب، نسخ قران مجید ووسایل مکتب طعمه حریق شده و از بین رفته است .

منبع افزود: در مکتب یاد شده یکصدو پنجاه شاگرد مصروف اموزش بود  " 4

 "قیمت سر کارمندان معارف  درشرق افغانستان  تعیین گردید

درولسوالی دولت شاه  ولایت لغمان  شبنامهء پخش شده که درآن کارمندان  دولت بخصوص کسانی که در بخش   معارف کار میکنند تهدید به مرگ شده  اند. اصیل الدین  هوتک رئیس معارف ولایت لغمان   ضمن تائید   خبرمذکور در اینمورد  به رادی واشنا گفته  است که در  ولایت لغمان در ولسوالی دولت شاه یک  شبنامه ازطریق عناصر  ضد اسلام  و ضد دولت جمهوری اسلامی افغانستان  به نشر  رسیده بود  به قسمیکه  قیمت بالای  سر هر معلوم  وسرمعلم  ومدیر تعیین کرده  بود که باید  کشته شوند.

انجنیر ضرار احمد مقبل  وزیر امور داخله  افغانستان درمورد این تهدید  ها گفت:" هدایت ووظایف مشخص  به پولیس داده شده، در تدارک این هستیم  که امکانات   عاجلتر  در اختیار پولیس  قرار بدهیم تا واقعاً  بتوانند مصدر  خدمت شوند ودر حفظ  ونگهداری  مکاتب، امنیت  مردم تلاش وتوجه کنند." 5

 

 

 

 انفجار یک موتر انباشته از مواد انفجاری در کابل

انفجار یک موتر انباشته از مواد انفجاری در حومۀ شهر کابل منجر به مرگ خود فرد حمله کننده و یک نفر ملکی گردید.

این حادثه حوالی ساعت هشت وسی دقیقه صبح روز سه شنبه در نزدیک ده سبز درشمال شرق شهر کابل رخ داد.یوسف ستانیزی؛ سخنگوی وزارت داخله در یک گفت و گوی ویژه به صبح بخیر افغانستان گفت که راننده این موتر که به گمانه، حمله کنندۀ انتحاری بوده می خواست موتر حامل مواد انفجاری را درون شهر کند که درمسیر راه انفجار کرده است.

اگر این انفجار، یک انفجار انتحاری خوانده شود، هفته جاری به حیث هفتۀ خطرناک چنین حملاتی پنداشته می شود.

روز دوشنبه در قندهار و برخی از نقاط دیگر کشور نیز حملات هم سانی روی داده بود.6 17:20/02:05:2006 "

 

توقیف دو موتر مسلح در کابل

مسوولان ریاست ضد تروریزم وزارت داخله از توقیف دو موتر حامل سلاح درکابل خبر دادند.مسوول بخش مطبوعاتی این ریاست به خبرنگار ما گفت که براساس گزارش هایی که از پیش دریافت کرده بودند، یک موتر نوع لاری را که حامل سی وچهار میل کلاشنکوف، دومیل پیکا، پنجاه و پنج صندوق مرمی کلاشنکوف و پنجاه و پنج شاجور کلاشنکوف بود، در ولسوالی ده سبز ولایت کابل متوقف کرده اند.

وی گفت که این موتر رهسپار ولایت ننگرهار بود که همراه با راننده آن بازداشت گردید.

این مسوول مطبوعاتی همچنان از بازداشت یک موتر نوع کرولا در مربوطات شهر که هشت میل کلاشنکوف درآن انتقال داده می شد نیز خبر داد. 7

 16:50/02:05

 

افراد ناشناس یک مکتب را در لوگر به آتش کشیدند

مسوولان وزارت داخله می گویند که افراد ناشناس دوشنبه شب در ولایت لوگر یک مسجد را که از آن به حیث مکتب استفاده می شد آتش زده اند.

به گفته یوسف استانیزی؛ سخنگوی وزارت داخله این مسجد در ولسوالی خروار درقریه پل جلال حریق شده که طی این حادثه چند جلد قرآن عظیم الشان نیز سوخته است.شب دوشنبه یک مکتب دخترانه در لغمان نیز ازسوی افراد ناشناس سوختانده شده بود.

چندی پیش یک مسجد در ولایت کنر که به حیث مکتب از آن استفاده می گردید نیز مورد حمله راکتی قرار گرفت که منجر به قتل شش طفل دانش آموز شد. 8

 16:20/02:05:2006

معاون ریاست محکمه ولایت فراه به قتل رسید

مولوی شیخ احمد یکتن از علمای جید و معاون ریاست محکمه ولایت فراه شب گذشته از سوی افراد ناشناس به قتل رسید.

مل پاسوال سید آقا ثاقب قوماندان امنیه ولایت فراه گفت:

مولوی شیخ احمد شب گذشته بعد از ادای نماز شام هنگام برگشت به منزل اش از سوی دوتن از موتر سایکل سوار هدف مرمی قرار گرفته  و کشته شد.

به گفته وی به ارتباط قضیه کسی دستگیر نگردیده ولی پولیس در جستجوی قاتلین میباشد. 9.

"وقوع یک انفجاردرولایت ننگرهار

انفجاری حوالی  ساعت نه وسی دقیقه صبح امروز در مقر ولایت ننگرهار رخ داد،مگر تلفاتی نداشت.

   مسوول دفتر مطبوعاتی وزارت امور داخله این خبر را تائید نمود.

انفجار در داخل یک موتر جیب روسی رخ داد این موتر مربوط به یکتن از مامورین ولایت ننگرهار بود که در محل پارک وسایط  ولایت  ننگرهار انفجار نمود. موتر تخریب گردید مگر به کسی دیگری آسیب وارد نشده است.

تحقیق از مالک موتر آغاز شده تا معلوم گردد که این مواد انفجاریه در کجا و چگونه در داخل موتر تعبیه شده بود."10  

"پول فروش مواد مخدر وا سلحه بازارک ارگوی بدخشان ، دراختیار تروریستان قرار میگیرد

  این مطلب درمضمونی تحت عنوانی ،گروهی درارگوی بدخشان انحصار سلاح ثقیله را دردست دارند، در روزنامه فاینشل تایمز بچاپ رسیده است.

دراین مضمون نوشته شده ، که شمامی توانید  درارگوی بدخشان هرنوع اسلحه جدید، البسه وپاکت های هیروئین را درخریطه های پلاستیکی  ودرلابلای پنبه که مارک(555) یعنی بهترین هیروئین افغانستان ، بالای آن نوشته شده ، درمقابل پول بدست آورید.

روزنامه  می نویسد ، شهرک ارگو که بزرگترین مرکز تصفیه وپروسس هیروئین درشمال شرق افغانستان شمرده می شود و چهارده لابراتوار تجزیه وتولید هیروئین درآن وجود دارد، توسط گروهی مربوط به مناطق پرآشوب خط سرحد درنزدیک پاکستان، که طالبان حملات شانرا از انجا درافغانستان راه اندازی می نمایند کنترول می شود.

درمطلب مذکور آمده است،که ولایت بدخشان افغانستان با چین ، پاکستان وتاجکستان هم سرحد است ودراین ولایت سرکهای قیروجود ندارد وتیلفون مبایل درآنجا فعالیت ندارد وپول هنگفتی که از مدرک فروش اسلحه وهیروئین دربازارک ارگوی آن ولایت بدست می آید ، دردسترس تروریستان قرار گرفته وآنها با استفاده ازاین پول درافغانستان فعالیت می نمایند." 11

ارگو در بدخشان یکی از قوی ترین بازارهای فروش تریا ک وهیروئین است و پایگاه گلبدین حکمتیار در رقابت با برهان الدین ربانی بشمار میرود. من با یک دوست ژورنالیست ام سفری در بدخشان برای تحقیق در مورد مواد مخدرو تریاک داشتیم که گزارش آن سفر قبلا  جریده  دی سایت المانی زیر نام"  تریاک برای تمام دنیا "  و کتاب THE NEW GREATE GAME   قبلا   منتشر شده بود. همچنان عکسهای از دهاقین بدخشان در بخش " صدا و عکس " در گفتمان قبلا منتشر شده است . پس می ببینیم که  یکی ازمنابع پولی  حکمت یار و بی حکمتان دیگر در کجا است.

ببینیم که حکمت یار که به بن لادن تسلیم شده است ، این گروه در افغانستان به چه عملکردهائی مباهات می نمایند و چگونه حوادث تیزاب پاشی ها را بخا طرات زنده میسازند.

 " دهها جلد پاسپورت افغانی ازسفارت افغانستان دربروکسل با مهر سفارت به سرقت رفته است

مسوولین پولیس انترپول افغانی تدابیری را اتخاذ کرده اند تا سارقین نتوانند از پاسپورت های سرقت شده افغانی ازسفارت افغانستان دربروکسل پایتخت بلجیم استفاده نماید.

پولیس انترپول بلجیم اخیرا" اطلاع داد که دهها جلد پاسپورت افغانی ازسفارت افغانستان دربروکسل با مهر سفارت به سرقت رفته است.

جنرال علیشاه خان پکتیاوال آمرانترپول افغانی به خبرنگارآژانس باختر گفت، موضوع به پولیس یکصدوهشتاد وچهار کشور جهان اطلاع داده شده وسریال نمبرهای پاسپورت های مفقود شده قید گردیده ، هیچکس درکشور وهیچ میدان هوائی نمیتواند ازاین پاسپورت ها اسفاده کند، حاملین این پاسپورت ها بنام جعلکار ازسوی پولیس انترپول گرفتار خواهند شد." 12

مسئول سفارت در بروکسل کیست و چه علایقی با حزب اسلامی حکمت یار دارد ؟

به این سوال کی جواب خواهد داد ؟

" هلاکت یکتن ازمخالفین مسلح درولایت غزنی

یک تن از دشمنان صلح و آرامش وطن شب گذشته  در مربوطات ولسوالی واغز ولایت غزنی زمانی کشته شد که یک گروپ دشمن بالای یکی از پوسته های امنیتی آنولسوالی حمله نمودند.

مسوول دفتر  مطبوعاتی وزارت داخله گفت: گروپی از افراد دشمن دیشب بالای یک پوسته امنیتی در مربوطات ولسوالی واغز ولایت غزنی حمله نمودند و در نتیجه آتشباری  پولیس  یک نفر آنها کشته شد.

منبع افزود: جسد فرد کشته شده در محل حادثه بجا مانده  پولیس یک میل کلاشینکوف را همراه با چند فیر راکت سرشانه ای از محل بدست آورده است.

وی تاکید نمود در این برخورد برای پولیس  پوسته آسیب نرسیده است." 13

 بیاد داریم که چندی پیش در غزنی قاری بابا را به شهادت رسانیدند و هنوز صدای قاری بابا در جلسه غزنی و هرات به گوشم است . گلبدین حکمتیار در زیر رهبری بن لادن چه ا نجام میدهد ؟

 "دستگیری یازده تن به اتهام آتش زدن به دومکتب درولایت سرپل

قوماندان امنیه ولایت سرپل تائید نمود که پولیس یازده نفر را پس از  هفتادو دو ساعت به اتهام حریق دو مکتب  در آنولایت بازداشت کرده اند.

جنرال محمد نادر فهیمی قوماندان امنیه ولایت سرپل گفت: اخیرا" یک مکتب در ولسوالی صیاد آنولایت و مکتب دیگر در قریه گول تپه که در نزدیکی مرکز ولایت سرپل موقعیت دارد به آتش کشیده شد و خساراتی به هر دو مکتب وارد گردید.

موظفین پولیس ولایت سرپل هفتاد و دو  ساعت بعد از این واقعه یازده نفر را که همه باشنده گان ولایت متذکره اند بازداشت نمود. انها یک شب قبل از واقعه در محل دیده شده و تقاضای  تیل پطرول را برای موتر سایکل های شان نموده بودند، مکاتب نیز ذریعه تیل پطرول به آتش کشیده شده بود.

قوماندان امنیه ولایت سرپل اضافه کرد: تحقیقات ا بتدائی بازداشت شده گان تکمیل گردیده و دوسیه های نسبتی شان اکنون به حارنوالی امنیت ملی محول شده است." 14

ببینیم که  پیشوایان و رهبران اصلی حکمتیار چه مشغولیت های در پاکستان دارند و بعد از سقوط دادن حکومت نظامی جنرال مشرف باز چه بلائیرا بالای افغانستان  خواهند آوردو چه دردی را بازهم مردم پاکستان متحمل خواهد شد؟

"متحده مجلس عمل به سرنگونی دولت پاکستان متعهد است

 متحده مجلس عمل یا اتحاد شش حزبی مذهبی در پاکستان مصمم است تا دولت نظامی پاکستان را قبل از انتخابات عمومی، سرنگون سازد.

  مولانا فضل الرحمن سکرتر جنرال متحده مجلس عمل در یک کنفرانس خبری دیروز در لاهور به خبرنگاران گفت، مشرف از همین اکنون کار تقلب را در انتخابات آغاز نموده است.

وی از پرویز مشرف تقاضا نمود تا قدرت را ترک نموده و اجازه دهد انتخابات مطابق قانون اساسی آنکشور دایر گردد.

قاضی حسین احمد رهبر متحده مجلس عمل نیز در این کنفرانس گفت ، ما با تشریک مساعی  و هماهنگی با سایر احزاب مخالف، به مبارزات خویش برای سرنگونی دولت پاکستان ادامه میدهیم.

اتحادیه  اعاده دموکراسی پاکستان نیز اخیرآ از مشرف تقاضا نمود تا از مقامش استعفا دهد و زمینه یک انتخابات آزاد، عاد لانه و شفاف را در پاکستان فراهم سازد."15

"آرمان ملی:

یک مسجد به آتش کشیده شد

شماری از افراد  ناشناس شب گذشته درولایت لوگر  مسجدی را که بحیث  مکتب ازآن استفاده می گردید، به آتش کشیده اند.

یوسف ستانیزی،  سخنگوی وزارت  داخله دیروز به آژانس  خبری پژواک گفت که این  مسجد حوالی ساعت  یازده  ونیم شب گذشته  درقریه پل جلال ولسوالی  خروار ولایت مذکور، از طرف  افراد مسلح  ناشناس حریق گردیده است.

ستانیزی افزود که دراین واقعه  برعلاوهء مسجد شریف ، چند  جلد قرآن  کریم، اسناد مکتب  ویک مقدار قرطاسیه  نیز طعمهء  آتش گردیده است.

ستانیزی افزود که دراین  واقعه برعلاوهء مسجد شریف، چند جلد قرآن کریم، اسناد مکتب ویک مقدار  قرطاسیه نیز طعمهء آتش گردیده است.

منبع عاملین  واقعه را دشمنان کشور  دانست وگفت که پولیس تحقیقات رااغاز نموده است.

چندی قبل یک  باب مسجد درولایت کنر که  ازآن بحیث مکتب استفاده  می شد، مورد اصابت راکت قرار گرفت که درنتیجهء آن شش طفل به قتل رسیده بود." 16

 "کشته شدن  چهار  عسکر اردوی ملی درشرق افغانستان

چهار عسکر اردوی ملی زمانی در  منطقه دیوه گل ولسوالی حوکی  ولایت شرقی  کنر کشته شدند که مصروف گزمه  امنیتی بودند.

اسد الله وفا والی  ولایت کنر به  هندوکش گفت که حمله  با ماین ریموت کنترول حوالی ساعت  12 ظهر  روز سه شنبه   5  ثور بالای عساکر   اردوی ملی  صورت گرفت که برعلاوه  کشته شدن چهار عسکر، دو زخمی  نیزبجا گذاشت.

ولسوالی حوکی  در حدود چهل  کیلو متری  درجنوب اسد آباد  مرکز  ولایت کنر موقعیت  دارد که به گفته  والی کنر، منطقه درمحاصره  عساکر اردوی  ملی جهت جستجو  عاملان  حمله قرار دارد؛  اما تا هنوز کسی بازداشت نشده است.

حمله بالای  عساکر اردوی  ملی به فاصله  چند روز  بعد از یک  تهاجم  بی سابقه وسنگین  نیروهای  ائتلاف  به رهبری امریکا  واردوی ملی ، موسوم  به شیرکوهستان صورت میگیرد.

ولایت کنر  که سرحد   مشترک نسبتاً   طولانی با کشور  پاکستان   دارد، یکی از  اهداف حملات  چریکی  فراریان طالب  راکه ازمرز  پاکستان   وارد این منطقه میشوند  قرار میدهد.

حدود دو ماه  قبل، هشت  عسکر اردوی   ملی دردو حمله جداگانه  درکنر کشته شدند و 10  زخمی برجای گذاشتند.

 هرچند نیروهای ائتلاف   ووزارت دفاع   افغانستان   تهاجم شیرکوهستان  را که به هدف جستجو وسرکوب  فراریان طالب  سازماندهی  شده بود،  موفق میدانند؛ اما ظاهراً   این تهاجم  دستاورد های در پی نداشته است .

درجریان این تهاجم  دست کم هفت  غیر نظامی   دردره پیچ   به اثر بمباردمان سنگین هواپیما های جنگی امریکا  کشته شدند،  هرچند از کشته  شدن شش فراری طالب نیز گزارش داده شده بود." 17

 

 

 

سوقصد به جان والی ننگرهار

انفجاری یک بم، صبح روز چهارشنبه عمارت ولایت ننگرهار را تکان داد.

به گزارش خبر نگار ما از حوزه شرق افغانستان، این مواد انفجاری در یک موتر نوع جیپ که مربوط به مشاور والی ننگرهار است، جابجا شده بود.

کسی در این حادثه کشته و یا زخمی نشده ، اما پنجره ها و شیشه های عمارت ولایت شکسته و موتر والی ننگرهار خساره مند شده است. سه تن از کارمندان ولایت به اتهام این حادثه بازداشت شده اند .

گفته میشود که این حادثه تلاشی برای ترورگل آقاشیرزی والی ننگرهار بوده است.آقای شیر زوی، دشمنان افغانستان را متهم به این حادثه کرده است.

روز گذشته نیز انفجار یک بم در ولسوالی چپرهار این ولایت، خساراتی از خود بجا گذاشت. 18

18. 17:30/03:05:2006

 

معاون محکمه ولایت فراه کشته شد

قاضی شیخ احمد معاون محکمه ولایت فراه کشته شد.

خبرنگار ما از قول سید آقا ثاقب قومندان امنیه ولایت فراه گزارش داد: قاضی شیخ محمد، شب چهار شنبه زمانیکه از سوی مسجد به سوی منزلش در حرکت بود هدف تیر اندازی دو مرد مسلح ناشناس موترسیکل سوار قرار گرفت و جان سپرد.انگیزه این قتل تا حال روشن نیست، اما تحقیقات آغاز گردیده است.

مقامات ولایت فراه دشمنان افغانستان را متهم به این قتل کرده اند. 19

 .17:20/03:05:2006

 

 

 

اخبار 13 حوت 1384 برابر به پنجم مارچ 2006

( منبع اخبار  باختر آژانس )`                                            

 

کشف دوراکت آماده پرتاب دربدخشان

از یک حمله راکتی بالای قرار گاه  تیم باز سازی ولایتی بدخشان جلو گیری  شد.

  دوراکت نوع بی ام  روز گذشته  در بلندی های مشرف به قرار گاه تیم بازسازی  ولایتی بدخشان جابجا گردیدو اماده پرتاب بالای قرارگاه تیم متذکره بود که به همکاری مردم محل  کشف و از پرتاب ان جلو گیری شد.  عاملین شناسایی نشده اند

قتل ولسوال سنگین ولایت هلمند 

ولسوال ولسوالی سنگین ولایت هلمند شام دیروز توسط دشمنان وطن ومردم به قتل رسید.

میراجان ولسوال ولسوالی سنگین شام دیروزهنگامیکه بطرف منزلش دربازار موسی قلعه روان بود مورد حمله دشمن قرارگرفت.

عبدالرحمن قوماندان امنیه ولسوالی سنگین گفته است ،که دونفرموترسایکل سوارمسلح، ولسوال متذکره را هدف اسلحه شان قرار داده وبه قتل رسانیده اند.

همچنان صبح دیروز دربرخورد که میان پولیس ودشمن درمربوطات ولسوالی سنگین صورت گرفت هشت نفردشمن هلاک وپنج نفردیگرآنها به اسارت قوای امنیتی درآمده بودند.

 کشته شدن یک مسوول امنیتی با چهارتن دیگردرهلمند

محمد اکبر بارک یکتن از مسوولین امنیتی ولسوالی ناوه  ولایت هلمند با یکنفر همراه و سه نفر پولیس  حوالی ظهر امروز به اثر انفجار ماین در منطقه لوی کلی آنولسوالی به قتل رسید.

 سمونوال اسد الله شیرزاد امر امنیت ولایت هلمند با تائید این خبر   گفت:

دشمنان  مردم افغانستان یک حلقه ماین  ضد پرسونل را در مسیر سرک جابجا نموده بودند که حین  عبور موتر حامل محمد اکبر  بارک انفجار نمود. وی و چهار نفر دیگر راکشت ."  20

 خوشبینان و اعضای حزب اسلامی و یاران وفادار گلبدین حکمتیار !

از خود بپرسید که افغانستان به خاک وخون برابر شده را تاچه حد و تا چه زمان رنج وجور می دهید؟

آیا با عملکردهایی که من در بالا یاد کردم شما زمینه ساز تداوم قوای ناتو و ایالات متحده امریکا برای پنجاه سال دیگر در افغانستان و منطقه نیستید ؟

در پنجاه سالی که نه باقی سمندرزنده خواهد بود و نه گلبدین حکمتیار، اما نسل های بعدی داوری خواهندکردکه زیر نام مخالفت به ناتو چه گروها و افراد و دسته ها عمدا زمینه قانونی و عملی برای ناتو مساعد ساختند و بازهم در همان راستا کار و فعالیت مینمایند.

 

  5  ثور1385  --  25  -  اپریل 2006  باختر  آژانس 

 

 

 

 

 "مردم افغانستان هرگز فریب اشخاصی چون مولانا فضل الرحمن و امثال او را نمیخورند.

مولانا فضل الرحمن یکتن از سناتوران پاکستان خواسته است با اظهارات سبکسرانه باردیگر روابط شکنند سیاسی میان افغانستان و پاکستان را شکننده تر سازد.

 

 

ا و در یک کنفرانس که زیر نام حمایت از حقوق مردم فلسطین در تهران تدویر یافته بود حمایتش را از شورشیان یاغی در افغانستان اعلام کرده و افغانستان را کشور اشغال شده وانمود کرده است. شش تن از سناتوران افغانستان به رسم احتجاج از مجلس خارج شددند.

مولانا با این اظهارات مضحک ، میخواهد به ریش خود بخندد، زیرا به باور اکثریت مطلق مردم افغانستان، مولانا از جمله چهره های افراطی مذهبی میباشد که در توسعه ای اندیشه ای طالبانی، قتل ، ویرانی و کشتار مردم بیگناه کشوردر دوران بحران سهیم بوده است." 21

 ببینیم که یک تن از  پیشوایان  گلبدین حکمتیار در مورد پاکستان چه نظر دارد وهنگامیکه این حلقه های زنجیر بهم همه جانبه بپیوندند ،  وضع افغانستان ومنطقه چگونه خواهد شد ؟

درخواست القاعده برای جنگ علیه رژیم پاکستان 

 ایمن الظواهری فرد شماره دوم سازمان القاعده از مردم و قوای مسلح پاکستان خواسته است تا علیه رژیم پرویز مشرف رئیس جمهور انکشور بجنگند .

وی این تقاضا را دریک پیام ویدیوئی که امروز صبح نشر شد ، طرح نموده است .

طی یک هفته این سومین پیام الظواهری است که انتشار می یابد .

الظواهری دراین پیام گفته است که از مردم پاکستان میخواهد برای برکناری به گفته او این خائین از قدرت ، کار نمایند.

دراین پیام که در یک سایت جهادی نشر شده الظواهری افزود : من از هر افسر و عسکر اردوی پاکستان میخواهم تا از دساتیر قوماندانان شان برای کشتن مسلمانان در پاکستان و افغانستان اطاعت نه نمایند.

الظواهری گفت : زمانیکه انقلاب مردمی شعله ورگردد ،مشرف ترجیح میدهد تا به خارج ، جائیکه او دران حساب های بانکی دارد ، فرار نماید .

برطبق ویدیو تیپ نشر شده این پیام یعنی پیام به مردم پاکستان پس از سومین سالگرد سقوط مورخ نهم ماه اپریل سال 2003 میلادی صدام حسین رهبر سابق عراق ثبت شده است .

 مشرف ، متحد کلیدی در جنگ تحت قیادت امریکا علیه تروریزم ، ماه گذشته به شورشیان خارجی اخطار داده بود تا منطقه قبایلی را ترک نمایند یا کشته میشوند .

الظواهری افزود : سه سال بعد از تاخت و تاز عراق توسط جنگجویان صلیبی امریکا و بریتانیا و متحدین فقط زیانها ، مصایب و بدبختی های ان در پاکستان دیده میشود .

الظواهری افزود: القاعده در عراق به تنهائی هشت صد عمل انتحاری را درسه سال گذشته انجام داده است . 22 

اگر گپ های جنرال میرزا اسلم بیگ را چند بار به دقت بخوانیم ، درخواهیم یافت که  بالای گلبدین حکمتیار چه نقشی را اجرا مینمایند . شما را به خواندن اظهارات اسلم بیگ دعوت مینمایم .

"اظهارات یک جنرال پاکستان درباره وضع بلوچستان

 جنرال متقاعد میرزا اسلم بیگ  لوی درستیز سابق اردوی پاکستان ورئیس حزب، عوامی قیادت گفته است که  ایالات متحده امریکا و هندوستان در صدد بلو چستان بزرگری اند تا ایران را محاصره نموده و پاکستان را منزوی سازند.

وی افزود: در بلوچستان اوضاع مانند سال  1970 میلادی به چشم میخورد.

وی که دیروز در پروگرام ( نقطه نظر)  کلوب مطبوعات شهر حیدر آباد پاکستان سخن میگفت افزود:  بنابر اشتباهات حکمروایان سابق پاکستان  مردم بلوچستان از محرومیت رنج میبرند .

وی گفت ، شیوه  یا میتود اعتراض مردم بلوچ از دیگر پاکستانی ها کاملا" متفاوت است بنآ آنها به گرفتن  تفنگ  ها، و رفتن به کوه ها عقیده دارند.

میرزا افزود: اولین تلاش برای سرکوب آنان توسط  ایوب خان ، بعدآ  شاغلی بوتو  صورت  گرفت و اکنون این اشتباه توسط جنرال مشرف تکرار میشود.

وی افزود:  علت بزرگ شورش بلوچها، فقدان یا نبودن دموکراسی در کشور است.

وی گفت: روی دیوار به خط کلان نوشته شده بود که حکومت  مجبور به  رفتن  خواهد بود و میرزا به طور کنایه از دادن اشاره واضح  جورج دبلیو بوش  رئیس جمهور امریکا در باره  برگزاری انتخابات و اعاده یک بخش دموکراتیک در کشور، تشکر کرد.

وی گفت: امریکا تصمیم گرفته بود هنگامیکه  مفیدیت یا  سود مندی حکومت مشرف دوام نکند، آنرا برکنار خواهد کرد.

میرزا اسلم بیگ  گفت! مشرف در  آستانه تاریخ  ایستاده است و اردوی پاکستان  یگانه  قوه ئی است که تدویر انتخابات عادلانه ، آزاد، بی طرف و شفاف را تضمین خواهد کرد.

وی از جنرال مشرف خواست تا زمانیکه در یونیفورم است انتخابات آزاد را دایر نماید و بعد از آن قدرت را به نماینده گان منتخب واگذار نماید. "23

دومظنون تروریست درکابل دستگیرگردیدند

 دونفر به اتهام انجام فعالیت های تروریستی بازداشت شده اند.

یک مسوول ریاست عمومی امنیت ملی گفت، شمس الدین وصانع باشنده گان قلعه بختیارولسوالی ده سبز ولایت کابل به اتهام خریداری مواد انفجاریه وریموت کنترول اخیرا" ازساحه چمن حضوری بازداشت شده اند.

آنها اعتراف کرده اند که این مواد را به دستوریک باشنده دیگرولسوالی ده سبز خریداری وقصد داشتند ازآن غرض کشتن یک دکاندار بازارتره خیل استفاده نمایند که دستگیرشدند

 نهم ثور     1358--   نهم اپریل 2006  باختر آژانس کابل 24

حدودچارده هزار و پنجصد نفرطی سال گذشته قربانی حملات تروریستی شده اند

گزارش سالانه وزارت امور خارجه امریکا در مورد دهشت افگنی یک افزایش قابل ملاحظه را نسبت به سال گذشته در تلفات ناشی از فعالیت ها و حملات تروریستی در جهان نشان میدهد .

 هنلی کربتن هماهنگ کننده خاص مبارزه با دهشت افگنی در وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا به خبرنگاران گفت : با وجودی که کنترول عملیاتی شبکه تروریستی القاعده از سال 2001 به بعد که از پناه گان امن شان از افغانستان رانده شده اند ضعیف گردیده ، این شبکه به حیث یک تهدید برجسته به امنیت جهانی باقی مانده است.

وی گفت : با ازبین رفتن پایگاه های القاعده در افغانستان کاهش پناه گاه های امن ان در سرحدات بین افغانستان و پاکستان و فشار جهانی در راستای محدود ساختن تحرک این شبکه انها را مایوس ساخته است.

 وی اضافه نمود ، گروه های دهشت افگن بیشتر از هروقت دیگر از تکنالوژی عصری بخصوص شبکه جهانی کمپیوتری انترنت برای بهبود ارتباطات جهانی ، جمع اوری اطلاعات استخباراتی و بلند بردن توانایی های عملیاتی شان استفاده مینمایند.

موصوف تعداد انانی را که درسال گذشته در سراسر جهان قربانی اعمال تروریستی شده اند، حدودچارده هزار و پنجصد نفر ذکرکرد که پنجاه وشش امریکایی نیز شامل انهاست دربین این قربانیان یکهزار اطفال و یکصدژورنالیست نیز میباشد .

درگزارش سالانه وزارت امورخارجه ایالات متحده امریکا در مورد دهشت افگنی امده است که امن ترین پناهگاه ها برای دهشت افگنان را اطراف سرحدات بین کشورها و درمناطقی تشکیل میدهد که حکومات دران موثریت ندارند سرحدات افغانستان یکی از انجمله است ."25 

بفرمائید ببینید که اسلحه ومهمات شما بالای اولاد مملکت چه بلائی را نازل میکند؟

"هلاکت دوطفل ازاثر انفجارمرمی توپ درغزنی

انفجار یک مرمی توپ در ولسوالی خوگیانی ولایت غزنی جان دو طفل را گرفت .

حادثه در زاره کلا ولسوالی خوگیانی زمانی رخ داد که چهارطفل قصدداشتند خول یک مرمی توپ را جدا سازند مرمی توپ انفجار نمود دوتن انها را کشت و دو نفر دیگر شان را زخمی ساخت .

موجودیت مهمات و مواد منفجرناشده در نقاط مختلف کشور معمولا" باعث چنین واقعات میشود.

چندی قبل در نزدیکی میدان هوایی شهر جلال اباد شش طفل شکار چنین حادثه یی شدند."

26 

 10  saur 1385-------------   30  april 2006     bakhrar  news 

جسد انجنیرهندی اختطاف شده درکنارسرک زابل- غزنی یافت شد

 دشمنان  افغانستان روز جمعه هشت ثور یک انجنیر هندی را که برا ی یک شرکت تیلفون موبائیل کار میکرد، در شاهراه  زابل گروگان گرفته و بعدآ به قتل رساندند که جسدش در کنار سرک  زابل- غزنی یافت شد."

 

 

"انجینر هندی ، که طور قرار داد ی در کمپنی  روشن  کار می نمود  ،  در منطقه اروند ولسوالی شهر صفا ولایت زابل  توسط طالبان  اختطاف  شد

شخصی که خود را  به رسانه های خبری  سخنگوی  طالبان  معرفی  نموده ، دیروز  گفت  ، که  اگر تا  24 ساعت  همه اتباع  هندی  از افغانستان  خارج نشوند ، انجینر  مذکور را  بقتل  میرسانند .

  / سوریاناراین /  متاهل  و دارای  سه  طفل  بوده و انها از اختطاف  کننده گان  تقاضا ی آزادی وی را نموده بودند

قبلا" نیز دو انجنیر هندی که برای شرکت های ساختمانی کار مینمودند در دو واقعه  جداگانه در  نیمروز و فراه کشته شدند.

در این دو واقعه نیز حلقات مشخص استخباراتی منطقه دخیل  دانسته شده بودند. " 27 

 

بیست و شش تن به شمول شش پاکستانی درقندهاردستگیرگردیدند

شش پاکستانی مسلح همراه با بیست و شش نفر از تروریستان درولایت قندهار گرفتار گردیده اند.

عملیات نیروهای امنیتی درولایت قندهار ادامه داشته و منابع پولیس میگویند شاملین عملیات موفقیت های خوبی داشته اند.

این عملیات که از چند روز به اینطرف از سوی پولیس ملی واردوی ملی به راه انداخته شده عمدتا" ولسوالی های پنجوائی، میوند وژیری را تحت پوشش قرار داده است.

مسوول دفتر مطبوعاتی وزارت امور داخله پیرامون آخرین انکشافات عملیات متذکره گفت: طی بیست و چهار ساعت گذشته سی و نه نفر به شمول  شش پاکستانی با اسلحه دست داشته شان دستگیر شده اند. مقداری زیادی مهمات و تعدادی اسلحه به دست شاملین عملیات افتاده و مناطق زیادی تصفیه شده است.

فرمانده عملیات گفته است : عملیات تازمانی ادامه خواهد یافت که تمام عوامل بی امنی از بین رود.  28"

 کشف سی و شش فیر راکت درولایت کنر

سی  و شش فیر راکت  نوع سکر دیروز با مقدارزیاد مهمات  در ولایت کنر بدست موظفین امنیتی افتاد.

مسوول دفتر مطبوعاتی وزارت امور داخله گفت: موظفین ریاست مبارزه با تروریزم وزارت امور داخله  روز گذشته با انجام یک عملیات به شمول سی وشش فیر راکت نوع سکر مقداری زیادی مهمات به شمول ماینهای هاوان، مرمی های توپ و میزائیل را از ولسوالی حوکی ولایت کنر بدست آورده اند.

 دشمنان صلح و مردم افغانستان با مخفی نمودن مهمات متذکره قصد حملات تروریستی را داشتندکه موضوع از سوی پولیس کشف گردید. 29

یک مکتب را همراه با دوصد جلد قران کریم آتش زدند

دوصد جلد قران اعظیم الشان زمانی حریق گردید که دشمنان صلح وآرامش وطن شب گذشته مکتب  متوسط نسوان  را درولایت لغمان به آتش کشید ند.

عبدالکریم «رحیمی معاون تدریسی ریاست تعلیم وتربیه ولایت لغمان گفت: دشمنانان صلح وآرامش که نمی خواهند اولاد این کشور تعلیم وتربیه بیبند دست به چنین اقدام می زند.

به گفته وی شب گذشته دشمنان سوگند خورده بالای مکتب نسوان مرکز ولایت لغمان حمله برده بعداز بسته نمودن چوکیدارآن مکتب را به آتش کشیدند.

رئیس معارف ولایت لغمان  گفت، ازاثر این آتش سوزی دوصد جلد قرانکریم ، ده هزارجلد کتب درسی صنف اول الی نهم ، یکصد پایه میروچوکی بشمول اداره وتحویلخانه حریق گردیده است که این خسارات بالغ به دو میلیون افغانی می شود.  " 30

 

 

"چراغ:

دراختطاف اطفال بعضی از مقامات  فراه دست دارند

شماری از باشنده گان ولایت فراه ادعا دارند  که برخی از مقامات آن ولایت  درربودن کودکان  دست دارند. سید آقا  ثاقب قوماندان  امنیه ولایت  فراه با رد این ادعا میگوید:" تا  زمانی به دست آوردن مدارک دربرابراین  مقامات ، نام آنان را افشا نخواهد کرد."

یکتن از باشنده گان  آن ولایت   گفت:" روزانه بچه های دوساله ما از سوی افراد مسلح ناشناس  اختطاف می شود ودر بدل  رهایی آن از مردم   پول گزاف تقاضا میگردد؛ اما کسی پیدا نمیشود  تا جلو این اختطاف  را  بگیرد." اما عده دیگر از باشنده گان  ولایت فراه میگویند  که از چگونه گی برخورد قوماندان امنیه و پولیس  با مردم درمقایسه  باگذشته  نسبتاً  راضی اند.31

***

چراغ:

قتل یک قاضی درفراه،  ترور نافرجام در ننگرهار

عزت الله  واصفی والی فراه گفت که  قاضی شیخ محمد، شام  روز سه شنبه  12 ثور  3 مه دراثر تیر اندازی مردان مسلح ناشناس  کشته شده است. او مسئولیت  این قتل  را ، متوجه  دشمنان مردم افغانستان  دانست و از نام بردن از  گروه خاصی خود داری  کرد.

دریک واقعه دیگر، یک موتر  دربیرون دفترکار والی  ننگرهار   منفجر  شده است. دراین حادثه   که پولیس  آن را تلاش برای ترور می نامد، به کسی آسیب  نرسیده است.

عبد البصیر  سالنگی قوماندان امنیه ننگرهار گفت:  خوشبختانه  والی امروز زود تر از ساعت  معمول کاری خود 9  صبح روز  چهار شنبه  13  ثور به دفتر رسید." 32

 

 "اصابت دو فیرراکت درولایت لوگر

  ساعت 12 شب گذشته  یک فیر راکت در عقب تعیمر ریاست  معارف ولایت لوگر اصابت نمود

هم چنان یک فیر راکت دیگر به ساعت 2 شب گذشته در نزدیک یک پوسته  امنیتی واقع  تنگی، واغجان ولایت لو گر اصابت نمود  هردو حادثه متذکره تلفات جانی و مالی درقبال نداشته است" 30 حمل- 1358- 33

" چراغ:

یک مکتب در عزنی به آتش  کشیده شد

یک باب مکتب  متوسطه  درولسوالی  مقر ولایت غزنی شب یکشنبه   27  حمل از سوی  افراد مسلح   ناشناس به آتش  کشیده شد.

عبد الرحمن  سرجنگ  قوماندان امنیه    ولایت غزنی این خبر  را تائید نموده گفت:" شب گذشته   فراریان طالب ساعت 12   بجه داخل  یک مکتب شده و   آن را حریق   کردند و بعداً   فرار نمودند که  پولیس  عملیات ر ابه خاطر  شناسایی آنان آغاز  نموده است."

به گفته قوماندان   امنیه ولایت غزنی  پولیس پس از حریق مکتب   به ساحه رسیده  وتوانستند جلو آتش   سوزی بیشتر مکتب   را بگیرند، با آنهم دو صنف ویک   تحویل خانه کاملاً  ازبین رفت.

این درحالیست که در اواخر سال گذشته دو باب  مکتب درولسوالی  اندر ولایت غزنی از سوی   افارد مسلح ناشناس به آتش کشیده شده بود که  مقامات محلی  مسوولیت آن را به  دوش فراریان  طالب انداخته  بودند" 34

"کشته شدن ولسوال  بغران ولایت هلمند

ولسوال بغران  ولایت هلمند  روز شنبه   26 حمل  کشته شد.  بها الدین  قوماندان امنیه  ولسوالی بغران  با تائید این خبر گفت که افراد مسلح  ناشناس حوالی ساعت  12  ظهر روز  شنبه 26 حمل بالای  عبد المجید  ولسوال بغران  که ازخانه به سوی ولسوالی  درحرکت بود  حمله نموده  واو رابا ضرب گلوله به  قتل رساندند . به گفته قوماندان  امنیه ولسوالی بغران  تلاش به خاطر  ردیابی عاملین  این قتل آغاز  گردیده  است، سوی دیگر فراریان   طالب مسوولیت  قتل  ولسوال بغران  را به عهده  گرفتند.

قتل مقامات   دولتی  وشخصیتهای   طرفدار  حامد کرزی  یکی از شیوه  های تحت فشار  قرار دادن  حکومت مرکزی  بوده است.

فراریان  طالب روز جمعه  یکتن از روحانیون   عضو شورای  علمای این ولایت  را به ضرب  گلوله کشتند.

این درحالیست که  یکماه قبل  فراریان طالب  بالای  قوماندان امنیه  ولسوالی سنگین  ولایت هلمند  حمله مسلحانه  نمودند که  قوماندان امنیه  ازاین حمله جان  به سلامت  برد وشخص  حمله کننده  به قتل  رسید." 35

"والی کنر:   چندین نفر پاکستانی که  از طرف آی ،اس ،آی، اعزام شده بودند. دستگیر گردیده است

پاکستان افراد دهشت افگن را تربیه و غرض انجام اعمال تروریستی به افغانستان اعزام مینماید.

  این مطلب را اسد الله وفا والی کنر به رسانه ها اظهار داشته و علاوه نموده است، که  همسایه  جنوبی ما، پاکستان است که  افراد دهشت افگن را تربیه و آموزش مینماید  و بعد انها را غرض انجام اعمال تخریبی  و تروریستی به افغانستان می فرستد.

والی کنر علاوه نمود که قوای امنیتی افغانستان چندین نفر اتباع پاکستان را دستگیر نموده اند، که  از طرف آی ،اس ،آی، یا سازمان استخباراتی پاکستان اعزام شده بودند. تاکنون آنها در زندان بسر میبرند.

موصوف علاوه نمود: راکتی  که در روز سه شنبه  در یک مکتب واقع اسعد آباد اصابت نمود، از چند قدمی سرحد پاکستان فیر شده بود.

والی کنر علاوه نمود، که  پاکستان نمیخواهد که افغانها در شرایط آرام زنده گی نمایند، بلکه آنها از ریختن خون افغانها لذت می برند.  " 28 حمل 1358- 36

"ضبط یکمقدارمواد کیمیاوی درولایت ننگرهار

منسوبین  لوای  سرحدی  ولایت ننگرهار  یکمقدار  مواد کیمیاوی  را از  مربوطات  ولسوالی  اچین  ولایت ننگرهار  کشف و ضبط  نموده اند .

سمونوال   ابرار الله  معاون لوای  سرحدی ولایت  ننگرهار  گفته است  که سربازان  کندک  2 آن  لوا بیست  وچهار بوری  نوشادر  ، چهار  کارتن  المونیم  وبیش از یکصد  بوتل تیزاب  را که در ترکیب   هیروئین  از آن استفاده  میشود ، از نزد  قاچاقبران  در مربوطات  ولسوالی اچین  بدست آورده  اند .

 معاون لوای  سرحدی علاوه  نموده ،  که قاچاقبران  موفق  به فرار   شده اند  . وی  اظهار داشت  ، که  مواد  مورد استفاده  در تهیه هیروئین  از پاکستان  توسط قاچاقبران  مواد مخدر  به مناطق  سرحدی  انتقال  داده  میشود .  " 37

دیده میشود که یکی دیگر از انگیزه های گلبدین حکمتیار چیست و چگونه منافع مافیای منطقه با ادامه تروریسم ودهشت افگنی در منطقه قابل دقت میباشد.

 

 

انفجارماین یک دهقان را هلاک نمود

به اثر انفجار یک حلقه ماین در قریه اب نظر ولایت سمنگان امروز یک تن دهقان هلاک گردید.

گفته میشود انفجار این ماین که از سال هاقبل در محل باقیمانده بود  جان امان الله نام یکتن از دهقانان را زمانی گرفت که  وی میخواست بالای زمین خویش کا رنماید " 38

وقتی دهقانی از جمله هزار دهقان به وسیله ماینای کشته میشود و امروز جان بیشتر از چهار ونیم ملیون نفر بوسیله ماین ها و زندگی یک ونیم ملیون نفر دهقان به خاطر مافیای تریاک و هیروهین در خطر است و با یک ونیم ملیون دهقان هشت ملیون انسان در بد ترین حالت زندگی مینمایند . این مطالب برای گلبدین حکمتیار اصلا مفهوم ندارد.

اگر برای  حکمتیارکه خود را مسلمان میداند و رهبران اش که گویا بخاطر اسلام جهاد میکنند، فقط مساله دین مطرح باشد ، پس چرا از کسانی حمایت مینمایند که قران کریم ومساجد را به آتش میکشند ؟

معلمین و شاگران مکاتب را میکشند و مکاتب را با آتش می سوزانند ؟

دست به حملات انتحاری میزنند ؟

 

من میتوانم ده ها سند سیاه روی سپید پیش روی چشمان خواننده ها بگذارم تاخود قضاوت نمایندکه اصلا حکمتیار و شرکا زیر نام وبهانه اسلام و دین  بازهم خواهان برهم زدن زندگی بسیار عادی و فقیرانه مردم افغانستان اند .

کسانیکه نمیخواهند ، مردم افغانستان آرام باشند ، به اشکال مختلف زمینه ساز بودن طولانی مدت قوای ناتو و آیساف در افغانستان میگردند و اگر این طور نیست ، پس چرا اعضای حزب اسلامی که همین اکنون در کابینه حامد کرزی هم وزیر اند و هم به سمت والی و قوماندان و قاضی حکمروائی مینمایند وهم در پارلمان به مثابه وکیل نشسته اند ،  دوطرفه نقش بازی مینمایند ؟

خواننده های عزیز و ارجمند  !

به گمان من زمان آن رسیده است تا از خود بپرسیم که بازهم تاچند سال دیگر گلوی مردم مارا بفشارد و باز چگونه مردم ما سرمه آزموده را بیازمایند ؟

 من با نوشتن این مطلب خواستم که وجدان های بیدار را بیدار تر سازم وامیدوارم که همه نویسنده های افغانستان در داخل و خارج افغانستان به نقد نبشته من بپردازند و اگر در راه اشتباه باشم ، من را کمک نمایند و اگرکم نوشته باشم با ارائه دلایل و براهین علت های تسلیم شدن حکمتیار را به بن لادن بیان دارند.

 

2

Aljazeera airs Hikmatyar video
by
Thursday 04 May 2006 3:06 PM GMT

Aljazeera has aired a video in which a former member of the Afghan government has accused Iran of backing the US in the Afghan conflict.

Qalb al-Din Hikmatyar, the leader and founder of the Hizbi Islami political party, also said he was ready to fight alongside Sheikh Osama bin Laden and blamed the ongoing conflicts in Palestine, Iraq and Afghanistan on US interference.

The dissident said the US had started the battles in the three countries by invading Muslim lands and imposing direct rule on them, or by imposing their agents.

It is the first time Aljazeera has aired a video from Hikmatyar who has been politically dormant for the past few years.

In his speech, Hikmatyar expressed his gratitude to those who fought to expel the Soviet forces which invaded Afghanistan in 1980.

"We thank all Arab mujahidin, particularly Osama bin Laden and Ayman al-Zawahiri and other leaders, who backed us in our holy fight against the Russians and offered great sacrifices."

In a reference to Iran and Pakistan, Hikmatyar also said: "As you are aware, our malicious neighbours have assisted the Americans against us, while Moscow had also backed them.

"Four years and six months have passed since crusader forces occupied our country Afghanistan. Our neighbours helped the Americans and Moscow stood by their side."

Reactions

Aljazeera interviewed Mohmamed Shariati, an adviser to Mohamed Khatami, the former Iranian president, for comment on the video.

Shariati said: "In fact, Iran has dealt with the invasion of Afghanistan as a reality, while Pakistan has assisted [the US] on transporting US weapons through its territories.

"I believe Hikmatyar was linked to Pakistan at the time and had, through jihad, sparked an internal war in Afghanistan.

"In my view, the Khatami government dealt with the realities and even held talks with the Islamic conference organisation in Jiddah on this matter.

"It was also obvious that Khatami and Bin Laden were on different lines.

"One of them sees violence as a means to define Islam, while the other rejects violence, particularly with respect to the dialogue between civilisations, as pursued by Khatami.

"Iran assisted Afghanistan against Russian colonialism and against the US domination and has assisted in road-building.

Hikmatyar fought to remove the former Soviet Union from the country in the late 1980s. He was made prime minister before he had to leave Kabul when the Taliban swept into power in 1996. He is now allied to his former foes, theTaliban, and is wanted by the US.

He is believed to be in hiding along the Afghanistan-Pakistan border.

He was given refuge in Iran, but returned to his homeland as an insurgent after Tehran threw its weight behind Hamid Karzai, the present president of Afghanistan, following the 2001 overthrow of the Taliban.

The US presently leads about 20,000 foreign soldiers in Afghanistan.

Aljazeera
By 

You can find this article at:
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/4DB6529A-F1FC-43FC-8DB4-482F406D1DCE.htm

3

کتاب سقوط افغانستان – مولف  عبد الصمد غوث – مترجم داکتر شیر زمان طایزی – صفحه  پنجم

4- آژانس باختر دوم می سال 2006

5- خبرکزاری باختر  دوم می سال 2006 و جریده چراغ کابل  - افغانستان

6-  نشرات صبح به خیر کابل

7- صبح به خیر کابل

8- صبح به خیر کابل

9- سوم می – خبر گزاری باختر – کابل – افغانستان

10- باختر آژانس – کابل – افغانستان

11- باختر آژانس کابل

12 باختر آژانس کابل

13 – باختر آژانس  - کابل

14- آزانس باختر کابل  - افغانستان

15- خبرگزاری باختر

16- خبر گزاری باختر

18- خبرگزاری صبح به خیر کابل

19- خبر گزاری صبح به خیر کابل

20 – خبرگزاری باختر

21- خبرگزاری باختر

22- باختر آژانس کابل

23- کابل – خبرگزاری باختر

24- کابل – خبر گزاری باختر

25- کابل – خبر گزاری باختر

26- کابل – خبر گزاری باختر

27- کابل – خبر گزاری باختر

28 – خبرگزاری باختر

29- خبر گزاری باختر

30- خبر گزاری باختر – کابل – افغانستان

31- خبرگزاری باختر

32- خبر گزاری باختر  - کابل – افغانستان

33-34-35-36-37-38  -  خبرگذاری باختر کابل افغانستان .