خشونت علیه معترضین انتخابات در ایران ادامه دارد

یکشنبه 2 اگیست 2009

 لیزا سروش;

دهمين انتخابات رياست جمهوري ایران روز ۲۲ جوزا ۱۳۸۸ برگزار شد اما نتایچ انتخابات توام با اعتراضات گسترده عليه تقلب دراعلام نتايج انتخابات باشرکت وسيع مردم ايراني همراه است. روز های زیاد ی گذشته است ولی متانت در برابر کودتای احمد ی نژاد ممکن نیست خاموش شود . اوضاع ایران از انجأیکه که این کشور با داشتن سابقه تاریخی و جایگاه خاص اش در حوزه فرهنگی ، قابل نگرانی است.

مردم شریف ایرا ن ! در مقابل شجاعت، مقاومت ، استقامت و آزادی طلبی شما سر تعظیم فروع می آوریم . فداکاری های شما هیجان انگیز است . هویدامیشود که آینده بهتر ی ،از نو زنده کرده اید . قطرات خون شما مشعل برای آزادی و برابری می افروزد، استقامت شما دلیران بر ملا میسازد که اکنون روزنه را باز کرده اید تا باشد فضای تان عاری از انوع تعیض شود ، ضرب شلاق ها نیست و نابود گردد، زندانی ها ی تان آزاد شوند و مرد سالاری را از میا ن بردارید .

برخوردهای خشونت بار نیروهای سرکوبگر امنیتی رژیم اسلامی علیه تظاهر کنندگان معترض وخیم تر شده است با آنهم تجمع های اعتراضی در تهران و شهرهای دیگر تا هنوز خسته گی ناپذیر با رژیم تحمیل شده در مبارزه اند و هرروز با مشت سرکوبگرانه نیروهای امنیتی مقابله میکنند .

تحولات امروزی ایران چنانیکه در صدر توجه رسانه های مهم جهان قرار دارد . بیشتر رسانه ها با بیطرفی رخدادهای ایران را گذارش میدهند با انکه مشت آهنین رژیم ایران علیه رسانه های داخلی، اطلاع رسانی دقیق در باره رخدادها کاملا محدود شده و نمی توان به گزارشهای رسانه های وابسته به حکومت نیز که اکثرآ گوش به فرمان رهبر نظام هستند، هیچ اعتماد کرد.

روند برخورد و تقابل میان رژیم ومردم آزادی طلب "که با سر گوب از طرف نظام روبرو اند " می رود که، به یک خطر جدی برای کل موجودیت جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود. جنگ قدرت میان سران نظام، همراه با وضعیت نابسامان اقتصادی اکثریت ملت، نبود آزادی و مشت آهنینی که رژیم در طول سالها بر فرق ملت کوبیده نشان میدهد ،بستری مناسب برای این خیزش گستر ده الی تغیر نظام به میان امده است .

تقلب کاری، احمدی نژاد ،با انکه وی این انتخابات را نوع اصیل دیموکراسی اعلام کرد، کل مشروعیت نظام ایران را زیر سوال برده است . متانت مردم روشنفکر این کشور واضع کرد که، ملت ایران نه خواهان لشکر کشی انقلاب اسلامی به جهان اند و نه تعرض ضمیر ، بلکه آزادی طلبد اند و می خواهند با جهان همگانی پیوند داشته باشند. این جنگ ،جنگ خیابانی نیست ، از نوع اعتراضات پیش پاه افتاده نیست ،این نبردیست برای فروع باشی نظام اسلامی حاکم . شک نیست که تاثیر گذار نباشد.

احمدی نژاد ، هر چند با شانتاژ تبلیغاتی خود ا زطریق رسانه های دولتی ایران با و جود این همه قراین و شواهد ( زندانی کرد معترضان ، قتل و تیر انداری به مردم از سوی حکومتی های طرفدارد رژیم ) تلاش دارد ،برای بهره برداری های سو سیاسی اش، مشوه شدن چهره جمهوری اسلامی و صد جنایت خود را بعید از تصور به اذهان مردم دهد و لی با و جود تما م حاشیه پردازی ها این حکومت از درون خود ویران شده و ممکن ،فرصت برای نمایش، ظرفیت جنایتکار های بعدی کوتا ه باشد. نمیشود جلوه مردم را با این شدت که علیه بی عدالاتی میتازند، گرفت ، نمیشود؛ گلو آزادی بیان را مسدود کرد، نمیشود ؛ حق طلبی را به رکبار مردمی بست و ادم کشت و زندان کرد.

 

 

حالا پایان عمر هر نظام فاسد چی در افغانستان و چی ایران و یا جاهای دیگر ، رسیده است . مردم حالا بیدار شده اند ، دیگر نه وقت فریب دهی احمدی نژاد است و نه کرزی ، اگر با تصمیم /اراده مردم تجارت هم شود ، اگر با خواست مردم با نوک برچه و زندان مقابله شود ،اگر عدالت با خوابهای خرافاتی ، استخاره شود ، اگر روحانیون در لباس شیطان هم در پوست مردم خود را به جبر جاه دهند ، مردم دیگر راه خود گم نمیکند. تنور داغ، تقلب انتخابات ایران ، تنها سایه برسرنوشت هزاران انسان نگذاشت ، صدای عدالت خواهی را با دکتاتوری سرکوب نکرد،چهره روحانیون شیطان صفت را افشاء نکرد، ادمکشان و ویرانگران را صف بندی نکرد، بلکه لرزه بر اندام رژیم ها ی خاین و جنایتکار از ایران شروع الی افغانستان انداخته است .

هر چند، اوباما ،کاسه کرزی را با آب سرد به دستش داده و شانس برنده شدنش از همین حالا سر نگون شده است ، ولی دو رقیب اصلی او عبدالله عبدلله و اشرف غنی احمدزی هم کسانی که در صورت برنده شدن انها، نه که هیچ تغیری در افغانستان نمیاید بلکه یا همان حکومت نوع شورای نظار حاکم میشود و یا فاشیزم با تمام توان وقدرت اش افغانستان را به خانه جنگی و قوم گرایی از اکنون بدتر ، به تباهی میکشاند .

مردم عزیز ! ضروراست ،ایستاده گی نمایم ، این ستم طبقاتی تا کی ؟ سطح بی سواد ی و اگاهی نبودن رای دهندگان ، چیر تازه نیست ولی تصور دارم اینبار مردم نسبت به صیانت ارایشان حساس اند . اربابان حاکم بر رای مردم ،هر جفای در حق مردم می نمایند؛ مردم در تماشاه نه ، در تقابل با شما خواهند ایستاد!

مردم میدانند این انتخابات آغاز جدیدی و ممکن منشاء هر نوع تحولات بزرگ باشد ، اما اگر مردم از همین حالا حاکم بر مقصد خود نباشند ، ممکن رهبران بعد کسب قدرت چون آقای نژاد مضک خود را به نام بالاترین میزان دیموکراسی در کشوری که اصل الفبای دیموکراسی را اعدام میکنند به خور هوارداران و شما دهند.

آیا گاهی این سیاستگران فکر کرده اند که، این مردم ها همان مردمان دیروز نیست که شما به انها ، حاکمیت ؟ نه ، افکار مردم در برابر هر نوع تهجر شما روشن شده است ، دیگر مجال نه در ایران و نه در افغانستان خو ا هید داشت تا شما مشاطه گران به حریکه قدرت بمانید . حالا جای شما به منصب عدالت خواهی مردم مبدل شده ،دشوار است که بیش از این قلب مردم را تسحیر نماید .

شما سیاستگران گاهی فکر کرده اید که در زمامداری شما چی ها برمردم گذشته است ؟ گشته شدن ، زندان و سرکوب کردن مردم آزادی دوست و وطن پرست حرف ساده ای نیست، شما پاسخگوی این همه جنایات تان در تاریخ خواهید بود و ما راه مبارزه علیه شما جنایتکاران را عوض نخواهیم کرد.