فرا خوانی به تظاهرات اعتراضی

 

                         رسا تر گر شوند ناله ها ، فریاد میگردند

 

هموطنان عزیز و گرامی

 

   طوریکه اطلاع دارید حوادث رقت آور و خونبار کشور ما در سی سال گذشته یکی از تراژیدی های بزرگ قرن بیستم بوده و ادامه آن در سدهء بیست و یکم ، فاجعهء هولناکیست که بر وجدان بشریت سنگینی میکند.

  مردم آزاده ، صبور و رنجور افغانستان که بیشترین قربانی را در محراب آزادی و برای کسب آن پرداخته اند، متاسفانه از یک دام توطئه و نیرنگ استعماری ، بدام دیگری می افتند. ادامه این جنایات بالخصوص علیه مردمان بیگناه ، زنان ، کودکان و سالمندان به هیچ صورت قابل پذیرش نبوده و نه توجیه مناسبی برای آن پیدا میگردد.

  از مداخله و هجوم نیرو های ناتو که در اواخر سال 2001 میلادی اتفاق افتاد ، هفت سال میگذرد. این قوای مسلح و مداخله گر به بهانه و بخاطر مبارزه علیه تروریزم و پاکسازی افغانستان از نفوذ آنها ، ایجاد امنیت ، صلح و ثبات منطقه و باز سازی کشور جنگ زده و ویران ما ، این یورش را سازمان دادند و با وعده های فریبندهء کمک به مردم بلا کشیدهء ما ، وارد کارزارمیهن ما شدند.

  با مرور مختصر اوضاع و احوال غمبار وآشفتهء کنونی ، میتوان مدعی گردید که بخش عمدهء این ادعا جلوهء وارونه یافته و مصیبت تازه ایست برای مردم مظلوم و بیگناه ما و سرنوشت دردناک و غم انگیز شان .

  بمباردمان سنگین ، بدون ملاحظه و کور هوائی بدون داشتن اطلاعات دقیق در مناطق کنر ، جلال آباد، لغمان ، خوست ، پکتیکا ، پکتیا ، غزنی ، مقر ، قندهار و هلمند و آنهم در محافل عروسی و یا عزا داری ، ماتم و اندوه بزرگ دیگری را بوجود آورد. خون ریخته شدهء زنان ، کودکان و سالمندان کشور ما در این مناطق هنوز نخشکیده بود که بار دیگر چند روز قبل شاهد یورش هوائی قوای ناتو در منطقه ( عزیز آباد ) شیندند ولایت هرات بودیم . بنا بر گزارشات دولتی ، نود( 90 ) نفر و بنابر راپور منابع مستقل 147نفر  و بر اساس تحقیقات جدید تائید نشده تا 230 نفر را بقربانی گرفته است که 65% جان باختگان را کودکان و زنان تشکیل می دهند. چهره های غمگین و محزون و چشمان نگران و پر از ترس و هراس کودکان  بی پناه و همیشه گرسنه و پا برهنهء افغان در ویرانه های عزیز آباد ، قلب هر سنگین دلی را غمین و تالاب خون می سازد.

  هرچند بر اساس ابعاد فاجعه و بر مبنای رقابت های معین ، کشور های ایران و روسیه و هم چنان فرستادهء سازمان ملل متحد این عملکرد جنایتکارانهء ضد بشری را به شدت محکوم کردند، ولی ما یقین کامل داریم که با موجودیت رهبری ناکام و فاقد صلاحیت کنونی ، گزینش و انتخاب این شیوه های نامطلوب و غیر انسانی ، ادامه پیدا خواهد کرد.

بناً براساس ترحم انسانی و به تأسی از ارادهء ملی و نوع دوستانهء یک عده هموطنان خود برآن شدیم تا جهت اعتراض ، تقبیح و نکوهش بمباردمان دهکدهء عزیز آباد و رسیدگی عاجل و فوری به آن و برکناری و محاکمه مسوؤلین این جنایت وحشتناک ، تظاهراتی را به تاریخ  (   14سپتامبر)   روز یکشنبه ساعت یک بعد از ظهر در مقابل فدرال بلدنگ در شهر لاس انجلس  و همچنان در شهر های سانفرانسیسکو ، واشنگتن ، ورجنیا  و نیویارک  براه انداخته و قطعنامهء را به سازمان مستقل حقوق بشر ، دارالانشأ ملل متحد، گنگره امریکا، پارلمان اتحادیهء اروپا و پارلمان، وزارت خارجه و دفتر ریاست جمهوری افغانستان بفرستیم.

  جهت اشتراک در این تظاهرات  ، به حکم وجدان از همه هموطنان عزیز و گرامی صمیمانه تقاضا میکنیم که هر چه زودتر با کمیتهء تدارک و انسجام این گردهم آئی ملی در تماس شده ، نظرات و پیشنهادات مؤثر و سازنده و مفید شانرا ارائه نمایند.

  در اخیر یا صراحت و روشنی یادآور می شویم که ما به صفت سفرای سیار ملت به ماتم نشسته و مظلوم افغانستان و با پیوند ناگسستنی با ستمدیدگان آن دیار خون آلود ، این گردهم آئی را تدارک دیده ایم.

  تمامی هموطنان با هر طرز تفکر ، بینش و دیدگاه با نظم و دسپلین و احترام به قوانین موجود و نافذ ، حق اشتراک و ابراز نظر را دارند. البته باید متذکر شویم که جنبه های انسانی و مدنی قضیه از اهمیت خاص برخوردار است ، بناً ازهمه رسانه های گروهی و تصویری افغانی که در برابر مام میهن احساس مسوؤلیت می کنند و همچنان از همه رسانه های معتبر امریکائی ، دعوت بعمل می آوریم تا جریان این تظاهرات را منظماً گزارش نمایند.

   تا روز و تاریخ برگزاری این گردهم آئی ، از طرق مختلف هموطنان را در جریان انکشاف اوضاع  قرار میدهیم .

                                    جاوید و مستحکم باد همبستگی و وحدت ملی ما

                                     پیروز و سر افراز باد میهن محبوب ما افغانستان

 

  شماره های تماس :

                      1-  حسن امیری : 8400-933(949)

                      2-  رحیم کبیر : 8715-606(909)

                      3- حمید انوری : 2362 -654(714)

                      4- داکتر عنایت شفیعی: 0094-582(619)

 

 نوت : هموطنان عزیزی که خواهان برگزاری تظاهرات مشابه در کانادا و اروپا باشند ، لطف نموده با ما در تماس شوند تا با هم یاری و همکاری با همدیگر زمینه بر پائی تظاهرات در یک زمان معین فراهم گردد.