از دوستداران شهید مجید کلکانی و از سایت گفتمان بازهم تشکر

 

 بعد از توهین پورتال افغان جرمن آنلاین به شهید عبدالمجید کلکانی قهرمان ، موقف مسئولان وبسایت گفتمان دیموکراسی واقعا قابل تقدیر است که وظیفه ء ملی و انسانی خود را در مقابل مجید شهید قهرمان به شکل بسیار شایسته به پیش برده اند و این خدمت شرافتمندانه شان هرگز فراموش نخواهد شد. این وبسایت مردمی بدون اینکه خود را مثل افغان جرمن به رخ مردم بکشد و خود را بزرگترین وبسایت جهان معرفی کند به خدمت فرهنگی با صداقت به پیش می رود . همان قسم که گفته اند از دیگ پخته گان ناید صدایی -  خروش از مردمان خام خیزد ، وبسایت گفتمان پختگی خود را با تواضع و آرامی به اثبات رسانده است و جوش و خروش مردمان خام را ندارد . این خود ستایی نکردن بزرگترین صفت وبسایت گفتمان می باشد که یک صفت واقعا انقلابی است . اینجانب بازهم از وبسایت گفتمان تشکر می کنم که همه نوشته های دوستداران مجید شهید قهرمان را به نشر رساند و هنوز هم به نشر می رساند.

 

چشم سامایی ها انقلابی و دیگر عاشقان عبدالمجید کلکانی و وطنداران حقبین و عدالت دوست را صدقه که از رهبر قهرمان جنبش مستقل انقلابی افغانستان به خوبی و بدون تعلل دفاع نمودند و به دهن یاوه گوها مشت های محکم کوبیدند و نفرت خود را از عمل زشت پورتال افغان جرمن نشان دادند.  بنده به حیث یک دوستدار شهید مجید قهرمان به خود می بالم که دلدادگان مجید شهید با همان احساس پاک انقلابی و عشق بی پایان از آن قهرمان واقعی تاریخ ما یاد کردند .

 

در جمله ء نوشته های که خواندم  نوشته ء محترم سید موسی عثمان مدیرمسئول نشریه طنزی بینام یک تاثیر عاطفی بسیار عمیق بالایم گذاشت که اشک در چشم هایم جاری ساخت به همان سادگی و محبت که از شخصیت و شهادت مجید شهید قهرمان یاد کرده بود و به خاطر نشر چند مقاله شان در افغان جرمن از مردم  بسیار مردانه وار معذرت خواسته بود. دیگر نوشته ء داکتر صاحب اسدالله حیدری بود که یک احساس بسیار پاک را بیان کرده است که به قلب انسان چنگ می زند چون فهمیده میشود که جناب شان بدون کدام مطلب و مدعا بسیار با صداقت سخن دل خود را بیان کرده اند.

 

نوشته های دیگر هم  برایم بسیار خوشی آور بودند که همه نویسنده های شان قابل تقدیر می باشند . این وطن دارهای عزیز ناامیدی را از دلم بیرون کردند و امید را در قلبم زنده ساختند. بسیار تشکر.

 

اگر بنده نویسنده می بودم همه باقی مانده حیاتم را وقف میکردم برای تشریح کردن تمام جنبه های راه و افکار مجید شهید قهرمان از اول تا آخرش که مردم و نسل جوان بفهمند که در افغانستان غیر از این فکرهای ارتجاعی و تقلیدی کس های هم بودند که فکر های بسیار مستقل داشتند و تحلیل شان در قسمت افغانستان از تحلیل های معمولی دیگر بسیار فرق داشت . مجید شهید نه در وقت زندگی اش درست شناخته شده بود و بعد از شهادتش تا امروز هم همان طور ناشناخته مانده است . هر کس در باره مجید آغای شهید چیزهای میگوید مگر هیچکس یک شناخت کامل از آن انسان بزرگ که واقعا شخصیت و عقیده های مستقلش را نشان بدهد ارائه نکرده است .

 

در وبسایت حزب کمونست شعله جاوید  گپ های بسیار غلط را در باره ء مجید شهید خواندم که شناخت بسیار غلط آن حزب از مجید شهید قهرمان را نشان میدهد. در بعضی دیگر نوشته  هم چیزهای در قسمت مجید آغای شهید میگویند که یک تعدادش هیچ حقیقت ندارد . هرکس قسمی نشان میدهد که مجید قهرمان مثل خود شان بود و به شکل آنها فکر میکرد. در حالی که مجید قهرمان مثل هیچکس نبود . مجید ، مجید بود و فکرهایش از هر رخ با فکر های بسیاری چپ گرا ها و راست گرا ها فرق داشت . کس هایی که کوشش می کنند مجید آغای قهرمان را در قالب فکر خود جای دهند آن شهید را درست نمی شناختند. یک نوشته بسیار همه جانبه کار است که در باره مجید شهید قهرمان نوشته شود و همه جانب های شخصیت و فکرش را سلسله به سلسله و قدم به قدم در هر مرحله مبارزه اش تشریح کند که مجید آغای بزرگ از کجا شروع کرد چه خم و پیچ را دید و آخر به چه نتیجه ها رسید و در زمان شهادت چه قسم فکر میکرد؟

 

یک گپ در باره ء مجید قهرمان بزرگ ثابت و ثابت است که او مثل بعضی دیگر چهره های سیاسی آن وقت ، خشک فکر نبود . در هر باره نظرش وسیع تر میشد و یک قالب جامد نداشت .  به مردم باید روشن شود که مجید کمونست بود ، مسلمان بود، ماویست بود ، چه گوارایی بود ، همفکر شریعتی بود ، مجاهد خلق بود ، چه بود ؟ یکی میگوید ملا بود ، یکی میگوید کافر به الله بود ، یکی میگوید هیچکدامش نبود . یکی از مارکسیزمش یاد میکند ، یکی از اسلام شناسی اش یاد میکند ، یکی ماویست بودنش را به رخ ما میکشد ، یکی میگوید که نه مارکسیست بود ، نه ماویست. مجید آغای شهید واقعا کی بود ، چه بود ؟ این را باید دوست هایش که او را واقعا می شناسند با سند و تحلیل علمی روشن بسازند که آن شخصیت بزرگ تاریخ وطن ما را مردم بشناسند و دنبال گپ های بی اساس و غلط دشمنانش نروند.

 

به فکر این هیچ فهم  ، به راه مجید و فکرهایش امروز اشد ضرورت است . لیکن اول باید فهمیده شود که آن راه چه بود و ما را به کجا می برد ؟ خواهش عاجزانه ام از اندیوال ها و وطن دار ها  این است که این مسایل را با حوصله و بدون شعارها و احساسات روشن کنند . این شاید بزرگ ترین خدمت باشد به راه و خاطره مجید شهید قهرمان و کلان خدمت باشد به نسل امروز که میخواهند برای آزادی وطن و مردم مبارزه کنند .

 با احترام منیرزمانی کوهستانی .

16-06-08