BBC

 

پرویز کامبخش از دادگاه مهلت بیشتر خواست

 

 

آقای کامبخش گفت به دلیل بیماری، نمی تواند دفاعیه خود را تکمیل کند

پرویز کامبخش روزنامه نگار افغان از دومین جلسه دادگاه تجدید نظر در کابل برای رسیدگی به پرونده اش خواستار یک هفته مهلت شد.

آقای کامبخش حدود هفت ماه پیش به اتهام اهانت به ارزشهای اسلامی زندانی شد و پس از آن یک دادگاه ابتدایی در بلخ او را محکوم به اعدام کرد.

 

او در نخستین اظهاراتش از دادگاه تجدید نظر در مورد پرونده خود در کابل خواست به دلیل داشتن مشکلات صحی، یک هفته به خاطر دفاع از پرونده اش، به او فرصت داده شود.

 

بیماری

 

آقای کامبخش گفت: چون امروز حالت صحی ام عادی نیست، از دادگاه تقاضا می کنم که یک هفته دیگر مرا وقت بدهد تا صحت کاملم را به دست بیاورم و بتوانم در جلسه دیگر - چون موضوع سرنوشتم است- از خود دفاع کنم.

 

دادگاه درخواست او را پذیرفت و قرار شد دور بعدی دادگاه تجدید نظر پرونده این روزنامه نگار افغان یک هفته بعد برگزار شود.

 

عبدالسلام قاضی زاده، رئیس دادگاه گفت: "به منظور این که سید پرویز کامبخش متهم، قضیه خود را بیماری (عنوان کرده) و (خود را) آماده جلسه امروز نمی داند؛ یک هفته بر اساس تقاضای خودش، برایش وقت داده شد."

 

آقای کامبخش در دومین نشست دادگاه تجدید نظر، مانند نخستین جلسه دادگاه با دست و پای بسته به دادگاه آورده شد. او در این جلسه محمد افضل نورستانی را به عنوان وکیل مدافع خود معرفی کرد.

 

کامبخش در جلسه نخست دادگاه تجدید نظر گفته بود که اداره امنیت ملی بلخ، از او به زور اعتراف گرفته و گواهی برخی از همصنفی (هم کلاسی) ها علیه او، بر اساس عقده های شخصی بوده است.

 

آقای کامبخش متهم است که مقاله ای در مورد "زن ستیزی" در اسلام را از یک سایت اینترنتی گرفته و بعد از آن که چندین جمله دیگر از خود در آن افزوده، آن را در میان دوستان خود توزیع کرده است.

 

او دانشجوی سال سوم دانشگاه بلخ است و همچنین همکار یک روزنامه محلی به نام جهان نو است.