سیدهاشم سـدید

24.05.2008

 

" اصل مسئله را فراموش نکنید!"

 

چندیست که مقالات متعددی درسایت های مختلف انترنتی درمورد دستگیر پنجشیری به نشر می رسد. در سایت افغان جرمن نیز دو، سـه مقالهء در مورد مقالات یا نوشـته ها و ویژگی های نوشته ها و با سواد یا بیسواد بودن دستگیر پنجشیری خصوصاَ به قلم جناب انجینرصاحب معروفی،البته نوشته های جدید شان مطمح نظراست،مکتوب گردیده است.  به نظر من در این زمینه باید کمی با تأمل و هوشیاری برخورد صورت گیرد.

دستگیرپنجشیری آدم بیسوادی نیست! یک عمر درس خوانده و یک عمر هم با کتاب بـه سر برده و به اصطلاح " دود چراغ خورده است!" بسیاری بیانات کارمل و شایـد هم از دیگر رهبران حزب دموکراتیک خلق را یا می نوشت و یا این که آن ها را اصـلاح می نمود.

این که امروز در نوشته هایش اغلاط املائی یا انشائی یا پراگنده گوئی های دیده میشود میتواند به نظر من دو علت داشته باشد:  یکی کبرسن که در بسیاری سبب ضعف عقل و حافظه و بنیه میگردد و انسان غالباًَ در این مرحله حیات از تفکر سالم، منطقی و مستدل فرومیماند و دوم نیرنگی است برای معطوف ساختن اذهان مرد م به مسائلیکه نه چنـدان از اهمیت برخوردار اند.

جنایاتی که در دوره هائی که دستگیر پنجشیری مقام وزارت و دیگرمقام های بلند را در هرچهار دوره ـ تره کی، امین، کارمل و نجیب ـ عهده دار بوده، فراموش مردم نمیشود. دستگیر پنجشیری، مانند سایر هم ردیفان خویش،  در این جنایات شریک بود و شریک است.

تمام افرادی که در بالا از آن ها نام برده شد دیکتاتوران بی رحم و مستبدی بودند.  ولی امین مستبدترین و بیرحم ترین همهء آنها بود. این واقعیت آشکار را هیچ انسان با وجدان نمیتواند منکر شود.  دستگیر پنجشیری در همین دوره وزیر بود.

دستگیرپنجشیری سالیان درازی آگاهانه و با درک همه مسایل و جنایات کمر هر یک از این مستبدین و دیکتاتوران را بسته و به قوت آنها در استبداد و کشتار ده ها هزار انسان  بی گناه افزوده است. بی عقل، بیسواد و ... خواندن همچون انسانها در واقع سند برائت تمام جنایات این افراد است.

هریک از ما ها در طول اینهمه سالها گذشته ازتجارب عینی و شخصی خویش فرصـت شناخت صدها و هزارها انسانرا داشته ایم که در دوران سلطه استبداد حزب دموکراتیک خلق صد ها نوع رنج را تجربه نموده اند. ده هاهزار تا کشته و نابود و مفقود الاثر شدند و هزارها تای دیگر که از شکنجه گاه ها و از چنگال دژخیمان خونخوار و بیرحم حزب دموکراتیک خلق به نحـوی نجات یافتند شاهد عینی و زنده انواع وحشـت و درنـده خوئی آن ها هستند.

در دورانی که قرار داد دوستی 14 قوس میان دولت حزب دموکراتیک خلق افغانستان و اتحاد شوروی وقت که راه تجاوز شوروی به افغانستان را هموار نمود به امضأ میرسـید آقای پنجشیری از جمله اعضای رهبری حزب و دولت بودند.

دستگیر پنجشیری به نظر صاحب این قلم بسیار کار کشته تر از آن است که برخی از ما ها فکرمیکنیم. او اگر هوشیار نمی بود، درهر چهار رژیم مستبد بویژه در دوران استبداد خون آشام امین متصدی امور دولتی نمیبود.

خواهش من از دوستان همین است که فریب حیله گیری های وی را که برای پنهان کاری جنایات خویش و سایر قدرت مندان دوران حاکمیت  شان بکار می برد نخورند و خود را مصروف موضوعات فرعی نکنند.    من عادت به گزافه گویی و تهمت ندارم.  مشارکت دستگیر پنجشیری با دستگاه های مسـتبد و خونخوار و مزدور  چون آئینه  شفاف است  و محتاج به هیچ مدرک و برهان ندارد.  در این زمینه باید قلم فرسـود نه به اینکه اینجا یک نقطه مانده و آنجا یک الف اضافه نوشته شده است! باز هـم بزرگان هرچه مناسب دانند!