تندیس آزادی را به تیر زدند

 

                                                                   

 

با فرا رسیدن بهار ۱۳۸۷ش بیست و هشت سال از جاودانگی مجید شهید میگذرد. هر ساله در آغاز بهار لاله های خونین و داغدار در دامان کوهساران وطن در سوگ وی به ماتم مینشینند. اینک بیست و هشتمین شقایق سرخ بر گور بی نشان او شگفته است .

 

این روزها نام نامی او همه جا سر زبانهاست. برای مردم، دوستداران ، رهروان و کلیه آزادگان، مجید نامیست گرامی و نمادیست ارجمند از آزادگی، مقاومت، مبارزه، تفکر، صداقت، مردم دوستی و میهندوستی. برای دشمنان آزادی و مردم، برای ارتجاع ــ چه از نوع سلطنتی و چه حاکمیت های پوشالی و مستعمراتی پس از آن ــ و برای استعمار که مجید مشروعیت و سلطه آنها را نپذیرفته بود،  مظهریست از یاغیگری، شورش و عصیان، برهم زنی نظم اجتماعی  و کابوسیست وحشتناک. این در یک جامعۀ منقسم به طبقات اجتماعی و در متن تضاد منافع اساسی امریست بدیهی و جای شگفتی ندارد. از همین موضع است که  پاسداران آزادی و حریت، دوستداران و راهیان راهش در مقابل تیر کین دشمن سپر می شوند و از حریم شخصیت شخیصش به دفاع برمیخیزند. در مقابل، دشمنان وحدت  و ترقی، پاسداران نظم فرتوت کهن و منادیان انقیاد و وابستگی بر وی تیر کین حواله میکنند و برایش پیرایه میبندند.

 

مادامکه وطن در اشغال قوای متجاوز امپریالیستی و مردم آن در تحت سلطۀ سرکوبگر مشترک امپریالیسم و ارتجاع همدست آن قرار دارند، به تیر کین بستن تندیس آزادی و پیرایه بستن به نماد عالی آزادگی، مقاومت و سازمانـگری ( مجید )

اگر از روی سبکسری نباشد، بی ارتباط به اهداف امپریالیسم اشغالگر و ارتجاع بومی همدست آن نیست.

         

          مجید شهید در جریان زندگی پربار مبارزاتی اش و در مکتب مبارزه صفت قهرمان مردمی را کسب کرده و با شهادتش جاودانه شد. درین مکتب انسانساز بود که او صفات عالی و ممیزۀ یک رهبر مردمی و تایید مردمی را از آن خود کرد. پس از جاودانه شدنش میراث گرانبهایی از خود به یادگار گذاشت. درین میان یکی ، سازمان آزادیبخش مردم افغانستان ( ساما ) است که مجید شهید معمار بهزادگونه و نخستین رهبر آ ن است. دیگری آرمانهای شکوهمند اما ناتمام وی در جهت آزادی و بهروزی انسانهای مجبور و دوزخی کشورش که تحقق آنرا به رهروان گذاشت . و سومی ارثیۀ عالی ادبی و افکار سیاسی مجید است.

 

اگرچه مجید بنیانگزار و رهبر ( ساما ) بود و نام ساما با نام مجید گره خورده است، ولی ایجاد سازمان و امر سازمانگری در کل برای  او و رفقای همرزمش بعنوان انقلابیون و مبارزین راستین  راه رستگاری خلق، به حیث ابزار لازم مبارزاتی در جهت زدودن رنجهای بیکران توده های ملیونی تحت ستم مطرح بوده و در خدمت آن هدفمندی قرار داشته است. مجید سازمان را و تحقق ایدآل های عالی انسانی را برای مردم میخواست و نه برعکس. گستره و قالب فکری مجید افغانستان شمول و جهان شمول بود. او به حیث پیشوای مردمی، شخصیتی  فرا قومی و فرامنطقه ای داشت. شخصیت او محصول رنج بیکران توده هاست و خودش فرزند دلیر و فرزانه خلق افغانستان. از همینروست که مردم  نامش را گرامی و خودش را عزیز میدارند.

 

با این وصف، با نهایت تأسف، یکشنبه یازدهم ماه مــی قلم توطئه گریٍی عناصری مستبد در اداره صفحه انترنتـــی " افغان ــ  جرمن آنلاین "  به جولان آمده، درین دنیای « متمدن » غرب بر خلاف اصول مسلم ژورنالیستی و تعامل مطبوعاتی، یک سری از اتهامات و اکاذیب را نثار اسطورۀ مقاومت و پایداری ــ زندۀ جاوید عبدالمجید کلکانی ــ کردند. انگیزۀ آن هرچه باشد، به گواهی اعتراض برحق رهروان مجید و سایر افغانهای شریف، این عمل شنیع و نکوهیده، عوامل توطئه گر و سبکسر در آن نهاد مطبوعاتی را روسیاه و رسوای عام ساخته و باور مصرفی شانرا به دموکراسی و در عیــن حال ماهیت «دموکراسی تاجدار» را یکبار دیگر برملا ساخت. این عناصر بدون عبرت گیری از عمـــلکرد اسلاف و پیشینگان سلطنتــــــــــــی، خلقی ــ پرچمی و روسی شان سر به سنگ کوبیدند.

 

وبسایتی که مخوفتر از زندان های عبدالرحمن خانی، هاشم خانی و خلقی ــ پرچمی باشد،  که به نفی دگراندیشان برسد، قلم شان ساطوری باشد که دست آزادگان را قطع کند، و امضاء شان حکم اعدام فرزندان این سرزمین را به خاطر زادگاهشان، زبان و قومیت شان و تعلق فکری ــ سیاسی شان صادر کند، نمیتواند عملکردی و سرنوشتی بهتر از این داشته باشد.

 

اهانت به مجید شهید و سایر شهدای راه آزادی به هر بهانه ای و بوسیلۀ هرکسی، اهانت به مردم افغانستان و اهانت به مادران و شیرزنانی است که فرزانه  فرزندانی چون شهید مجید و شهید قیوم رهبر تقیم جامعه کردند.

 

ما هواداران سازمان آزادیبخش مردم افغانستان « سـامـا » برین باوریم که در شرایط رنجبار کنونی میهن و مردم ما، عناصر سالم مطبوعاتی و فرهنگی در نهاد فوق و سایر نهادها با دوری گزینی از همچو عملکردها و طرد عناصر توطئه گر، ضمن درک مسئولیت تاریخی درین برهۀ حساس و تجربه اندوزی از تجارب خونین گذشته، میتوانند در راستای منافع ملی و رستگاری مردم قلم و قدم بزنند.

 

حال که در آستانۀ بیست و هشتمین سالگرد شهادت این ابرمرد (مجید) قرار داریم، بدین مناسبت و بدینوسیله خطاب به همرزمان و راهیان راه مجید، خطاب به منسوبین جنبش انقلابی و سایر کوشندگان راه نجات کشور و رستگاری مردم ضمن پافشاری روی خط مبارزاتی ترسیم شده بوسیله مجید و دیگر رهبران و پیشکسوتان شهید "ساما"  اعلام میداریم که:

بهترین و مناسبترین تجلیل و یاددهانی از مجید و دگر شهدای راه آزادی و انقلاب و یگانه ملاک وفاداری به آرمان گرامی شان، تعهد به خط مبارزاتی آنها، حفظ و تکامل و امروزی ساختن میراث انقلابی آنها، تحقق ایدآل های عالی انسانی آنها و بلند نگهداشتن درفش مبارزاتی آنها در نظر و عمل است. به نظر ما اینست تجلیل درخور و شایسته از مجید  و کلیه شهدای ارجمند راه آزادی و انقلاب!

 

 

                   ــ گـــرامــی بـــاد خاطـــــرۀ تابناک مجــــیـــد و کلیه شــــهدای راه آزادی و انقلاب!

                   ــ پــــــــــــر رهــــــــــــــــــــرو بــــــــــــــــــــاد راه شـــــــــــــــــــان!

                   ــ مـــــرگ بــــــر امپــــــریــــالیسم و ارتجاع! مرگ بــــر استــــبـــداد و تــجـــاوز!

                   ــ زنـــــده بــــــاد افــغــانـــستــــان و مـــــــــــــــــــردم آن!

                  

                                                                  ِیـــــــــا مــــرگ یـــــا آزادی!

 

 

 

هـــــــواداران ســـازمـــان آزادیــبـــــخـــش مـــــردم افــغــانــستـان ( ســـامــا ) در کــانــدا

هـــــژدهــــــم مـــــاه مــــی۲۰۰۸       تـــورنــــتــــو ــ  کـــانـــادا