( محفل گرامیداشت آقای شریف وخانم ناجیه شریف)

 

به ادامه ای تسلسل تراژیدی های بیشماری که در سی سال اخیربر  جامعه ای افغانی حاکم  می باشد اینک یکی هم  قتل وحشیانه ،فجیع و المناک دوست مشترک ما اقای شریف و خانم محترم او ناجیه شریف می باشد که به روز دوشنبه تاریخ 21ماه جنوری سال 2008 در شهر فرانکفورت به شکل فجیع و دور از هر گونه پندار انسانی اتفاق افتاد.

 

ما عده از دوستان شریف در حالیکه خودرا سوگوارمرگ ظالمانه این عزیزان میدانیم از همه کسانیکه با ما غم شریک اند، دعوت مینماییم تا در محفلیکه به منظور بزرگداشت شخصیت، گرامیداشت نام، کارنامه زندگی وهمچنان دعا بروان پاک شان که به روز یکشنبه تاریخ 9 ماه مارچ  در شهر فرانکفورت برگزار خواهد شد، شرکت نمایند تا این غم بزرگ را باهم قسمت نماییم.

 

فرهنگ خشونت و اعتقاد به حل مشکلات از طریق زور، ریشه درعوامل گوناگون اجتماعی ؛ وسیر تکامل  تاریخ جوامع انسانی دارد. فرهنگ خشونت اگراز جهت یاد آور زندگی وحشیانه جنگل و حیات اجتماعی ماقبل جوامع قانونی میباشد، از جانب دیگروجود خود را مدیون جانبداری، تحمل و یا حد اقل سکوت اکثریت و یا عده ای از انسانهای جوامع میباشد که در آنها خشونت اعمال میگردد.

 

برای اینکه زندگی و مرگ انسان مبارز چون شریف  بیهوده  پنداشته  نشود و به خاطر احترام به اهداف  که شریف سراسر عمر به آنها پابند و صادق بود یعنی تلاش برای یک زندگی متمدن، قانونی و صالح و برای تجسم واقعی یک زندگی عادلانه و دور از هراس، عده ای چند از همرزمان دوره های جوانی شریف  ریشه های اجتماعی و تاریخی فرهنگ خشونت را به تحلیل خواهند گرفت.

جلوگیری از توسل به زور و جلوگیری از محاکمات فردی نه تنها مستلزم کار روشنگری است بلکه شجاعت مدنی هر فرد جامعه را نیز خواهان میباشد تا بر سینه خشونت دست رد بگذارد.

بیایید تا باهم برای طرد و تجرید فرهنگ خشونت دست به دست هم بدهیم و برای محدود کردن زورگویان و برای بکرسی نشاندن طریقه های مدنی تلاش کنیم.

محل:

Orient Palace , Vibelerlandstr.36  60386 Frankfurt

زمان: یکشنبه نهم ماه مارچ سال 2008 ساعت 2 بعد از ظهر